Mobiltelefonnal a 14-69 éves internetezők 99, színes tévével 97, mikrohullámú sütővel 91 százaléka rendelkezik – mutat rá az NRC Piackutató jelentése. A különböző fogyasztási javak birtoklásának nagy aránya egybevág azzal a megállapítással, mely szerint a világhálót rendszeresen használók még mindig magasabb státuszúnak számítanak, mint az ugyanolyan korú lakosság.
Az elmúlt egy évben a gyakori internetezők között a DVD-lejátszók száma növekedett a leglátványosabban. Míg 2005 első félévében a megkérdezettek 59 százaléka, addig 2006 első félévében már a 75 százaléka számolt be arról, hogy rendelkezik ilyen készülékkel. Ezen kívül az idei évben a hálópolgárok 13 százalékponttal nagyobb arányban birtokolnak mp3-lejátszót, mint tavaly: az elmúlt egy évben 35 százalékról 48 százalékra nőtt a tulajdonosok aránya.
A digitális fényképezőgép tekinthető a harmadik legnépszerűbb elektronikai cikknek: itt 45 százalékról 53 százalékra növekedett a tulajdonosok aránya. Talán nem meglepő, hogy ezzel párhuzamosan 78 százalékról 70 százalékra csökkent a hagyományos fényképezőgéppel rendelkezők aránya.
A felmérésben az NRC a gyakori internetezők vagyontárgyainak változását vizsgálta 2005 első féléve és 2006 első féléve között. Az összehasonlítást a Visitor Media Reseach (VMR) kutatásunk alapján végezték. A 10 000 fős mintán elvégzett kutatásban 26 vagyontárgyra vonatkozó kérdések szerepeltek.
Mire költ a magyar netező?
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
- Kapcsolódó cégek:
- NRC Kft.
Azóta történt
-
A mai lányok a plazmatévére kattannak
Egy amerikai felmérés szerint a technikai újdonságok használatában a nők beérték a férfiakat.
Tech 17
-
A huszonévesek letöltenek és chatelnek
Egy felmérés szerint ezek a magyar fiatalok kedvenc időtöltései a neten, miközben hiányzik a kreativitás.
Közösségi média 0
-
Keveset kutatunk az interneten
Magyarországon mindössze 3 százalék az online kutatások aránya.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Internethasználatban sereghajtók vagyunk Európában
A Gfk Hungária piackutatása a vezetékes telefónia látványos visszaszorulására is felhívja a figyelmet.
Távközlés 6
-
A nők óvatosabbak az internetes társkeresésben
Egy felmérés szerint csak a férfiak 15, illetve a nők 3 százaléka ismerkedik rendszeresen a társkereső rendszerekben.
Közösségi média 0
-
Internet-ellátottságból bukásra állunk
Legalábbis a legfrissebb európai statisztikai adatok szerint 2005 első negyedévében ez volt a szomorú helyzet.
Társadalom 0
-
MSN Messengeren izen a magyar
A legtöbben a Microsoft IM szoftverét használjuk. A Yahoo a nők kedvence, a Skype-ot pedig a férfiak kedvelik.
Közösségi média 37
Percről percre
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Milyen autót vegyek?
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Politika
- Autós topik
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Diablo IV
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...