Az EU, ezen belül is az Európai Bizottság felhívta a figyelmet arra, hogy a Meta alá tartozó WhatsApp júliusig rendelkezik idővel arra, hogy bemutassa az adatkezelési feltételeit, amelyek megfelelnek az EU-s fogyasztóvédelmi törvényeknek.
Mindez azért kiemelt ügy, mert a fogyasztóvédelmi szervezetek Európaszerte folyamatos panaszokat nyújtanak be az üzenetküldő kapcsán. Több nagy szervezet is azt állítja, a WhatsApp nem magyarázta el a változtatásokat érthető módon.
Amennyiben a fogyasztóvédelmi törvényeket megszegik a cégek, az egyes nemzetek hatóságai szankciókat vethetnek ki rájuk. Az ilyen hatóságokból álló, EU-s vezetéssel működő Consumer Protection Cooperation Network már januárban pontosításokat követelt a WhatsApptól.
A cég márciusi válasza nem győzte meg a hatóságokat, így egy második levelet is kiküldtek. Állításik szerint a WhatsApp köteles gondoskodni arról, hogy a használói értsék, mibe egyeznek bele, valamint tudják, hogyan használják személyes adataikat üzleti célokra.
A WhatsApp szóvivője szerint sem az ők, sem a Meta elkötelezettsége nem változott a magánszféra a szolgáltatás biztosítása kapcsán.