Régóta nem titok, hogy a kínai EV-gyártók globálisan terjeszkednének, ez pedig nem csak az EU-t jelenti. A BYD például a Nikkei jelentése szerint arra készül, hogy Mexikóban is EV-gyárat épít, majd onnan az USA-ba is exportál.
A legutóbb már a Teslát is megelőző BYD jelenleg a világ legnagyobb EV-gyártója, legalábbis eladások alapján. A Nikkei szerint már dolgoznak a mexikói gyár részletein, folynak a tárgyalások és keresik a helyszínt.
A BYD a globális terjeszkedés során nem csak a kínai exportra épít, hanem új gyárakra is. Mexikó autógyártó szektora igen zsúfoltnak számít, egyben szorosan beépül az amerikai iparba.
A nagy amerikai gyártók azonban attól tartanak, hogy a kínai autók elpusztítják őket, ezt a félelmüket rendszeresen hangoztatják. A múlt hónapban a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk is arról beszélt, hogy a kínai autógyártók elpusztítják a globális riválisokat kereskedelmi korlátok nélkül. Álláspontját több tanácsadó csoport helyesnek látja. Az Alliance for American Manufacturing például konkrétan az amerikai autóipar kihalását vizionálja, amennyiben a kínai állami támogatással és erővel támogatott, olcsóbb kínai autók bejutnak az amerikai piacra.