Komoly vitákat szülnek és erősen megosztják az embereket a kínai EV-gyártók, termékeik, stratégiáik és rendszereik, az viszont jól látható, hogy egészen gigantikus tempóban fejlesztik és bővítik a megoldásaikat és a kínálatukat. Fejlesztéssel vagy terjeszkedéssel kapcsolatos hír lassan a nap minden percére jutna, a Huawei például most új szoftveres márkával igyekszik az EV-ipar intelligens vezetési ágát meglovagolni.
A Xiaomi ennél is nagyobb fába vágta a fejszéjét, hiszen belépett az EV-piacra, és 15-20 éven belül a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni. Az SU7 EV-re pedig már több mint 70 ezer rendelést kaptak (előleggel), idén több mint 100 ezer ilyen autót akarnak leszállítani.
Mikor rendelhetünk ilyet Európában? Nem mostanában. A Xiaomi ugyanis közölte, hogy az autós üzletágával 100 százalékban a kínai piacra kíván koncentrálni a következő három évben.
A Xiaomi Kínában 4000 dollárral olcsóbban kínálja az alapmodelljét, mint amennyibe ott a Tesla Model 3 kerül. Közölték is, hogy veszteségre számítanak az SU7 kapcsán, de felfedték azt is, hogy a legtöbb beszállítójuk olyan, amely a Mercedesnek, BMW-nek és Audinak is szállít. Az alapító szerint drága beszállítók és drága alkatrészek mellett így a haszonkulcs nem lesz magas, 5-10 százalék között várható. A jövőben fokoznák a gyártást és alakítanának a költségeken.