-
IT café
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz Fecogame #8685 üzenetére
IMDb-n az értékelt filmeket automatikusan listába teszi, amit aztán több opció szerint is lehet rendezni. De ezenkívül is van mód saját listát létrehozni.
Szerk: a Movies menüben a My movies menüpontnál találod az automatikus és az egyedi listákat is.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Na meg a másik, hogy ha "éles" lesz a forgatás - mindenki irány edzőterem, szolárium, botox, miegymás.
Ford 70 éves lett idén, nem megy ő sehova. Én már a legutolsó Indiana Jones film alatt is többször aggódva néztem, nehogy valami baja essék szegénynek, nem egy Stallone a fickó.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Killer Joe (2012): sok értelme nincs, de a hangulata és az összes szereplő nagyon jó volt, nem sűrűn látni ennyire jól összeválogatott gárdát. Mondjuk fel nem foghatom, hogy a mondanivaló átadásához minek kellett ennyi meztelenkedés, de messze nem volt olyan gáz mint a Shame.Tipikusan az a film ami után hálát adsz, hogy nem ilyen közegbe születtél...
6/10
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
Viszlát
addikt
Engem iszonyatosan hidegen hagy ez egész SW téma a Baljós árnyak óta, de RDJ mint Han Solo az erősen must see kategória. Depp már csak ráadás, bár neki inkább Yoda szerepét kéne adni, az utóbbi időben úgy tűnik nem érzi jól magát ha nincs szarrá sminkelve.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #8859 üzenetére
Na igen, úgy nem csodálom, hogy nem hoz lázba.
Viszont nekem mindig is kedvenc volt, nem láttam minden filmjét, de amit igen, az mind bejött. Máskülönben nem is adnék esélyt a SW-nak, továbbra is a Baljós árnyak az egyetlen film amiről kijöttem a moziból (még a vége előtt, mielőtt valaki beleköt ) ...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Tothgera30 #8915 üzenetére
Perfect Sense, de azért ez baromira messze van ám a művészfilm kategóriától.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Én meg azt sem értettem soha, hogy egy sci-fin mégis hogyan lehet félni? A Kört végigfostam, de az nem ér, módosult tudatállapotban néztem.
Bezzeg Hitchcock Madarak című filmje, az kikészített anno, a szemetek ráadásul tél elején vetítették a TV-ben, tele volt varjakkal a környék, a buszmegállóig nem mertem elmenni egyedül.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz littlelion21 #9073 üzenetére
Józanul nem para, de azért köszi, hogy gondoltál rám.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Amores Perros (2000): elég kemény film, nem az üssük el valamivel az időnket kategória. Nagyon emlékeztet a Crash-re, annak egy mocskosabb, "latinabb" változata ez, bár a Crash készült később, szóval ha van közük egymáshoz, akkor az amerikai változat koppintott (hozzáteszem, nekem az sokkal inkább bejött). Annak ellenére tetszett, hogy a harci kutyás részeket az én gyomrom nem bírta, úgyhogy elég sokat kellett tekernem. Nem kötelező darab, de azért ajánlott.
7.5/10
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Ne haragudjatok meg, de olyan álságos dolognak tartom ezt a panaszkodást. Most komolyan senkinek nem esett még le, hogy Hollywood a pénzről szól? Ez így van már nagyon régóta, meg így is lesz mindig. Az Intouchables 400 millát csinált világszerte, ami ha jól tudom abszolút rekord európai film esetén, semmi meglepő nincs abban, hogy megvették a jogokat, teljesen érthető üzleti döntés, vétek lenne kihagyni egy ilyen aranybányát.
Hozzáteszem, ha már valakit mindenképpen szidni akartok, akkor szidjuk az átlag ámerikai nézőt, aki nem ül be egy francia filmre, mert abban nincs Homokozó Ádám. Vagy ki tudja miért nem, mindenesetre a csúcson is csak 194 moziban vetítették az usákok, ami rettentően kevés, az utolsó Twilight filmet 4000! mozival kezdik.
Nem nekünk készítik el a remake-t, hanem az amerikai piacnak, ahol fél év alatt mindössze 10 millát csinált a francia változat.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Én nem köpködök senkire, de ha már szidni akarunk valakit, akkor a fogyasztókban több logikát látok (akármilyen okból is nem ülnek be foreign filmre), minthogy a pénzből élő cégeket okoljam, csak mert szeretnek pénzt csinálni.
Tudom-tudom, gyenge volt a Sandleres poén, ennyire futotta most.
(#9172) Integra: Randira? 9 és fél hét, legjobb.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz baluka26 #9174 üzenetére
Mire gondolsz konkrétan? Tippelni egyedül a miért nem ülnek be kapcsán merészeltem, a többinek te is utána tudsz nézni, nem a levegőből szedtem.
Integra: nem éppen klasszikus romantika, de értelek. Nem tudom a Savages kijött-e már, de nem rossz választás, abban tényleg van minden, de mégsem annyira durva mint a Született gyilkosok volt.
Hitchcock filmekkel is jól jártok még esetleg.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz Viszlát #9180 üzenetére
Vagy ha tényleg annyira belevaló csaj és nem riad meg egy kicsit beborultabb dolgoktól sem, akkor nagyon tudom ajánlani a The Skin I Live in című Almodóvar filmet.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #9181 üzenetére
Félreértettél, egyáltalán nem céloztam ilyesmire, hogy mindegyik amerikai film vacak lenne. De ugye azon ment a sirám, hogy miért dolgoznak fel mindent (és rontják el általában), ezt tartom álságosnak, mert annyira szerintem senki nem lehet naiv, hogy a művészeti érték lenne az elsődleges szempont Hollywoodban. Hála Istennek azért elég sokszor előfordul, hogy egy jó ötlet profittal is kecsegtet, mi meg nézhetünk jó amerikai filmeket a sok ratyi mellett.
Vladnak igaza van abban, hogy ha a kinti nézőket szidjuk, akkor a magyarokat is kell (meg valszeg a legtöbb országét is). Itthon sincs igény a minőségre, semmilyen szinten, pl. az átlagembernek bőven elég a kamerás verzió, csak szinkronos legyen. Gazdag lennék már ha annyi ezresem lenne, ahányszor feliratos film előtt hallottam a "nem azért jövök moziba, hogy olvassak" kiszólást...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz baluka26 #9183 üzenetére
A miért nem fordították le kérdéssel egyáltalán nem foglalkoztam, valakivel keversz.
Az aranybánya dolog nem tipp, nagyon ritkának számít, hogy egy 9,5 millióba kerülő film 400-at hozzon világszerte, úgy, hogy az amerikai piacra épp csak bejutott. Böngészd egy kicsit a bevételi ranglistákat, meg fogsz lepődni, hogy mennyire ritka az ilyesmi. A Bond filmek szoktak efölött hozni, de egyrészt jóval többe kerülnek, másrészt egy több évtizedes franchise-ról van szó...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #9188 üzenetére
Félre ne érts, engem se hoz lázba a remake gondolata. Szerintem már Colin Firth is gyenge választás, mondjuk nem is nagyon tudom ki lenne alkalmas, Cluzet baromi jó volt, zseniálisan csinálta.
Azt is értem, hogy nem tartod magad átlag magyarnak, csak hát a nagy stúdiók nem a műértő kevesekre koncentrálnak ugyebár.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
-
Viszlát
addikt
válasz mephi666 #9251 üzenetére
Mindig megmosolyogtat amikor a Twilight szóba jön. Én sem tartom az évszázad remekének sem a könyveket, sem a filmeket, de nagyon gáz az erőltetett pocskondiázás.
direkt szembemegy minden megszokottal és én ezt egy barominagy baklövésnek tartom... (a "vámpírlét" előnyeire/hátrányaira/jellemzőire gondolok)
Azt ugye tudod, hogy a vámpírok nem léteznek? Kitalált lényekről van szó, ezt azért fontosnak tartom szem előtt tartani, főleg amikor felháborodottan azzal érvel valaki, hogy de hát a többi mesében nem így volt. Ráadásul ez az állításod még a fikcionális kereteken belül sem állja meg a helyét, mert bár a napfényre valóban másként reagálnak, a film egyébként egy néhány főből álló renegát csoportról szól, miközben tudható, hogy a vámpírtársadalom nagy része a tradicionális életviteli és étkezési szokásokat részesíti előnyben.
emellett "vegetáriánusok" és nem isznak vért... viszont gyorsak, erősek, stb...
De, isznak vért, körülbelül 20x előjön a filmekben az állatok vére kérdés, az egyik részben azt hiszem a szójához hasonlítják, ami bár életben tart és ad némi energiát, messze nem olyan mint az igazi hús. Gyorsabbak és erősebbek mint az ember, viszont lényegesen lassabbak és gyengébbek az emberi vért fogyasztó társaiknál.
a "fiatal" vámpírok sokkal erősebbek, mint az öregek: wtf? nehogy már egy 13. generációs suttyótól kelljen félnie egy ősatyának, vagy egy matuzsálemnek, mert odaugrik és az ölelésével szétroppantja
Újabb felületes megfigyelés, átmeneti állapotról van szó, az átváltozás után következő pár hónapról van szó csupán, logikus magyarázattal alátámasztva (már amennyire egy vámpíros témában ez lehetséges). Mellesleg kis felkészüléssel simán legyőzik a newborn sereget a rész végén, szóval...
ja meg a vérfarkasok olyanok, mint valami nagyra nőtt kutyák és félnek a vámpíroktól... nemár... a "megszokott" rendszerekben ez épp fordítva van
Tévedés, ellenségek, mindkét csoport tart a másiktól, de ez nem félelem, csupán tisztában vannak vele, hogy képesek elpusztítani egymást. SPOILER Egyébként sem vérfarkasokról van szó, hanem alakváltókról,de ezt az utolsó részben mondják csak ki. SPOILER OFF
gondosan ügyeltek az arányokra, hogy fordulatokat tekintve ne egy szappanopera kaliberű nyáltenger legyen
Most mondjam azt, hogy ha csak a nyáltengert sikerült felfogni a Twilight filmekből, akkor van még hova fejlődni? Nem mondom, mert nem célom senkit sem megbántani. Lehet a sorozatot kritizálni, van benne mit, de azt nem csípem amikor a felületes ismeret divatfikával és a személyes ellenszenvvel társul, aztán megy a tájékozatlan pocskondiázás. Tudom, hogy a legtöbb filmes fórumon az ember nem tévedhet nagyot ha Alkonyat-fikába kezd, de ez nem az a hely.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz mephi666 #9263 üzenetére
A zombis fantáziád már elkezdődött, ketten is linkelték már az első romantikus zombi horror trailerét.
Valóban a fő szál a lányka élete (a könyvben ez még hangsúlyosabb, E/1-ben van megírva végig), de ettől még nem lesz nyáltenger valami, legalábbis szerintem, és sokkal többről szól mint csupán egy szerelmi háromszög kínlódásairól. Sokakat amúgy valószínűleg az csapott be, hogy ez egy klasszikus értelemben vett dráma, az egész vámpíros-farkasos dolog csupán díszlet a fő cselekményhez. A számok viszont nem hazudnak, Meyer valamit nagyon eltalált, ha jól emlékszem 2,5 milliárdnál járnak és ebben még nincs benne az utolsó rész.
Arról vitázni, hogy kinek tetszik és kinek nem, szerintem sem érdemes, de a tévedéseket továbbra is ki fogom javítani.
monstre: hüjjje.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #9271 üzenetére
Nyilván, pl. az Angyalok városából is lehetett volna akciót csinálni, tiszta hülyeség, hogy az érzelmekre koncentráltak, miközben emberfeletti képességek is lehettek volna a középpontban, meg amúgy is, tiszta idióta volt a fickó, egy nő miatt feladta azt a király életet, nemhogy beszerzett volna inkább egy szuperhősköpenyt.
Engem se könnyű egy felsőtesttel elbűvölni, még egy nőével sem, nemhogy egy férfiéval. Na de most komolyan magyaráznom kell, hogy mint a legtöbb romantikus drámában a körítés kevésbé lényeges, a fő mondanivaló a különböző élethelyzetekből származó szerelembe eső emberek küzdelmeiről szól? Nemár.
Az a legnagyobb baj, hogy próbáljátok objektív köntösben tálalni a nemtetszéseteket, ami eleve veszett ügy, ez nem a sok lúd disznót győz esete. Persze, hogy nekem is felfordul a gyomrom az egészet körülvevő tinilányos őrülettől, viszont annál józanabb vagyok, hogy ez alapján ítéljek meg vagy el egy filmet.
(#9274) vzsryl : helyesen a mondatod: Attól mert a számok nem hazudnak, még nem fog mindenkinek tetszeni.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Izé... Nem akarok ebbe a vitába beszállni, de a Twilightokat "romantikus dráma" párhuzamba állítani....
Sorry, de ezt nem tudom értelmezni. A romantikus dráma egy kategória (vagyis inkább kettő), hogy érted a párhuzamba állítást?
(#9276) leslieke:
Ha érzelmes, romantikus dráma megtekintésére vágyom, akkor az nem a tvájnyál lesz.
Még szerencse, hogy van miből válogatni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #9281 üzenetére
Nem nálam az, nem én alakítottam ki a műfaji fő és alkategóriákat.
Romance films are love stories recorded in visual media for broadcast in theaters and on television that focus on passion, emotion, and the affectionate involvement of the main characters and the journey that their love takes through courtship or marriage. Romance films make the love story or the search for love the main plot focus. Occasionally, lovers face obstacles such as finances, physical illness, various forms of discrimination, psychological restraints or family that threaten to break their union of love. As in all romantic relationships, tensions of day-to-day life, temptations (of infidelity), and differences in compatibility enter into the plots of romantic films.
És a romantikus dráma alkategória: Romantic drama explores the complex side of love. The plot usually revolves around an obstacle which prevents love between two people. Music is often employed to indicate the emotional mood, creating an atmosphere of greater insulation for the couple.
Szóval a kategóriai besorolás nem kérdéses. Az más tészta, hogy neked nem jött be a tálalás.
(#9282) atike: neked is szól a fenti, ezek nem szubjektív érzelmezéstől függő fogalmak.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #54715584 #9288 üzenetére
De ebben a kérdésben nincs két külön oldal.
Ha jól emlékszem neked bejött a Darkest Hour, nekem meg nagyon nem. De mennyire néznél rám viccesen, ha elkezdenélek győzködni, hogy ez nem is egy akció sci-fi, csak mert nekem nem tetszett? Érted a problémám?
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz baluka26 #9293 üzenetére
Vigyázz az ilyen kijelentésekkel, fél pillanat alatt oda a streed cred.
(#9294) vzsryl: ha meg Kínában lépett volna fel, az első nézőnél elakad, vagyis a kontextus amiben egy állítás elhangzik, nagyon nem lényegtelen.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Értem én, csak nem látom különösebb értelmét a szövegkörnyezetből kiragadásnak. Azt is értem, hogy magát a szólást figurázod ki FP szavaival, de ettől még tény marad, hogy 2,5 milliárdnyi bevétel bizony alátámasztja azt az állítást, miszerint Meyer valamit nagyon eltalált.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
A Facebook egy fantasztikusan jó dolog, rengeteget használom, nagy mértékben megkönnyítette számomra a kapcsolattartást, ráadásul olyan extra funkciókkal is szolgál, ami remekül leegyszerűsíti a különböző média formátumok megosztását is az ismerőseimmel, barátaimmal.
Jaaa, hogy nemnormális emberek hülyeségekre használják? Na ez egyáltalán nem a Facebook hibája. Mint ahogy az sem írható Meyer és a Twilight számlájára, hogy kislányok és befordult szingli anyukák miként élik meg és viszonyulnak az egészhez.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Hehe, a hype ereje mérhetetlen, ez nem is kérdés. Engem is a (mostmár ex) asszony cipelt el anno, de neki legalább a kezdetektől tetszett, a könyveket is olvasta előtte.
Persze ugyanígy megvan az ellentétes hatása is, mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja, nem gond, ha alapvető dolgokat sem tudunk jól (sőt, igazából elég 10 percet megnézni belőle, teljesen felesleges végignézni), a lényeg, hogy szar az egész.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Valamit eltalált, de nem biztos, hogy az amit csinált, az jó.
Mármint kinek jó? Neked úgy tűnik nem jó. Aztán van akinek a Twilight a mindene, van akinek nagyon tetszett, van akinek tetszett, de egy-két dolog szúrta a szemét, van akinek egyszer jó volt, de különösebben nem hozta lázba, van aki másra számított, van aki elpocsékolt időnek tartotta.
Szóval van akinek iszonyatosan jó dolgot talált ki Meyer, és van, aki a tampon reklámot is tartalmasabb audiovizuális élménynek tartja. Tiszta sor, hogy vannak, akik egy kiadós mélytorok gyakorlat reményében mennek csak el megnézni, és az is, hogy te a második kategória vagy. Csak a kényszert nem értem, hogy miért akarod mindenáron objektív köntösbe bújtatni a nemtetszésedet (jó pár emberrel egyetemben)? Igen, én sem szívesen ennék ürüléket, de a legyek meg szeretik, úgyhogy tökjó dolog, hogy nekik is jut valami amit élveznek.
Viszont azt bizton állíthatom neked, hogy ha valami univerzálisan értékelhetetlen, akkor az nem csinál részenként 700 millát.
És ha már romantikus dráma, akkor Sweet November vagy (500) Days of Summer.
Az első nekem is tetszett, a második már kevésbé, de még tűréshatáron belül.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
-
Viszlát
addikt
Nem beszélünk el egymás mellett, hanem árnyalatnyi különbségek is vannak, ami talán elsőre fel sem tűnik. Mindenesetre azzal semmiképpen nem tudok egyetérteni, hogy:
Objektíven nézve nem túl értékes darab a Twilight, mert egy bizonyos beszűkült gondolkodású rétegnek szól (tini lányok).
Egyrészt valaminek az objektív értékét nem az határozza meg, hogy szerinted milyen célközönségnek készült és mi a véleményed erről a rétegről. Az sem igazán mérvadó, hogy az általad értelmesebbnek vélt nézőnek csupán morzsák jutottak, mert én is értelmesnek tartom magam és morzsáknál sokkal többről van szó*.
A felemlegetett filmekkel kapcsolatban is tévedésben vagy szerintem, ha azt gondolod, hogy azok esetében a hype nem torzít a bevételi eredményeken. Vegyük például az Avengerst, amelyre lányok százezrei ültek be vagy azért, mert a pasijuk mindenképpen menni akart és muszáj volt, hiába rühellik totálisan az egész óvodásoknak való képregényes baromságot, vagy mert Amerika kapitány milyen cuki, RDJ meg szexi, vagy mert így törlesztették a Twilight-ot.
Jól értelmezem, hogy a "vannak, akik egy kiadós mélytorok gyakorlat reményében mennek csak el megnézni" kategóriába sorolsz be?
Nem, az az előző mondat két kategóriájára vonatkozott, amiből a második a tamponreklámos volt, valóban nem voltam teljesen egyértelmű, mea culpa.
Az általam említett romantikus drámák pedig valóban azok, a Twilight csak egy gyenge próbálkozás. Tényleg csak nyáltenger, nem adja igazán át a katarzist, se semmi hasonlót.
Nem lenne ezzel semmi gond, ha nem univerzális értékítéletként akarnád feltüntetni a saját, egyéni véleményedet, és nem a "szerintem"-et hiányolom a mondat elejéről.
* Bocs, hogy magamtól idézek, egy régebbi hozzászólásom a BD Part 1-ről, amivel a morzsák jutottak csak elméletedet cáfolnám, tele van szimbolikus dolgokkal:
Ahogy említettem, az egész sorozat központi témája az első szerelem. Ehhez jön ugye adalékként ez az egész fiktív környezet, ami olyan, amilyen, mivel nem dokumentumfilmről van szó, objektíven leszólni, elítélni nem lehet (pontosabban lehet, csak vicces).
Ebből kiindulva, nekem például nagyon tetszik, hogy sok olyan értéket előtérbe helyeznek, amit manapság a legtöbb ember maradinak, elavultnak gondol, mert ugye mekkorát fejlődött az emberiség. És annak ellenére, hogy igen komoly krízishelyzeteken mennek keresztül drága szerelmeseink, bizonyos szempontból megmaradnak gyereknek, a szülők szerepe (legyenek akár vér szerinti, akár adoptálás útján szerzettek) nincs eltörölve, van súlya a létezésüknek, ami ugyebár nemhogy a filmekben, de még a valós életben is zéróra redukálódott a nagy modernizáltságunkban.
Az események sorát tekintve, az esküvő igen is nagyon fontos, egyáltalán nem lehet azt mondani, hogy egy jelentéktelen eseményt cifráztak túl és húztak el. A két főszereplő nagyon fontos jellemzőit is kidomborítja az esemény (Bella félelme, Edward megnyugvása), nem beszélve arról, hogy megismerünk néhány fontos szereplőt és motivációt a későbbiekre nézve. Van egy két plusz is, apróságok, amik egésszé teszik ezt az eseményt, pl az eskü alatt felhangzó szám ugyanaz, mint az első rész végén a báli táncuk alatt szóló.
Edward vallomása pedig abszolút beleillik az eddigiekbe és ezzel kapcsolatban kimondható, hogy a vámpírsága csupán szimbólum: szimbolizálja mindazon helyzeteket, amiket az ember nem maga választott az élete során. Az ilyen élethelyzetek sosem egyszerűek, nem fekete-fehér a dolgok megítélése, szimplán ezt mutatja be az ő szenvedése: megküzdeni azzal amivé lett, miközben hálás az apjának és szeretettel viseltetik a családja iránt, ami egy klasszikus életszerű paradoxon.
[...]
A következő fél óra pedig a beteljesülésről szól, szintén megtöltve szimbolikus elemekkel, elismerem, ezeket a dolgokat csak akkor tudja értékelni az ember, ha átélt már hasonlót, egyébként biztosan halál unalmasnak tűnhet. A megfogant gyermek démonnak titulálása szintén egyértelmű következménye annak, ahogy Edward vélekedik saját magáról és fajtájáról, ami miatt ugye megpróbált mindent, hogy Bellát is lebeszélje a vámpírrá válásról. Plusz spoiler a spoilerben, hogy a következő részben kiderül, hogy komoly problémákat okozhat egy vámpír gyermek létezése, több szempontból is.
Jacob sok embert irritál. De azért nem kell ennyire leegyszerűsíteni a falkából kiválását, ez az eseménysor is egy klasszikus emberi küzdelmet jelképez (elvárások, kötelességek, tradíciók kontra vágyak, egyéni célok és igazságérzet).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Elnézést ha félreértelmeztem bármit is, csak abból tudok kiindulni amit ideírsz.
Egyébként nem is tudom követni már az érvelésedet, következetesen kitartasz a véleményed mellett (és ezen felbuzdulva objektíve értéktelen nyáltengerként minősíted a filmet), miszerint beszűkült tinilányoknak készült, más számára nem hordoz értéket, hiába írtam le már huszadjára, hogy élő példa vagyok arra, hogy ez nem így van (meg még néhányan, többek között az exbarátnőm is). Ugyanakkor az Avengers kapcsán pedig a barátnőddel példálózol, ezzel megcáfolván egy felvetést és meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg ő is csak a kevés kivételek egyike.
Az igaz, hogy vannak benne értékek, de sajnos túlzottan elnyomja a rossz értelemben vett nyáltenger. És ezt teljesen objektíven mondom.
Én pedig teljesen objektíven mondom akkor erre azt, hogy egyáltalán nem nyom el semmit semmiféle nyáltenger, kis odafigyeléssel könnyedén megérthető, szimbolikus képekben és helyzetekben megjelenő érték- és elvrendszer alkotja a film gerincét. Na most mi lesz?
Nem akarom már tovább húzni, szerintem rohadtul unnak már minket a topiklakók, úgyhogy még egyszer utoljára csak annyit írnék, hogy nekem semmi gondom nincs azzal, hogy valakinek nem tetszett az ami nekem igen, kizárólag a nemtetszésből és a hype miatti ellenszenvből táplálkozó, az objektivitás köntösébe bújtatott fikázást nem veszi be a gyomrom.
Píszendláv (by monstre)!
Szerk.: azt még esetleg írd le kérlek, hogy mi alapján gondolod, hogy az elemzésem bármilyen módon is gúnyként értelmezhető.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Esküszöm neked, még soha nem fordult meg a fejemben filmnézés közben, hogy ezt bárki más éppen hogyan nézi, nem is értem, miért zavar az bárkit is, hogy valahol a világ túlsó végén elcsöppen akárki Edward láttán.
Ezek az érvek még mindig teljesen jók, amennyiben a saját, szubjektív véleményedet szándékozol alátámasztani, azonban teljesen lényegtelenek ha objektív igazságot akarsz belőlük faragni. Tényleg nem tudom már másképp megfogalmazni.
Úgy van tálalva a dolog a pénz kedvéért, hogy igenis zavaró.
Ez meg olyan álságos dolog. Neked nem tetszik a látvány, akkor az már rögtön pénzéhes húzás? Elárulom neked, hogy a filmek 99%-át úgy rakják össze, hogy tessen a nézőknek a látvány is. Vagy szerinted az véletlen, hogy ő játssza Black Widow-t és nem ő? Vagy az Inceptionben például miért volt lényeges, hogy az egyik legdögösebb európai színésznő játssza a feleség szerepét? Az ő színészi képességei messze meghaladják a szerep által kívántakat, egy névtelen, középszerű színésznő is bőven eljátszhatta volna. De Cotillard egyrészt csinoska, másrészt Oscar díjas, nagy név, eladható vele (is) a film.
A legnagyobb produkciók miért kizárólag nagy neveket szerződtetnek a főszerepekre? Mert azzal lehet még többet keresni, ugyanis a nevek csalogatják be az embereket a moziba, ennyire egyszerű. Vagy például miért kihagyhatatlan eleme minden vígjátéknak pár percnyi lelkizés a történet tetőpontján? Ez kell a népnek, ezzel lehet eladni a filmet, erre van igény. Egy szó mint száz, nem kéne eljátszani, hogy a Twilight találta fel a pénzéhséget.
Túlságosan piedesztálra helyezed, és olyan komoly dolgokat mutatsz meg a filmben, ami nem is jelenik meg benne tényszerűen a túlzott ömlengések és tini csábító gesztusok miatt.
Emeli a fene, a kimásolt rész válasz volt mondomén néhány felvetésére, de még a környezetéből kiragadva sincs szó ilyesmiről, egyszerűen arról még senki sem kérdezett meg, hogy nekem mi nem tetszik a filmben.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Nem is a Twilight-ról beszéltem a nagy nevekkel, csupán felsoroltam pár dolgot amit szintén a nagyobb bevétel reményében tesznek a filmstúdiók. Nem nagyon ismerlek, úgyhogy egyelőre még nem tudom eldönteni, hogy direkt nem foglalkozol azzal, amiről beszélek és szándékosan beszélsz mellé, vagy csak szimplán nem érted (és ez most nem alázós duma részemről, tényleg nem tudom).
És nem igaz, hogy nem veszed észre, hogy feleslegesek a történet szempontjából azok a tini lány csábító dolgok, amiket írtam. Ezzel van a gondom.
Persze, hogy látom én is ezeket, pontosan ezért írtam az előző hsz-ben a litániát arról, hogy ha a Twilight-ban alkalmazott fogások objektíven zavarnak, akkor zavarjon az is, hogy Romanoff ügynök nem egy igazi kemény de randa nőci, hanem egy kerekseggű, szopós szájú csinibaba, mert a történet szempontjából teljesen felesleges ugyebár a beszűkült férfi nézőknek szánt eye candy.
Pontosan ez az alapvető probléma a kritikáddal. Teljesen hétköznapi dolgokat igyekszel negatívan feltüntetni, csak azért, mert neked nem tetszenek, miközben más filmek esetén pedig elnéző vagy ezekkel a húzásokkal, mert azok meg kedvedre valóak.
Nekem egyébként a legtöbb gondom azzal akadt, hogy az író sok esetben képtelen volt, vagy talán nem is akart elrugaszkodni a saját idealizált elképzeléseitől. Ehhez persze minden joga meg is volt, de így bizonyos szinten a saját mozgásterét szűkítette le.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Nem ismerem a képregényt és bár belemehetnénk, hogy miért bombanőnek lett eleve megrajzolva, de azt hiszem teljesen egyértelmű mire utaltam a példámmal, még ha sántít is, persze ha valaki mindenáron mellédumálni akar csak, azzal nincs mit kezdeni. Mindenesetre példák nélkül is balgaság azt gondolni, hogy a filmkészítők nem akarják kiszolgálni az igényeket és ezen törekvéseket nem túlságosan hiteles aszerint besorolni, hogy az adott személynek szimpatikus avagy irritáló.
A hozzászólásod többi része merő ismétlés, amivel nem igazán tudok mit kezdeni, úgy tűnik nagyon más célod nincs, csak újra és újra leírni ugyanazt. Amire persze én csak megint ugyanazt tudnám mondani, aminek őszintén szólva semmi értelmét nem látom. További kellemeset.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
The Odd Life of Timothy Green (2012): aranyos családi mozi, ha lenne feleségem és gyerekem, ilyen filmeket vennék elő hideg téli vasárnap délutánokon. A sztori abszolút átlagos, viszont a fényképezés nagyon szép, gyönyörű őszi képek, szuper zenei aláfestéssel.
6/10
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest