- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Linux kezdőknek
- Synology routerek
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
Előre mondom, hogy nem kötözködni szeretnék, de az ilyen gumistól azért szívesen megkérdezném, hogy szerinte erre az "apróságr" miszerint a motor elől van a mérnökök nem gondolnak mikor megirják azt a fránya guminyomás táblázatot?
Az lenne ám az igazán fura.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Én is minimum 7-8 évre számolok az asszony autóján a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 gumikkal. Főleg, hogy (legalábbis jelenleg, aztán ki tudja majd) évi 4-5 ezer km-nél nem megy bele több. Milyen gyakran, vagy kérdezhetem úgy is, hogy hány km-enként érdemes átcserélni az elsőket, hátsókat? Ennyi futott km-nél bőven elég 2, akár 3 évente, nem?
Anyámékat is rábeszéltem a második kocsijukon a 4 évszakosra, ugyanez a gumi. Ők is, mi is elégedettek vagyunk vele.Másik témához: szerintem sem érdemes túl keményre fújni a gumikat. Azt veszem észre, hogy manapság keményebbre fújják, illetve talán az ajánlások is magasabbak?! Régen 2,2 körülre fújta a gumis (én is), most inkább 2,3-2,4. Anyámék SX4-Crossán fel kell fújni 2,7 körülre, menni vele pár km-t majd vissza lehet engedni, különben nem tűnik el a felirat, hogy ellenőrizze a gumi nyomást.
[ Szerkesztve ]
-
Nem, nem kérdeztem meg, mivel az ilyen kopásra nincs más magyarázat, mint az alacsony gumi nyomás.
Ill. egy 26 éves kocsiról van szó, simán lehet, hogy változtak annyit a keverékek, hogy már nem igaz amit anno ráírtak. Az utóbbi 3 gumisnál ahol voltam mindenhol 2.5 bar-ra fújják a gumikat kérdés nélkül, ez mondjuk lehet az ő hülyeségük de valamiért ez csak kialakult.
-
addikt
Meg is lett a válasz:
I got confirmation from Pirelli directly that the PZero Corsa 245/35 19 MC, tailored for McLaren, are actually quite different than the AR the Giulia is equipped with, both in terms of compound and construction, therefore not only Alfa Romeo but also Pirelli clearly stated NOT to mount those tyres, mixing sets (MC front, AR rear). Not that it is dangerous but you can't expect the car to handle the same way as with the AR.
-
No.01
őstag
válasz HussarF #62608 üzenetére
De jo, h van amikor az embernek igaza van
En a Porsches dolgokban vagyok inkabb otthon es ott volt aki probalkozott kulonbozo gumikkal (hasonlo vagy meginkabb hefty price tage mellett) es a vegeredmeny (akrarmennyire is szubjektiv) h ha van "gyari" gumi akkor azt azert nehez uberelni.
Nemhiaba dolgoznak mernokok ezen teruleten is.Kicsit OFF (de a blogpostod utan azert erdekelne, h egy ilyen gumi egy csapatos palyanap utan mennyire amortizalodik le nalad? A nemet markanal siman le lehet nullazni egy hetvege alatt. Ha fullba tolod a kretent akkor egy nap alatt is)
-
addikt
Porsche-s dolgok: pont ezt a tesztet olvastam, mert ebben is van Corsa is meg a Michelin-ek is, amiket ajánlani szoktak a Giulia-ra is. Ez az új Trofeo RS nagyon jónak tűnik, de méret az nincs belőle
Pályanap: BPC-n volt kb. 8 kör, de ott próbáltam inkább óvatos lenni (legalábbis az elején). Az összesen olyan 35 km volt. De mire hazaértem, már nem látszott a gumin.
Azóta voltam egyszer Kakucson. Bár az azért nem az a sebességtartomány, mint a BPC, de ott beleadtunk mindent. A pályázás végén azért csúnya volt, főleg az első gumik felülete, de mire hazaértem, kb. 150 km múlva autópályán, már lekopott róla a ragya és szép volt, mint előtte.
Ez utóbbi egy délelőtt volt, bár abban volt oktatás, gyakorlás, szünet, stb. Összesen itt is max 50 km-t mentem. De amikor mehettem nagyon hegyesen, abból is elég volt fél óra. Utána már kitapasztalod a határokat, meg a folyamatos oldalerő is kezd fárasztó lenni... Ennyit meg bőven bír a gumi is, az autó is... Sztem mennie kéne egyszer mindenkinek, rengeteg tapasztalatot lehet szerezni. Arról is van blog, csak másik oldalon.
