- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Netflix
- Amazon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Sweet.tv - internetes TV
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Microsoft Excel topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
4D4M
aktív tag
válasz Shadowbull #11949 üzenetére
Nem azt értettem alatta, hogy fizikailag lehetetlen, csak nem tanácsos: nincs szellőzés így fűtés/hűtés és fix az ablak. A hülye ajtó miatt egy sima parkolóban is bűvészkedni kell.
disclaimer: ezek nem saját tapasztalatból leszűrt következtetések. Szívesen veszem, ha cáfolatot kapok rá....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #11949 üzenetére
Nem véletlen suicide door a gúmyneve, és csak a mazda volt elég hülye hogy átvegye a megoldást
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Én december óta másodszor mentem gyorstöltőre az ampera-e kocsimmal. Télen is volt egy, de az katasztrófa ha nem tudom felmelegíteni valahogy az akkut.
Mivel tervezem Svájcba menni vele jövő nyáron (idén sajnos kiesik a lehetőség) és muszály tapasztalatot gyűjtenem.
30-60% 24 perc 19,7kWh
Itt már eléggé esik lefelé, tehát 5-10 körül kell tölteni és 50%-ig megy 50-52-el, ami még elviselhető. GM tehet egy szívességet ezzel a sebességgel, de mivel 99%-ban otthon töltöm, nagy hátrány nem ér vele, viszont most 14-et eszik, és ebben volt pálya isA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #11955 üzenetére
Igen, a teslát ekézik érte, de a bmw/mazda nem baj. Hogy az első ajtó sérülése esetén hátul se nyitható, az mintha 3 ajtós lenne, azzal az ígérettel hogy 5
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Mentem egy 2700km-es távot a Mercivel, egyelőre pozitív a tapasztalatom. Az átlagfogyasztás 3,2liter, de sajnos nem tudtam mindig tölteni. 1300km-t sikerült tisztán EV módban megtenni. Most 112km-t ír ki EV hatótávra, 100%-ra feltöltve. Szerintem kicsit még több lesz ha majd városban lesz nagyrészt használva.
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #11957 üzenetére
a tesla mindenhol az, ha a kilincset vesszük alapul, de hátul nagyon.
De szerinted az i3 és mazda ev tulajok tudják ugyanezt? szerintem nem.De engem az a stat is érdekelne, hányan csapták rá a hátsó ajtót a becsukott első ajtóra
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #11960 üzenetére
"Nem igazán" == semennyire sem tudod
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Ha a karbonig megsérül az autó, az nem koccanás, hanem frontális baleset, és ez lesz a legkisebb gondod... amúgy a karosszéria elemek műanyagok, fel le pattintgathatóak, és használtban a fényezettek olcsóbbak, mint karosszériáztatni egy fém elemet... Kivétel a hátsó ajtó, mert az edzett üveg, és ha odavered valahova atomjaira hullik... szóval tolatáskor figyelni kell...
Mérnök ember vagyok, és nagyon körültekintően választok az én jövedelmemhez képest drága dolgokat.... és ez lett a legészszerűbb döntés... de nálam nincs gyerek... amúgy nem véletlenül elég régóta a legnagyobb számban zöld rendszámot kapó autó itthon hónapról hónapra az i3... még akkor is, ha már nem gyártják... sokan jutnak ugyanerre a következtetésre...
Gumizni nem olcsó, mert egyedül ez az autó használja ezt a gumit, de már vannak költséghatékony kínai gumik is, tesztek alapján nem is olyan rosszak. Javaslok egy márkás 4 évszakost... ha már elunod mindenki legyorsulgatását, akkor nem fog nagyon kopni, Nokian téli gumimban 25e km van, és nem is látszik, egy padkázás miatt szálszakadt lett a gumim, a vadonat új pont ugyan olyan mély, elég volt 1-et cserélni... persze van akik fél évente lejárnak egy garnitúrát, 170 Le-t lehet vadul is használni, de ki hogy vezet... 110 felett ugrik meg a fogyasztása, autópályán számolni kell, megéri e 130-al menni, ha emiatt + töltés kell, akkor időben jobban jársz a 110-es tempóval... (anyagilag meg főleg) A csomagtatró elég pindur, de ha lehajtod az ülést meglepő mi bele fér, vittem már kombi hűtőt vele, meg szétszedhető betonkeverőt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
FIREBLADE78
addikt
Kia ev3 teszt kint van jutubon
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
4D4M
aktív tag
válasz gorbep #11962 üzenetére
Köszönöm a véleményt / leírást. Csak a sztereotípiáimon kell átlépni szerencsére.
