Vesszen az Internet Explorer!

Magukat politikai aktivistákként meghatározó amerikai fiatalok egy csoportja sajátos kampányt indított a böngészőpiac több mint 80 százalékát uraló Microsoft Internet Explorer háttérbe szorítása érdekében. A beszédes nevű Explorer Destroyer (E.-pusztító) mozgalom szerint a résztvevők még pénzt is kereshetnek azzal, ha a weboldalaik látogatóit ráveszik a Firefox használatára. Ez a lehetőség azonban csak azok előtt nyitott, akik részt vesznek a Google AdSense hirdetési programjában: ők ugyanis – ettől a kampánytól függetlenül is – egy dollárt kapnak minden olyan felhasználó után, aki az oldalukról kiindulva tölti le a Google toolbarral ellátott Firefoxot.


Nem finomkodnak

S hogy hogyan kell meggyőzni a usereket? A mozgalom készen szállítja az érdeklődőknek azt a szkriptet, amely detektálja, hogy az adott látogató milyen böngészőt használ, és ennek megfelelően reagál. Ha Internet Explorerbe botlik, egy figyelmeztetést dob föl – ennek agresszivitási foka a honlaptulajdonos elszántságától függően az „udvarias bátorítás”, a „félig komoly” és a „halálosan komoly” szintek között változhat. Az első esetében a felhasználó megtekintheti az oldalt, csak javasolják számára az áttérést, a „halálosan komoly” szint azonban inkompatibilitásra hivatkozva letiltja az oldal megjelenítését az IE-felhasználók előtt.

Az esetről hírt adó PC World sem a Google, sem a Firefoxot fejlesztő Mozilla Corporation véleményét nem tudta kikérni a sajátosan agresszív kampányról. Mindenesetre érdekes egybeesés, hogy a Google főoldalán tegnap egy Firefoxot népszerűsítő hirdetés jelent meg. (Legalábbis az Internet Explorert használó egyesült államokbeli felhasználók erről számoltak be; hazánkból a reklám nem látható.) A világ egyik legértékesebb reklámfelületének tartott oldalra korábban soha nem került fel semmilyen hirdetés.

Azóta történt

Előzmények