-
No.01
őstag
válasz HussarF #62611 üzenetére
Elobbi megvolt, utobbit kesobb elolvasom
Viszont a kerdes tovabbra is adott max kicsit atfogalmaznam. (igaz nem tudom, h a Giulia nalad mennyire napi hasznalos)
Szoval ilyen teljesitmeny mellett mennyit mesz el egy szett gumival? (foleg annak tukreben, h ezek szerint neha meg palyazol is) -
addikt
Téli gumikat nem vettem rá, szóval alapvetően inkább csak jobb időben használom, kb. márciustól novemberig. Persze, volt idén februárban is már olyan 20+ fokos hétvége, amikor már meg tudtam járatni. Szezonban viszont igyekszek minél többet menni vele. így sem napi használós, de minden hétvégén előveszem, és beleszalad párszáz km. Ezek a Corsa-k ilyen félig pálya keverékek. Olyan 15 ezer km-en túl már nagyon nem ajánlott használni őket. Ez úgy közel meg is szokott lenni egy év alatt. 60-as treadwear-je van, szóval nem is meglepő.
Népszerű még és sokan használják erre a Michelin PS4S-t. Az egy nagyon jó all-around gumi, nem olyan szűk paramétertartományban használható, mint a Corsa. Vízen meg hűvösebb időben is jó teljesítményt nyújt - cserébe száraz melegen jól meghajtva nem tudja azt, amit a gyári. Na az, biztos, hogy elmegy többet is. Nem tudom, talán 25-30 ezret is.
Mondjuk pont ma olvastam valakit, hogy a Corsa-val is elment 40 ezer km-t, mert autópályán ment mindig, kb. 100 km/h-val... Csak felmerül a kérdés, hogy az ilyen minek vesz 510 lovas sportkocsit
-
No.01
őstag
Köszi, megmondom őszintén én ennél rosszabbra számítottam. PS4S azért más liga.
Ahogy írod is inkább all-rounder.
...na megyek elolvasom a linkelt beszámolót -
addikt
Nem olyan vészes, ennyi azért kihozható belőle. Ahhoz folyamatosan kell taposni, hogy 10k-t se tudjon.
Gondolkoztam a Trofeo R-eken is, de a Corsa is elég kompromisszumos, melegíteni kell és ha 15 fok alá csökken a hőmérséklet (ami nyári estén is simán lehet), nagyon hirtelen kezd leromlani a teljesítménye. Vízen sem brillírozik. Nem lehet csak úgy bármikor odalépni neki, figyelni kell, hogy már optimálisak legyenek a körülmények. A Trofeo R még ilyenebb lett volna, úgyhogy inkább hagytam a dolgot.
-
svedmalac
tag
Szia!
Ha 10ezrenként cserélitek, az teljesen jó lesz.
De hogy a kevés km ellenére milyen lesz "minimum" 7-8 év múlva?
Háááát...
Ha mindig garázsban vagy fedett helyen lesz, akkor talán jó lehet, de őszintén szólva nem bízom benne. A természetes öregedése miatt sem.
Szép lehet, de szerintem kemény is 8 év múlva...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
No.01
őstag
válasz svedmalac #62616 üzenetére
Szerintem manapsag ott tartunk, h egyik gumi sem bir ki 7-8 evet. Amelyik meg igen az olyan is. Meg a regebbiek kozott is latni mar olyat ami bakelit pedig akkor meg nem volt ennyire sok a szintetikus gumi. En azt latom es tapasztalom, h manapsag 5-6, de realiasan inkabb 4-5ev az ami alatt nem kemenyednek meg. Utanna is hasznalhato, de az ujkori tudasuk max felet hozzak. Mindezt a felsobb polcos gyartoknal latom, igy kicsit aggodom, h pl mi lesz a muterek Nexen 4evszakosaval 2 ev mulva...
HussarF:
Szerintem jol dontottel. Egy ilyen teljesitmenyu es legfokeppen hatsokerekes autonal, de attol kelljen mar felni egy kelemes nyari esten, h lehult e mar nagyon a levego vagy sem mert ha igen akkor egy kanyarbol valo kozepes kigyorsitasnal is erhet meglepetes...
Egyebkent akik a Porsches "tesztet" vegeztek ok is erre jutottak, h van sokkal jobb gumi, mint a gyari, de onanntol nagyon szuk lesz az a hasznalati ablak amikor majd jol teljesit (igaz akkro nagyon) cserebe irtak azt is, h ilyenkor az esot is jobb kerulni -
No.01
őstag
Szerintem ez mar par eve elavult. A tapasztalatok alapjan meg foleg... Lehet ez naluk "kicsit" marketing (na meg kornyezetvedelem is)
Igaz a Michelin regota erolteti, h a kopassal nem egyenesen aranyos a hasznalati ertek csorbulasa. Ugyertem vannak mas gyartok ahol egy 50%-ra kopott gumi nem nem az ujkori teljesitmenyenek 50%-at tudja hanem csak 30-at... -
den89
tag
válasz svedmalac #62616 üzenetére
Köszi! (Qru neked is)
Garázsban áll az autó, és tényleg nagyon keveset használjuk (jelenleg max 4-5 ezer km/év, ahogy írtam is). Tudom, te azt írod, hogy elöregszik, megkeményszik. De azért ilyen felhasználás mellett szerintem ki kell bírnia 7-8 évet. Aztán ha kicsit kemény az utolsó 1-2 évben, hát annyi baj legyen. Nyilván, ha már kicsit is balesetveszélyes vagy ilyesmi, akkor cserélem, nem szarrágóskodok ezen.Másik kocsin most fogom kukázni a 7 éves téli gumikat (ugyanez a márka az is), abba mondjuk 1-1 télen 3-5 ezer km ment bele. (Amúgy azért csak ennyi, mert én az a fajta vagyok, aki november közepén cserél télire és március 15-én már rajt van a nyári. Sőt idén március elsején már rajt volt.) Kicsit kemény már, picit hangosabb, mint eleinte, de nem volt vele gond hóban, fagyban sem. Tehát előbb öregedett el, keményedett meg, minthogy a futófelülete lekopott volna. Gumis is mondta, hogy mèg bőven jó lenne, ha nem lenne kemény.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Sztem egyiküknél sem lineáris, kivéve ha 1-2 évesen koptatod 50%-ra. De az átlagos felhasználás mellett nem jellemző.
Nekem a CC-nél az első 2 évben nem volt érezhető romlás, a 3. évben már azért forszírozva hőségben és télies körülmények között már érezhető volt kis romlás.#nincsbennetarcsi
-
No.01
őstag
Ez a baj a gumisokkal (es most megint nem kotekedni szeretnek) de mekkora paradoxon az, h boven jo lenne, ha nem lenne kemeny???
Ha igy van akkor nem jo, nem?Na befejeztem es kerlek ne vedd magadra nem ellened iranyul csak a kozeli es a kicsit tavolabbi korokbol is hallok olyan dolgokat, h csak nezek. Mindezt "...a helyi gumis mondta aki mar 20+ eve ezt csinalja o biztosan tudja..."
Kevesen vannak akik ezeknek valoban csak egy kicsit is utanna mennek.Qru:
Volt CC-nk majd CC+ is es most CC2 is lett... Az elso kettonel hatarozottan azt ereztuk amit te is irsz. Felhasznalasban ugyan volt kulonbseg, de az egyik ~35e km utan lett kuka (pedig minta meg volt rajta) a masik meg 57e-nel. (ott mar elerte a kopasjelzot)
Elobbi 4 utobbi 3 evet birt.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Ti hogyan szoktatok beállítani a nyomást?
Ezek a benzinkutas pumpák sokszor össze-vissza mutatják az értéket, így én először kicsit túl fújom majd vissza engedem értékre. Gondolom nincs jelentősége, de mégis.
-
den89
tag
Nem veszem magamra. Én kérdeztem rá, hogy mi a véleménye a gumikról. Megnézte. Mondta, hogy a futófelülete miatt még jó is lenne, de kemény, és azért 7-8 éves gumit már nem árt cserélni.
Ennyi. Nyilván rám bízta a döntést. Ő pont nem az a fajta gumis, aki feleslegesen okoskodna, vagy bármit az emberre erőltetne.Egyébként tudod hányan járnak 7-8, vagy akár 10 éves kemény, elöregedett gumikkal, és leszarják, amíg nem szól már rájuk a gumis vagy valaki kicsit hozzáértő, hogy na öreg, ezt azért már illene cserélni...
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Nordik:
Pont nemreg beszeltunk rola, h a benzinkutas pumpak a legtobbszor max iranyado ertekeket tudnak. Tobbe-kevesbbe ertehto is.
En igyekszem hidegen es vizszintes helyen beloni sajat pumpaval.
Ami ha jol tudom ellenjavallot az az amikor lehajtasz a palyarol tankolni majd beallsz a kutra es csekkolod. -
-
gyenesmartin
őstag
válasz gyenesmartin #62628 üzenetére
Meglátták ezt munkában nálam. Most vesznek egy páran ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Michelin CC2 3 éves
-
gyenesmartin
őstag
válasz gyenesmartin #62631 üzenetére
Meglepően gyorsan képes felfújni a kocsikereket. Viszont egy Extol guminyomásmérőhöz képest 0,2 bar-al kevesebbet mutat.
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62628 üzenetére
Én anno ezt kerékpárhoz vettem, arra tejesen tökéletes, a nyomásmérője is pontos. Egyszerűbb használni és kisebb helyet is foglal, mint egy műhelypumpa. 8-10 bar-t játszva teljesít. Az autóhoz csak levegőpótlásra elég, pár tized nyomás utántöltésére. Egy teljes abroncs felfújása már fáj neki. Az akkuja sem bírja, szóval nem arra találták ki. Ráaádásul hosszú használat során rohadtul melegszik. Én egy 17"-os gumát 0,5-bar-ról nyomtam fel vele 2,4-re próbából. Sajnos az időt nem mértem, de egy örokkévalóság volt, mire végzett le is merült és mindenhol forró volt. Ha valaki arra alapoz, h ezt egy defektes abroncs felfújására használja, halott ügy! Nagyobb kompresszor kell ahhoz. Én ilyet használok az autóhoz:
[link]
Ennek nem okoz gondot még egy teherautó kerék sem.Joe
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62636 üzenetére
..oké-oké! Én csak a tapasztalataim írtam egy kb. féléves használat után. Viszont jó áron vetted, én valami 20+ ra emléxem, h annyiért vettem.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz gyenesmartin #62641 üzenetére
..na, az a fél tízed bár tudod mennyit jelet!? Nekem van két mérőeszközöm, egy extol az autóban:
[link]
egy pedig a bringához:
[link]
Mindkettővel azonos értéket mutat. A 2-3 bar tartományban, és a 8-10 bar-nal is, századra megegyező. Az Osram nagyobb villanypumpa beállított értékével szintén pariban van. Valszeg szerencsém van, mert négy technika együtt fut.Joe
-
vzsryl
nagyúr
Tegnap végre felkerültek az új Kumho Ecsta HS52-es gumik.
Garázsmesterről rendeltem, mert ott volt a legolcsóbb, de csak abban az esetben, ha az MPL szállít. GLS-sel guminként +2250Ft (wtf). Amúgy 5 munkanapot írtak, és pontosan úgy érkezett.
0824-es DOT és vajpuha. Kicsit elavult a webshopjuk, de megbízhatóak.
A tapadás eddig nem lett különösebben tesztelve. A hangjától féltem, mert a hangosak közé tartozik, de semmi feltűnő sincs. A Primacy 4 sem volt halkabb semmivel.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Vismajor01
addikt
válasz Vismajor01 #62587 üzenetére
255/55/18 helyett a felnire rámegy 260/60/18? Vagy szélességben mi a max?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
kenguru99
aktív tag
válasz Vismajor01 #62644 üzenetére
260 az nem személyautó méret. Egyébként pedig olyan gumit tegyél fel, amit a gyártó engedélyez. Milyen autó?
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
Van bárhol bármi teszt/leírás arról, hogy egy négyévszakos gumi mondjuk 1-2 év folyamatos használat után hogy viszonyul egy hasonló korú téli-nyári szetthez képest? Mert tök szépen mennek tesztek az új gumikkal, de ugye egy csak télen használt minőségi téligumi biztosan kijelenthető hogy egy téli szezon után jó állapotban van. De hogy mit tudhat egy gumi, ami a téli fagyokat és a nyári 50-60 fokos aszfaltot is nyalta, arról nem találok semmit.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #62644 üzenetére
Ahhoz tudni kene a felni szelesseget, ezesetben az a mervado. De maradj a gyari mereteknel, az a szabalyos.
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
-
tasiadam
veterán
Udv
165 60 r14 merernek van valami relative olcsobb valtomerete? Az auto aranak kb harmada lenne egy szett gumi. 4 evszakosbol pedig 25-30e ft darabja, de valasztek nemsok.
Kia picanto elso generacio
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
No.01
őstag
válasz dethroner #62650 üzenetére
A sajat tapasztalat az, h a ho es a jeg eleve nem fekszik ugy a 4evszakos gumiknak (meg akkor sem, ha az "teli orientalt")
A nyalka mar mas kerdes... En inkabb azt tapasztaltam, h az extremitasok azok amiket nem toleral jol. A nyari 40fok ugyanugy gaz, mint a durva hideg. Ha viszont normal tartomanyon belul maradsz es nem egy 2T-s autora teszed amivel meg palyazol is 140-el akkor tud jol mukodni.
Nalunk 8 eve van negyevszakos a csaladban. (sima Michelin CC-vel kezdtem meg en anno azota terjesztem a "kort )
Mindegyik generacio fejlodott, de osszesegeben az a trend is kirajzolodik (legalabbis a mi hasznalati szokasaink alapjan) h ha nem is kopik el, a 4.-ev korul mar erezhetoen romlanak a tulajdonsagai.
Csak varosi felhasznalas mellett egy kis auton, megfelelo minta eseten meg talan bevallalnek egy 5. evet, de az mar lehet necces. (en szemley szerint olyannal mar palyara nem mennek mert egy satufek mar siman lehet necces...)
En tobbszor is kiszamoltam mar, nekunk ez igy minden szempontbol jobban megeri.
Ettol fuggetlenul meg van 1 auto a csaladban ami 2 dedikalt szettel fut (21-es gyartas a kocsi es a 2 kulon szett is) Nem gondolnam, h azokban meg 2 evnel tobb lenne. (Hankook S1 Evo 3 es Conti 870 egyebkent)[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Minden gumi tulajdonságai romlanak 4-5 év után, ami használva van (ami nincs használva gondolom valamelyest az is keményszik, stb, de ezt valami hozzáértő majd megmondja). Azért mégiscsak számít hány km ment bele. 4 év alatt belemehet annyi, hogy kuka a gumi a kopás miatt, de a mi esetünkben kb 15-20 ezer km fog belemenni. Lehet a 7-8 évvel kicsit túloztam, hogy annyira tervezek vele az asszony autóján. De egy garázsban tartott, kis autón lévő, 90%-ban városban használt, évi 3-5 ezer km futásteljesítményű, prémium márka 4 évszakos gumijai azért csak nem balesetveszélyesek 5-6 év után. (Hóban, fagyban mellőzni szoktuk a használatát. Nem idegbeteg sofőr az asszony.)
Nyilván nem lesz olyan, mint újkorában. De nem is ez a cél, akkor mindenki új gumit vehetne 2-3 évente, vagy max 20 ezer km után.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
A balesetveszelyes allapot az azert mas teszta. (bar egyre tobbszor latok ilyen gumikat a forgalomban a dugoban araszolva at-at kukkantva a melletem araszolora...)
Abbol a szempontbol igazad van, h szamit a km futas is, de az inkabb latszik meg a profilmelysegen. Az oregedes ha nem hasznalod is vegbemegy ha garazsban allsz ha nem. (max a mertek mas) de nekunk epp a kikemenyedessel volt a problema. (CC-nel nagyon, CC+-nal kicsit tan kevesbbe, de ahogy irtam nalunk az egyik auton (Prius) 4 evesen ~35e-nel inkabb cserelni lattuk jobbnak.
Most ugyanezen kocsira kerult a CC2 (ha rajtam mult volna en mar lehet mast valasztok) tapasztalat meg nem sok igy ~1 ev utan.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Nem ez a jellemző az átlagemberek körében, ami ebben a topicban. Itt azért olyan fórumtársak vannak, akik valamelyest értenek hozzá, odafigyelnek a gumikra, a minőségre, cserélik időben, rááldozzák a pénzt (legtöbbeknél a pénz nagyot nyom a latba..), stb. Nyilván ez lenne a jó egy ideális világban. De az emberek elég nagy része olyan, hogy "jóleszazmég", amíg nem szól rá a gumis, vagy valaki, vagy ő jut el addig, hogy na jó most már cserélni kellene. Nyilván ami kopott, az kopott (bár én is láttam már szarrá kopott gumival autót), de azért mert keményedett valamennyit a gumi nem valószínű, hogy sokan lecserélik. Persze te írtad, hogy nagyon megkeményedett és 35 k km volt benne, így természetesen érthető.
Családi, ismerősi körben is sok olyat látok, hogy elhúzzák a gumicserét. Fater 8 év után cserélte le a téli és nyári szettet 4 évszakosra. Persze ez második autóként szolgál, és pár éve már nagyon keveset járnak vele, és előtte sem ment bele évi 8-10 ezer km-nél több. Anyós is az idejét nem tudom mikor cserélt gumit, az is biztos van vagy 8 éves. De pl. én is most fogom kukázni a 7-8 éves téligumikat, és elsősorban nem a kopás miatt. Ez csak a mi családunk, van egy olyan érzésem (akár munkatársi beszélgetésekből, stb), hogy az emberek 60-70%-a hasonlóan tesz.
Ettől függetlenül mondom még egyszer, az lenne az ideális, ha így gondolkodnának az emberek, mint itt fórumon a többség. Fékezésnél, meg amúgy is sokat jelenthet, a jó állapotú gumi.
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Sziasztok,
Feleségem hazajött lyukas, full leeresztett bal elsővel, az a gumi tropa is. Ugye jól gondolom, hogy párban kell cserélni a jobb elsővel együtt?
'21 márciusban lett véve a 4-es szett: VREDESTEIN Quatrac 185/65 R 15 92 H[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
kenguru99
aktív tag
válasz tasiadam #62656 üzenetére
"155/65 r14-et láttam még, amiből a 4 évszakos is 16-18e ft darabja, ami már baráti"
16-18-ért ebben a méretben is még a legalja van csak. A Nexenből a két méret között 4000Ft a különbség. (20.xxx vs 24.xxx). Vagy a Kumho Ha32 is vállaható 23 ezerért.
16 ezer ft az kétharmad tank benzin ára... Szerintem kár a méretcserén rugózni. Vedd meg ami rá való és kész.Dorian:
"Ugye jól gondolom, hogy párban kell cserélni a jobb elsővel együtt?"
Egyértelműen.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz Dorian #62658 üzenetére
Azt azért jó lenne párban, már csak azért is, mert 4 évszakos, amit bő 3 éve folyamatosan használtatok és gondolom nem kevés km is van benne. Ennyi idős guminál akkor gondolkodnék el, hogy nem párban cserélem, ha téli gumi és pár ezer km/év ment csak bele.
Én pár hete az 1 szezont + 2 hónapot használt (bő 1,5 éve gyártott) nyári gumin kaptam defektet. Ott csak az egyiket cseréltem (kb 8-10 ezer km volt benne), de azért már ez is határeset volt szerintem. Gumis véleményét is kikértem azért.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
6 évet futott Kleber Quadraxer 2-t kukáznátok? Hátsó tengelyen vannak, olyan 60-70ezer km lehet bennük. Jobb oldali valamiért jobban kopott de 4mm felett van, balos olyan 5mm. Meddig mehet még el? Picit nyilván repedezett, de nem vészes.
-
den89
tag
Igen, az azért egy fontos infó lenne, hogy mennyit mentek vele, illetve hogyan volt tárolva az autó, 35 fokban tűzte-e egész nap a nap, stb. Mondjuk igazából fentebb ecsetelte a kolléga, hogy 5 év alatt megkeményedett a 4 évszakos gumi, de abban volt 35k km, és egyebekről nem kaptunk infót (vagy csak én nem láttam).
Szóval most azzal tesz-e jót, hogy egyet cserél csak, és használja, amíg a másik három kuka (mondjuk még 2-3-4 évet), és ezt az egyet is kukázza. Vagy kettesével cserélgeti, amíg megvan az autó. Én egyszer jártam így, hogy kettesével cserélgettem, nagyon nem szerettem.
Nordik: az szép futásteljesítmény! Ezt neked kell tudni, te látod, érzed, mennyire kemény, csúszkál-e, stb, de itt valószínűleg azt fogják mondani, hogy csere. Azért erre már én is azt mondom, hogy bőven megszolgálta az árát.
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
Feleségem használja kb. városon belül, + hétvégente 1-2x max 50 kilométeres távra, szóval sok km nincs benne a 3,5 év alatt sem.
De ráadásul most jutott eszembe, hogy '22 júniusban a jobb elsővel volt defektje, akkor csak azt cserélte a gumis, szóval az még csak 2 éves.
Így elég gondolom elég lesz ha a hibás gumit cseréljük.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs