Számos nagy amerikai cég fordult el az utóbbi időben az X-től a hirdetések kapcsán, részben Elon Musk véleményei, részben a moderálási problémák és a reklámok problémás tartalmak mellett való megjelenése miatt. Ezek között van a Disney és a Comcast is, a Sensor Tower elemzése szerint pedig mindkettő az Instagramhoz vitte az elvont reklámpénzeket.
A Disney 40, a Comcast 6 százalékkal növelte az Instagramon elköltött reklámköltségvetését, a Paramount pedig megtriplázta a költekezést a Snapchaten, például.
A szakértők szerint ez a trend még komoly fejfájást okozhat az X és Elon Musk számára, utóbbi november végén alaposan kikelt magából, és vezetőktől szokatlan módon, trágár szavakkal küldte melegebb éghajlatra az X-ről távozó hirdetőket.
Szakértők szerint a márkabiztonsági aggályokra logikus lépés az, hogy a problémásnak ítélt platformokról elviszik a költségvetést máshová.
A Sensor Tower szerint az X 100 legnagyobb amerikai hirdetőjéből 51 beszüntette a reklámköltekezést a platformon. Az elemzés szerint a havi aktív felhasználók tekintetében 16 százalékos a csökkenés a felváráslás óta, de a meglévő felhasználók stabilan ragaszkodnak a platformhoz.
A Bloomberg szerint az X reklámbevételei hatalmas visszaesés után idén 2,5 milliárd dollár magasságában mozoghatnak. Az LSEG szerint az előző éves időszakban ez az összeg 4,7 milliárd dollár volt. Az X egyik vezetője szerint azonban a jelentés és az összeg pontatlan.
A data.ai szerint bár a nagy platformok és az X megtartják a felhasználók legkeményebb magját, de a trend azt mutatja, hogy a fogyasztók elhagyják lassan a szöveges közösségi appokat a fotós és videós platformok javára, ez pedig a hírtartalmakat is érinti.