110-es tempó szerintem általában nem szerencsés M1-en főműsoridőben. Vagy a kamionok között 89 vagy a belsőben a 130-150-nak látom értelmét. Kamionstopos időszakban viszont maradna az energiapazarlás (:
A 94 Ah-tól már simán meg tudnék oldani mindent, még a 20-80% közötti használatot is, ha van kimutatható kímélő hatása. Bár ha jól értem, akkor ezekben 6 kWh olyan puffer van ami el van zárva a user elől és ezt használja a degradacio csokkentesere vagy elkendőzésére. Ez amúgy nekem kicsit olyan mintha nehezükre esne felnőttként kezelni a felhasználókat, de nyilván nem tudok eleget a háttérről, hogy ítélkezzek....mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Tiédetis
senior tag
Nem ismerem az M1 forgalmat, M5 igen, Bp-Kecskemét között. 110-el megyek, ha kamionsor van - szokott - nem gond az opelnek, és i3-nak sem 5-6 kamiont elkerülni, ha sokan jönnek a belsőn, felmegyek 130-ig, majd vissza a külsőbe.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
Alul felül van 10% amihez nem férsz hozzá... azaz ha megfeszülsz se tudod gallyra vágni az akkut... nem kell törődni vele, hol tart, amikor gondolod-töltöd... nyugodtan 100%-ra. Nagyon jó minőségű Samsung prizmatikus cellák vannak benne. HA kellene később, bontható és javítható. Az akkuk kompatibilisek, itthon is van akku upgrade... 60Ah->94 Ah -> 120 Ah, remélhetőleg a jövőben lesz hozzá olcsón nagy akku.... 250e db talán már üzlet... Nem is hallottam még degradált példányról, pedig sok van a környezetemben és fent vagyok i3 topikokban is... az enyém 108e km-nél 96,7-98,2 SOH között mozog időjárás függvényében. Most már vannak akik 200-300e km körül járnak.
Szerintem egyszerűen új volt a technológia, túl óvatosak voltak, ami az autónak csakis előnyére vált... az akku/motor thermal management is nagyon hatékony...
Ha még nem ültél benne feltétlenül próbáld ki, sokkal nagyobb hely van benne, mint ami kívülről látszik, és sokkal nagyobb autó (4m úgy hogy gyakorlatilag nincs is orra), mint sokan gondolnák... az óriási kerekek kicsinyítik... optikai csalódás...( pont fordítva mint a Springnél)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11967 üzenetére
Én nem szerettem soha olyan tempóval menni.
Opel viszont rohadtul megy, kevesen gondolják amikor 4 kocsit előzök erőből.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz mghltm #11969 üzenetére
Aha, de a csomagtér miatt T-modell lett -a sedan jobban tetszett-. 313LE, megy mint az istennyila. Nem mintha ez engem érdekelne, nem szoktam gyorsan menni, viszont előzésnél nagyon jól tud jönni autópályán.
Csak nagyon furcsa megszokni, hogy kapcsolgatja az ICE-t. Nem volt még ilyen hibridem. Pl. pályán is simán lekapcsolja minden egyes lejtön, hogy maximalizálja a rekuperációt. Mindebből semmit nem érezni, csak a fordulatszámmérőn látom. Ha be van téve neki útvonal a naviba, akkor a városokra tartalékolja az energiát és ott tisztán EV módba kapcsol. Eddig tetszik.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #11971 üzenetére
Ezt hogy érted? Ennél is van puffer, nem lehet nullára meríteni.
Egyébként van rá 8 év gar, mire ezzel gond lesz, az autó már régen nem lesz nálam.A tudomány a valóság költészete!
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #11971 üzenetére
Van olyan phev, amiben nem merítik sokat az akksit? Akkor mindegyiket cserélgetik pár évente?
-
Vesa
veterán
Volt a Totalcaron egy PHEV V60 teszt, ott is azt mondta a szaki, hogy még nem vettek ki belőlük akkupakkot degradációs probléma miatt (azok is 10év körül járnak). Pedig abban fele akkora csomag van mint az enyémben. Én nem gondolom, hogy ebből különösebb probléma lenne. 8év gari van rá, az autó pedig 8 hónapos és van benne kemény 8600km. Gond esetén gari, egyébként pedig max. 3 éves koráig tartom meg.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
-
axioma
veterán
Azert nalunk volt mar gond az ampera akkuval, igaz a frissites elott [palyara felhajtva nem lett tart-ba rakva, magatol keson kapcsolt, nem volt egyenletesen merulve, az egyik akkuresz cseres lett]
Mondjuk eleve varosban csak akkurol megy, az evi 12-15e-nek 80+%-at. Me'g az extra koltseggel is siman megeri.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz FIREBLADE78 #11979 üzenetére
"ingyen sem kellene" - értem, hogy ez ilyen költői túlzás, de kicsit komolytalan.
Amúgy egyszerű a képlet szerintem, a phev az mindkét hajtás előnyeit IS egyesíti (bizonyos mértékig), de ugyanígy mindkettőnek a hátrányait is bizonyos mértékben. Mindhárom kategóriában van pro és kontra, tök jó, hogy bővebb a vevőnek a választási lehetősége.
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #11979 üzenetére
Egyelőre nem érzem, hogy 2 nyűg lenne. Miért lenne az? Sőt, ilyen hosszú úton kifejezetten megnyugtató volt, hogy nem függök többé a -hibás, foglalt stb.- töltőktől, de mégis nagyon alacsony a fogyasztás és az út jelentős részét ezzel is EV módban tudtam megtenni. Persze 8-10 éves autónál én is meggondolnám, hogy hibrid legyen-e a több hibalehetőség miatt. Viszont nálam az volt a kérdés, hogy ennyi pénzért PHEV vagy EV legyen. Számos új autót megnéztem és kipróbáltam, ez jött be legjobban. De mindenkinek mások a preferenciái.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #11982 üzenetére
Ez még a jövő zenéje az én konkrét típusomnál, mert új fejlesztésnek számít és még nem tudni, mennyire lesz velük sok gond. Viszont a hibrid rendszerű autók nem ma kezdték a pályafutásukat, sokkal több szaladgál belőlük mint EV-ből, és egyelőre nem látni a hibrid apokalipszist. Erre a rendszerre is igaz, hogy az üzemeltetés módja erősen befolyásolja azt, hogy mennyire lesz problémás. Ismerjük egyes sima ICE motorok konstrukciós hibáit, melyekkel könnyen gazdasági totálkárra lehet futni, pedig nincs bennük hibrid rendszer. Ez nem így megy. Egy autó vagy jól van összerakva, vagy nem, és vagy vigyáznak rá, vagy nem. Ha egy hibrid jól van összerakva és megkapja a szükséges törődést, pont úgy ki tud menni a világból mint bármi más.
Ha pedig mégsem, akkor gariban javíttatom és eladom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz FIREBLADE78 #11982 üzenetére
Annyira nem vagyok otthon a PHEV-ben, de múltkor is meglepődtem, hogy a Renault például a hótt fapados, ezeréves 1.6-os szívóbenyás motorja köré építette meg építi most is fel a hibridjét. Ott azért nem látok túl sok hibalehetőséget, az a motor aztán tényleg egy jó értelembe vett igénytelen jószág.
Igaz, nem is fog igazán húzni, hiába raknak köré két elektromotort. -
gorbep
senior tag
A kollégám nem osztaná a meggyőződésed... Toyota Prius elkezdte enni a hűtővizet... 2 hete szervizben van, a hengerfej már le van véve, jelenleg 1.3 M körül jár a számla, és még nincs kész... Azt mondta feltúrta a netet, és nem egyedi a probléma, tele vannak vele a Prius csoportok, én még nem is hallottam róla, hogy hengerfejesedik...
