Nem az első eset már, amikor bebizonyosodik hogy az ügyfelek adatait fenyegető legnagyobb veszély nem a külső támadó, hanem a korrupt belső munkatárs.
A legfrissebb történet a T-Mobile csehországi leányvállalatához kötődik, ahol legalább egy – de talán két – alkalmazott bocsátotta áruba a vállalat ügyfeleinek személyes adatait.
A történtekre egy cseh lap hívta fel a figyelmet – a vállalat a már zajló vizsgálatra és nyomozásra hivatkozva a kommentálást elutasította, de elismerték a biztonsági incidenst, melynek előidézőjeként egy alkalmazottjukat gyanúsítják.
A helyi sajtóban megjelent nyilatkozatok egyébként elég zavarosak és ellentmondóak: a leányvállalat egyik vezetője megerősítette az adatlopást, de próbálta nyugtatni az előfizetőket. Ezek alapján joggal valószínűsíthető, hogy az alkalmazott ellopott és értékesített érzékeny személyes adatokat tartalmazó rekordokat, de a vállalat nem akar pánikot kelteni.
A T-Mobile mindenesetre határozottan közölte, hogy a rendszerük sértetlen, az ellopott adatok ugyan felhasználhatóak marketingcélokra, de az igazán fontos információk (tartózkodási hely, mozgás, kártyaadatok) nem kerültek ki.