Új konkurenst kapott a Matáv

A stockholmi tőzsdén és a Nasdaqon jegyzett Tele2 Európa 24 országában 22 millió előfizetőt szolgál ki, tavalyi árbevétele 36,911 milliárd svéd korona, EBITDA szerinti eredménye 5,71 milliárd korona volt (1 dollár=7,6 korona). A vállalat piacra lépésével az előfizető továbbra is szolgáltatójával áll majd közvetlen kapcsolatban, de a háttérben – bérelt hálózaton – a Tele2 lesz – értesült korábban a Napi Gazdaság.

A társaság egyszerű, átlátható árstruktúrával akar ügyfeleket szerezni: a 1502es előhívó betárcsázása után indított távolsági és helyközi hívások munkaidőben percenként 18 forintba kerülnek majd, ugyanez a Matávnál 30, illetve 22,5 forint. Munkaidőn kívül (18–7 óra között) a Tele2 9,90 forintos percdíjat számol fel, szemben a Matáv 15, illetve 11,25 forintjával. Helyi hívásokra még nem lehet igénybe venni a Tele2-t.

Az új társaság szolgáltatása egyelőre a Matáv területén, Matáv havi előfizetési díjat fizető ügyfeleknek lesz elérhető, de a Tele2-nek nem kell havidíjat fizetni, s az előfizető száma sem változik. A Tele2 Magyarország három éven belül EBITA-pozitív eredményt akar elérni – válaszolta a Napi Online kérdésére Tóth Gergely, a Tele2 Magyarország ügyvezető igazgatója.

A társaság régiónkban Csehországban, Lengyelországban és Oroszországban vetette meg a lábát. A Tele2 a klasszikus távközlési, illetve internetszolgáltatói tevékenység mellett az adatkommunikációban is jelen van és rendszerintegrátor vállalkozást is fenntart. Agresszív, populáris marketingpolitikájának köszönhetően rövid időn belül számottevő szeletet hasított ki az általa megcélzott országok távközlési piacából.A Tele2 számára nem teljesen ismeretlen a magyar piac, hiszen 2001 májusában a Tele2 Group cseh és szlovák leányvállalatai megalapították a Tele2 Magyarország Kft.-t, azzal a céllal, hogy hozzájussanak az aukcióra került 3,5 gigahertzes frekvenciához. Egy idő után azonban kiszálltak ebből a versenyből.

Azóta történt

Előzmények