Nálad ezt majd a vevőd fogja beárazni,akinek már kockázatos garin túl... biztos nem mernék megvenni egy PHEV-t egy BEV helyett garin túl
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #11986 üzenetére
4 év gari van rá, én még garanciával adom tovább. De ezek a példák azért nem jók, mert megint semmi közük a hajtáslánchoz. Bármilyen rendszerű autónál lehet találni problémás konstrukciókat, tök mindegy, hogy hibrid vagy ICE, vagy BEV. BEV esetén is nézd meg, milyen szintű áresés volt az elmúlt években, és lesz is, mivel folyamatosan fejlődik a tech, és rettentő gyorsan avulnak az autók. A pár éve még sztár Leaf-et már kezdik temetni a Chademo miatt, de beszélhetnénk a hűtés nélküli akkupakkról is, ami miatt jelentősen vesztett az értékéből.
Annyira nem tartok a veszteségtől, mert bő 8M-el olcsóbban jutottam az autóhoz Németországból mint a hazai szalonár volt a kedvezmények után. Valamennyi persze lesz rajta nyilván, de melyik autón nincs veszteség eladáskor? Mindegyik bukó, csak a mértéke más. Az Ioniq-on is bukni fogok legalább egy 3-4M-et, ha majd ősszel eladom, pedig az BEV. Aki Teslát vett 3 éve, most mennyit bukik? Mindenki bukik az autókon, ez van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
FIREBLADE78
addikt
Elen appba más sem tud regisztrálni? Már kezd elmenni a kedvem,hogy ev-el menjek nyaralni.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
gorbep
senior tag
Chademo pont egy érdekes kérdés... óriási hiba a kivezetése. Környezetemben 2-en is lecsaptak az utolsó áresett LEAF II-esre, és a HMKE bruttóba esés miatt akkunak is akarják használni...
Persze minden autó bukó... ha nem lenne én sem engedhettem volna meg magamnak az i3-at... és a vevők beárazzák a parát... csak kérdés hogy aztán igazuk lesz, és dőlnek ki sorban a hibák a hajtáslánc bonyolultsága és az ICE rész miatt meg a kisebb akku miatti óriási ciklusszám miatt... vagy csak "vélt?" a BEV akkuk vízionált "halálos" 2 évenkénti degradációja, meg az inverterek/töltők/motorok halála... én az utóbbiakat inkább látom hisztinek, az idő majd cáfol vagy igazol...
Természetesen ha 3 évesen tudsz mindig váltani, az egy kényelmes paramentes stratégia... sajnos én nem engedhetem meg magamnak... vagyis ha nagyon az lenne a vágyam, igen, de azt az erőforrást én másra költöm szívesebben... (de az sem sokkal racionálisabb, mindenkinek más a kattanása )
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
válasz gorbep #11989 üzenetére
Leaf-nek csak egyik problémája a chademo töltők lefedettségi hiánya. Másik az akku hűtése. Ha belegondolsz, új telepítés már csak mint a fehér holló. Akik otthon töltik, nekik jó, de eladásnál erősen negatívan hat az árukra.
A napelemes felhasználás nem új dolog, 2xkWh-os akkupakkok újrahasznosítása nyilván jobb, mint a "gyári" 5-10kWh-s rendszereké, de legalábbis olcsóbbra jön ki. Más kérdés, hogy lehet nem ez lesz a legjobb megoldás a bruttóra, hanem az energiaközösségek. 1-2 év és kiderül, bár ha az látszik, hogy a termelő jól jár vele, gyorsan lefojtják őket. Ez is Mészáros monopolium, tehát más ne járjon sehogy legfőképpen.
Az látszott rendesen, amikor a nagy akkus kínai kocsik megjelentek itthon is, a kicsi akkus használtak árának nagyon már nem volt hova esnie, inkább nehezen eladható kategóriába mentek át. Hibridek esetében is lehet majd ilyen tendencia. Mivel azokba is egyre nagyobbak kerülhetnek, és árakat nem emeli látványosan, inkább vesznek újat, mint használtan kisebbet, de ez majd idővel kiderül. Itt is azon múlik, hogy mennyire sok lesz a kínai hirid az európai piacon... Túl sok tényező, amit még nem láthatunk tisztán. Orbánék támogatási terve egyértelműen a hazai gyártók miatt jött elő, azon belül is tudjuk kik miatt. Ezt nem látva a részleteket még, nagy valószínűséggel nem fogják támogatni közös piaci szinten. Oldják meg a nemzeti kormányok.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz gorbep #11989 üzenetére
nem óriási hiba, hanem reális döntés. Ha te lennél az üzemeltető, és látnád, hogy heti 2x használják, és keresel vele 1300Ft-ot, pont lesza..nád te is. Mindenki addig sír a hiánya miatt, ameddig tud, de nem használná. Tessék tölteni, bevételt generálni, és akkor nem szerelik le.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz chungey9 #11994 üzenetére
bocs, de ezen nagyon felröhögtem.
Ott, ahol a 40ezres konnektoros töltőt elsunnyogják, vagy vesznek egy szett acélfelnit, hogy eladják külön a gyári alufelnit, ott BÁRKI odaad neked a kocsival egy ilyen értékű átalakítót?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Tiédetis #11990 üzenetére
Használat függő.
A Leafet nem töltöttük chademo-val 2-3 éve. Ha tudod otthon tölteni és nem országjáró autónak használod, akkor nem feltétlen fog zavarni, hogy chademo-s.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FIREBLADE78
addikt
Plug and chargeot hol tudom beállítani? Legfrissebb szoftver van
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
-
gorbep
senior tag
Nem a töltő szolgáltatók oldalára gondoltam, persze ők se jótékonysági intézmény... nem lett volna szabad úgy a CCS-re váltani, hogy az nem tud V2G-t... A CCS szabvány amúgy is elég "fura", és szerintem kicsit tökön lőttük(lőjük) vele magunkat a jövőben... és ha egyszer mégis váltunk róla, az már nagyon fog fájni a CCS-es autók tulajainak...
Szerintem az autentikációt külön kellett volna szedni a fizikai csatlakozótól egy vezeték nélküli kommunikációs vonalra (akár még az se lett volna ördögtől való, hogy egy mobil app formájában), és akkor lehetne biztonsági kihívásokat folyamatos frissítésekkel kezelni, és nem lennénk bezárva egy gyorsan elavuló/ kockázatossá váló technológiába... ha megjelenik egy törési módszer, akkor mi lesz? Leállítjuk az összes töltőt? Amilyen gyorsan erősödnek a vasak, régen törhetetlennek tartott titkosításokat perc alatti törési időbe hozták (pl WPA2)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #12001 üzenetére
Az autentikáció védelme... pl herpeszes ödönke megtöri egy a netröl letöltött tool-al... aztán tölt egy BMW Plug&Charge azonosítójával... Te meg kapod róla számlát
Sőt, szerintem azzal, hogy nem tud alapból V2G-t, máris elavult...
De nagyon nem vagyok benne jártas, ha fals az információm, szívesen tanulok... Chademós invertert láttam már az akkuról tudta tolni a hálózatot... ez úgy látom nagyon gyorsan kulcs kérdés lesz... állandósulnak a negatív árak, nagy pufferek nélkül minden befektető ki fog hátrálni a sztochasztikus megújulókból...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #12002 üzenetére
"megtöri egy a netröl letöltött tool-al... aztán tölt egy BMW Plug&Charge azonosítójával..."
Gyanítom hogy ez ettől sokkal bonyultabb. Mellesleg mit segit ha a jármű és az oszlop az autentikációs adatokat nem dróton hanem vezeték nélkül egyezteti le?
A CCS egy ideje már tud V2G-t is, de én ennek a jelentőségét őszintén szólva nem látom.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #12003 üzenetére
az, hogy az autentikáció változtatás FW frissítéssel jár... úgy látom ezt a szintet kevés gyártó ugrotta meg... agy app frissítése 10 éve is sima liba volt...
Gondoljunk csak a 3G 2G mizériára... gyártók letojják, mi van a régebbi modellekkel...
A CCS egy ideje már tud V2G-t is, de én ennek a jelentőségét őszintén szólva nem látom.
Ez jó hír...én látom... ott a garázsodban egy lassan 100 kWh méretű akku, miközben a hálózat kiegyenlítetlensége ( és ezzel szinkronban a kiegyenlítő energia ára) egyre durvábban nő...- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #12004 üzenetére
Plug and Charge képesség esetén az autó is meg az oszlop is folyamatosan online, a frissítésekkel nincs gond. Mellesleg azért ez egy szabvány, nem fog minden héten változni.
Ha lenne EVm, akkor sem lenne folyamatosan töltőre téve, hanem kint parkolna az utcán ahogy a mostani autóm is. Másrészt nem látom annak az előnyét számomra, hogy a szolgáltató az én autóm akkuját használja kiegyenlítésre. Nem hiszem hogy érdekelt lennék ebben.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
4D4M
aktív tag
válasz Shadowbull #12005 üzenetére
Dinamikus áramárak mellett egyből megmutatná magát a hozzáfűződő érdeked (:
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
4D4M
aktív tag
válasz Shadowbull #12007 üzenetére
OK.
/inkább egynem lesz gázáremelés
parafrázisnak vettem/...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Kroni1
veterán
Napelemeseknek, akik kikerülnek a 10év után a kedvező éves szaldó elszámolásból és jön a havi vagy mittomén, azok tudnák hasznát venni V2G rendszernek megfelelő inverter esetén vajon?
Olyat már olvastam, hogy kukázott EV akkut még így felhasználtak tárolónak..
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #11999 üzenetére
Nálam ilyen opció nincsen az appban.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
4D4M
aktív tag
válasz Shadowbull #12010 üzenetére
Amennyiben egy normális ösztönző rendszer lenne lelopva valamelyik országból, akkor simán el tudom képzelni, hogy az agilisabbik társadalmi rétegekból beugranának, akár pusztán üzleti megfontolásból vagy akár már a jelenlegi bruttósok közül is.
A realitással már 5 évvel ezelőtt is hadilábon állt a rezsicsökkentés, és lám: töretlen a lelkesedés!
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #12011 üzenetére
Akkor a te autód nem tudja. Majd lehet hogy megkapja OTA.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #11989 üzenetére
"a kisebb akku miatti óriási ciklusszám miatt"
Ez így általánosítás. Hiszen az autó előélete számít! Egy BEV-et is lehet napi szinten villámtölteni, és lehet hetente egyszer otthon, lassan. Az egyiknek rengeteg lesz a ciklusa, a másiknak alig. Önmagában tehét az, hogy az autó BEV, nem jelent nagyobb garanciát egy használtautónál arra, hogy kevesebb gond lesz vele.
Egtyébként a c300e-ben közel akkora pakk van mint a 28-as Ioniq-ban. Nem hinném, hogy lényegesen hamarabb dőlne ki, mint egy hasonló BEV Ioniq, azonos használat mellett sem lesz sokkal több ciklus. Egy kis Mild hibridnél más a helyzet, de azokban egy max. 1,5-2kWh-s akku van, melyek csereára nem okoz GT-t és nem jelent nagyobb költség-kockázatot, mint egy ICE használtautónál egy kicsit komolyan egység cseréje.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #11997 üzenetére
Otthoni töltésnél nem gond a Chademo, viszont itt most a továbbértékesítés kontextusában merült ez fel. Arra volt példa, hogy egy BEV is lehet bukó pár éven belül XY ok miatt, nem csak egy PHEV. Sajnos manapság autót venni eléggé rizikós, minden teljesen kiszámíthatatlan.
Például, már megindult a V8-as, V10-es, V12-es motorral szerelt autók üzleti/befektetési célú felvásárlása, ezáltal az áruk is emelkedésbe ment át. Pedig 1-2 éve még temették őket, ami jogos is maradt az eredeti ok miatt, ugyanakkor nem sokan gondoltak arra, hogy a befektetési célú vásárlások miatt annak ellenére növekedni fog az értékük, hogy maga a technika kivezetésre és lesajnálásra kerül.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Továbbértékesítésnél is lehet otthon tölteni.
Aki a Leafet hosszabb útra, villámtöltéssel tervezve venné az eleve nagyon rossz nyomon van, és nem a csatlakozó típusa miatt.
Persze biztos lesz akit ez riasz el, vagy erre hivatkozva szeretne alkudni...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #12016 üzenetére
Persze, tökéletesen használható, de az általános piaci értékét így is jobban erodálja, mint egy olyan modellnek, amelyiknek nincsenek hasonló korlátai. Az Ioniq-nál is, hiába mondogatjuk a vevők többségének, hogy a kis akkupakk ellenére akár 250km hatótáv elérhető a 28-assal is, mára már 40kWh pakk alatti autót eladni sokkal nehezebb még akkor is, ha a sokkal roszabb fogyasztása miatt a nagyobb akkus se megy el sokkal többet. És ez már látszik az árakban is.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Hardcore café
- Jövedelem
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Diablo IV
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen