Működés közben a jövő grafikai szabványa

A WebGL névre keresztelt technológia nem más, mint a webalapú háromdimenziós grafikai gyorsítás szabványa. A projekt idén márciusban indult be, amikor a Mozilla egyesítette erőit a grafikai megoldásokkal foglalkozó konzorciummal, a nyílt forráskódú OpenGL szabványt is jegyző Khronos-csoporttal. Utóbbi társulás alapításában olyan cégek működtek közre, mint a 3DLabs, az ATI, az Intel, az NVIDIA vagy a Sun Microsystems, jelenleg pedig gyakorlatilag az IT-világ színe-java felbukkan a támogatók széles palettáján. A WebGL-program fejlesztésén dolgozó munkacsoport jövő márciusra szeretne elkészülni a platform első publikus változatával, míg a Mozilla magára vállalata a JavaScript-motor és az OpenGL grafikai interfész összefésülését.

A projekt a múlt héten lépett új fázisba, amikor a programozók tesztelési célzattal nekiálltak integrálni a WebGL-t a Firefox fejlesztői változataiba, illetve a Chrome és a Safari böngészők mögött álló WebKit alkalmazás-keretrendszerbe. A munka még korántsem ért véget, azonban a Wolfire Games jóvoltából némi ízelítőt kaphatunk arról, mire képes most a WebGL.

Bár a Google is feliratkozott a WebGL-t támogató vállalatok listájára, közben saját pecsenyéjét is sütögeti: O3D néven saját, böngészőkbe szánt grafikai megoldást fejleszt.

Azóta történt

Előzmények