A vállalat az adatokat ismertető közleményben rámutat, hogy árbevételük immár második negyedéve növekszik, sőt most az előző negyedévi növekedés ütemét meghaladó mértékben. Mind a számlás, mind pedig a kártyás előfizetések száma növekedett 2014 második negyedévéhez képest.
Nyilatkozata alapján Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója három fontos fejlesztésre büszke: a 4G-s mobilnet elsőkénti bevezetésére, a zenei streaming elindítására, illetve a tévé és a video-on-demand kombinációjával kínált új szolgáltatásra.
A negyedév során a Telenor 10 MHz-es blokkhoz jutott a 800 MHz-es sávban, 2 MHz-es blokkhoz a 900 MHz-es sávban, és 20 MHz-es blokkhoz a 2600 MHz-es sávban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázatán. A társaság 31,725 milliárd forintot fizetett a blokkok 15+5 éves használati jogosultságáért. A cég úgy tervezi, hogy 3 éven belül a lakosság 98 százalékára kiterjeszti a 4G lefedettséget és 15-20 milliárd forintot fordít hálózatfejlesztésre. Épp ezért a szolgáltató megduplázza a hálózatbővítés ütemét, hogy a jövőben még többen juthassanak hozzá Magyarországon a 80 és 150 Mbps maximális letöltési sebességet nyújtó Hipernet hálózathoz.
A 2014. harmadik negyedéves részletes eredmények:
- a 2014. harmadik negyedévi árbevétel 3,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi időszak összegét. A növekedésben a készülékértékesítés felfutása mellett az összekapcsolási és a nem mobilszolgáltatásokból származó bevétel emelkedése is szerepet játszott
- az EBITDA egyszeri tételek nélküli nominális értéke a tavalyi szintnek felelt meg a magasabb készülék költségek és a távközlési adó miatt
- a harmadik negyedévi EBIT kissé elmaradt az előző évi értéktől, amit a tavalyi frekvencia beruházásokból eredő magasabb értékcsökkenés magyaráz
- a tőkeberuházások összege – a frekvenciaengedélyek díjait nem számítva – 0,8 milliárd forinttal lett magasabb a Hipernet hálózat bővítése és a kapcsolódó átviteltechnikai beruházásoknak köszönhetően
- az előfizetések száma 25 ezerrel emelkedett a negyedév során, és az időszak végére elérte a 3 millió 460 ezret. A növekedés mind a számlás, mind pedig a kártyás szegmensre jellemző volt
- az egy előfizetésre jutó átlagos havi árbevétel összege („blended ARPU” index) kis mértékben növekedett az összekapcsolási, valamint az előfizetéses és a forgalmi árbevétel javulásából eredően