A huszonévesek letöltenek és chatelnek

A magyar huszonévesek imádnak letölteni és chatelni, viszont nem túlságosan kreatívak – derült ki az Opel és a KRC Research felméréséből, melyben nyolc európai ország fiataljainak szórakozási szokásait mérték fel az internethasználattól kezdve az utazáson keresztül a zenehallgatásig.

Az országonként 200 fő megkérdezésével végzett kutatás szerint a magyar fiatalok 60 százaléka szeret zenét letölteni az internetről, mely a legmagasabb arány egész Európában – az átlag 52 százalék. A kérdezőbiztosok arról nem faggatták a fiatalokat, hogy legális forrásból vagy kalózoldalakról töltenek-e le.

A zeneletöltés után a második legkedveltebb internetes időtöltés a vásárlás, bár a kereskedelmi statisztikákat böngészve ez vélhetően inkább csak nézelődést jelent. A fogadókészség azonban megvan: az adatok alapján a magyar fiatalok 55 százaléka nem zárkózik el az online vásárlástól, ami bíztató jövőt jósol a szaporodó webáruházaknak.

Kevéssel marad el a vásárlástól a chatelés népszerűsége. Bár a németek a legpletykásabb nemzet egész Európában, az átlagot mi is túlszárnyaljuk a magunk 53 százalékával. Messze lemaradtunk viszont a kreativitás terén. Míg a spanyolok 17, a franciák 15 százaléka blogol, weboldalt tervez, vagy grafikai programokkal múlatja az időt, nálunk ez az arány mindössze 9 százalék, mellyel az utolsó helyen kullogunk a belgákkal karöltve.

A felmérés egyik legérdekesebb eredménye, hogy a spanyolok nagyon, a hollandok viszont egyáltalán nem szeretik az internetes erotikát: utóbbiak mindössze 6 százaléka böngész rendszeresen felnőtt oldalakat. Mi ebben ismét átlag felett teljesítünk – áll a jelentésben.

Azóta történt

Előzmények