A karácsony lenyomta Görög Zitát

A karácsonyi vásárlási láz az internetes keresők statisztikáin is pontosan követhető. Míg ez év júliusában és augusztusában az "időjárás", és "Horvátország" kifejezések kerültek be a 10 leggyakrabban keresett téma közé, addig szeptemberben és októberben a nyárral kapcsolatos kulcsszavak lassan eltűntek, majd a "Görög Zita" és a "kötelező biztosítás"-csúcs után november közepétől egyre gyakrabban bukkantak elő az ünnepekhez kötődő témák – árulta el a Napi Gazdaság kérdésére Kristók Balázs, a Kurzor.hu keresőoldal üzletágvezetője. A keresési szokások egyik legmarkánsabb változása hagyományosan a november-decemberi hónapfordulón tapasztalható. A naptári tél beköszönése után a "karácsony" szó rendszeresen az 5 legkeresettebb téma között szerepel és megnő az online képeslapküldő szolgáltatások iránti igény is.

Ilyenkor a hagyományos kereskedelmi egységek mellett az internetes boltok forgalma is megugrik. "Az elmúlt négy évben a látogatások, a keresések, illetve megrendelések száma karácsony közeledtével mintegy 30-40 százalékkal megugrik a Depo.hu-n. Az idei roham jeleit már jó két hete érzékeljük" – mondta Szabari László, a közel 100 forgalmazót tömörítő Depo.hu online piactér üzletágvezetője.

A műszaki cikkek esetében a legnépszerűbb termékek közé továbbra is a digitális fényképezőgépek, mp3-lejátszók tartoznak, bár ezek felfutása csak most, a karácsonyi roham közeledtével indul. Eddig a toplista élén a különböző számítástechnikai részegységek, monitorok, háttértárak, alaplapok, PDA-k végeztek. A Depo.hu évről évre több látogatót regisztrál, ami azt jelzi, hogy egyre többen a kényelmesebb megoldást választják: a zsúfolt üzleteket elkerülve, otthonról intézik a karácsonyi ajándékok beszerzését – tette hozzá Szabari. A kényelem mellett az internetes boltban történő vásárlás előnye, hogy az árak egy kattintásra összehasonlíthatóak, gyakran szélesebb választék, ráadásul a jól működő logisztika is az online vásárlás mellett szól.

Azóta történt

Előzmények