A japán játékgyártó, a Bandai bejelentette, hogy a pár évvel ezelőtt lezajlott európai akció után újabb kísérletet tesz a tamagoccsi feltámasztására: az 1990-es évek globálisan kultikussá váló játéka, pontosabban annak hat verziója megjelenik a japán piacon, és már le lehet adni rá a megrendeléseket – az Amazon Japan kétezer jenért, azaz kb. ötezer forintért árulja őket.
Az új változatok megtartották az alacsony felbontású grafikát a pici kijelzőkön, viszont a házat, a szerkezetet magában foglaló tojást két méretben, új színekben kínálják.
A gyártó a „Tamagotchi” játékokkal 1996-ban jelentkezett először, és rövid idő alatt óriási siker értek el, 2010-ig mintegy 80 millió darabot adtak el belőle. A nevét a Bandai magyarázata szerint a „tamago”, azaz „tojás” japán, illetve a „watch”, azaz „felügyel” szavak összevonásából alkották meg. A tojásban egy „állat” vagy más lény található, akit folyamatosan figyelni, táplálni, gondozni kell, míg fel nem nő – az eredeti játékban 35 karakter volt.
A jólét, egészség, jóllakottság stb. szintjét mérőszámmal jelzik, ezeket kell követni. A korai verziókban a tulajdonosoknak 30 percenként kellett etetniük az állatokat, de miután ez túl megterhelő volt, sőt hatalmas botrányokat okozott, mivel a kamaszok inkább nem aludtak, hogy kedvencüket épségben tartsák (az iskolákból sok helyen emiatt tiltották ki a játékot), később bevezették a pihenés, szundikálás opciót.
A Bandai néhány éve már megpróbált új életet lehelni a Tamagotchiba, amikor Friends néven új verziót vezettek be a nyugati piacokon, de ez a változat meg sem tudta közelíteni elődje sikerét.