Német kutatók veszélyesnek tartják a Tesla Autopilotot

Egy baleset után indították el a teszteket, és több ponton úgy találták, hogy komoly kockázatokat tartalmaz a rendszer.

A német szövetségi közlekedéskutató intézet (Bundesanstalt für Straßenwesen) szakemberei egy friss tanulmányukban arra figyelmeztetnek, hogy a Tesla vezetéssegítő rendszere, az Autopilot kiemelten veszélyes, használata kockázatos – számolt be az eredményekről a Der Spiegel.

A nemrég komoly frissítésen átesett rendszer már rég támadások kereszttüzében áll, egyesek szerint félrevezető a gyártó tájékoztatása, így sokan helytelenül használják, ami már több, köztük halálos balesethez is vezetett. Ahogy már többször beszámoltunk róla, a Tesla azzal utasítja vissza a vádakat, hogy az Autopilot nem automata, autonóm sofőr, hanem vezetéssegítő, eszerint kell kezelni és használni.

Az említett amerikai halálos baleset után alaposan átdolgozták, és az új verzió a vállalat vezetője szerint most már sokkal biztonságosabb – ugyanakkor Elon Musk újra figyelmeztetett arra, hogy az Autopilot nem arra szolgál, hogy a vezetők elengedjék a kormányt, és a vezetést rábízzák a szoftverre. A gyártó jelentése szerint az Autopilottal már több mint 210 millió kilométert vezettek a tulajdonosok biztonságosan, mielőtt az első halálos baleset megtörtént, ezzel szemben az Egyesült Államokban a hagyományos, segítő nélküli autóknál 160 millió kilométerre jut egy halálos baleset, vagyis az Autopilot növelte a biztonságot.

A Spiegel felhívja arra a figyelmet, hogy az általuk ismertetett kutatás még nem végleges, a végső értékelés még módosulhat. A kutatást az után indították, hogy egy működő Autopilottal közlekedő Tesla Model S egy autópályán belecsapódott egy autóbuszba. Bár haláleset nem történt, a hatóság elrendelte a vizsgálatot.

A Tesla Model S németországi balesete
[+]

A felsorolt eredmények szerint a teszteket végző szakemberek több problémát is felfedeztek a rendszerben, például az Autopilot egy felújítás alatt álló úton nem követte megfelelően az útburkolati jeleket, majd amikor azok teljesen eltűntek, egyszerűen beállt az előtte hajtó autó mögé, és azt követte. Emellett kevésnek találták a hátsó szenzor 40 méteres hatótávolságát, ugyanis Németországban több autópályán vannak olyan szakaszok, ahol nincs felső sebességhatár, így ha a Tesla autója a máshol megszokott 130 km/órával halad, és mögötte a bal oldali sávban valaki 200 km/órás sebességgel érkezik, ez a 40 méter már nem elegendő a biztonsághoz.

És a jelentésben a német kutatók is előhozzák, hogy a rendszer neve megtévesztő, sokan azt hihetik, hogy autonóm vezetési rendszert vásárolnak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények