A sikeres kkv-k költenek informatikára

Az Economist Intelligence Unit és az Oracle közétette „A növekedés elősegítése a középvállalatoknál: a következő tíz év” (Enabling growth at mid-sized companies: The next ten years) című tanulmányát. Ennek fő megállapításai, hogy a gyengébben szereplő versenytársakkal szemben a sikeres középvállalatok több integrált technológiai platformot üzemeltetnek, nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy beruházzanak az informatikai integrációba, és hisznek abban, hogy az informatika a vállalat más területein eszközölt beruházásoknál magasabb megtérüléssel jár. A tanulmány a technológiát mint a kis- és középvállalatok növekedésének eszközét nemzetközi szinten vizsgálja, mind a helyi technológiai infrastruktúra, mind az adott technológiai beruházások hatásainak szempontjából.

„Egyre kedvezőbb hozzáállást tapasztalunk az informatikai integrációt illetően azon cégeknél, amelyek az átlagosnál magasabb bevételt és nyereséget produkáltak. Ez persze így logikus, hiszen az újabb igények kielégítése szorosabb kapcsolatot feltételez az ügyfélszolgálati, az értékesítési, a gyártási és a pénzügyi folyamatok terén” – kommentálta az eredményeket Dan Armstrong, az Economist Intelligense Unit főszerkesztője.

Az összesen 615 felső vezető megkérdezésével végzett felmérés főbb megállapításai:

  • Az informatika fokozza a versenyképességet. A felmérés válaszadóinak 78 százaléka egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy informatikai képességeiknek köszönhetően versenyképesebbé váltak, kétharmaduk pedig úgy véli, hogy az informatika révén szervezetük kellően rugalmasan képes válaszolni a piac kihívásaira.
  • A szoftverek és a tudás ára jelentősen visszafogja a növekedést. A válaszadók szerint a mai összetett szervezetek működéséhez szükséges szoftveralkalmazások költsége számottevően korlátozza a növekedési lehetőségeket. Ehhez hasonló kerékkötő a tehetség magas ára és szűkössége (mind az informatikai személyzet, mind a végfelhasználók szintjén), illetve a végfelhasználók idegenkedése az új technológiával szemben.
  • A szoftverekben rejlő lehetőségeket még mindig nem használják ki kellően a növekedés serkentésére.
  • Ügyfélkapcsolat-kezelés áll a technológiai beruházások középpontjában. A felmérésből az is kiderült, hogy a középvállalatok felsővezetői szerint a technológiai beruházások manapság az ügyfélkapcsolat-kezelés terén lehetnek a leginkább jótékony hatással a középvállalatok működésére. Ez az a terület, ahol a nagyvállalatok egy ideje már komoly erőfeszítéseket tesznek az „ügyfélközpontúbb” arculat kialakítása érdekében.
  • A jól teljesítő cégek sok szempontból hasonlítanak egymásra. Ezek a cégek gyakrabban alkalmazzák a kiszervezést; egyetértenek abban, hogy az informatika versenyképesebbé teszi vállalatukat, és hogy az informatikai beruházások várakozáson felüli megtérülést eredményeznek; nagy fokú informatikai integrációval rendelkeznek; úgy vélik, hogy az informatikai beruházások más területekhez képest nagyobb megtérülést eredményeznek; véleményük szerint az informatika kellő rugalmasságot biztosít a piac változásaira való megfelelő reagáláshoz; és jellemzően integrált informatikai megoldásokat vásárolnak különálló rendszerelemek helyett.
  • A beruházási prioritások ágazatonként változnak. A felmérés hat ágazatban tevékenykedő felső vezetőkre terjedt ki: pénzügyi szolgáltatások; fogyasztási cikkek; egészségügy, gyógyszeripar és biotechnológia; professzionális szolgáltatások; gyáripar és végül a közszféra. Ezek között jelentős eltérések voltak tapasztalhatók. A közszférában például a tudáskezelésre és az adattárházak kialakítására jut a legtöbb pénz; a pénzügyi szolgáltatások és az egészségügy/gyógyszergyártás területén a jogszabályi megfelelőség élvez elsőbbséget; a gyáriparban pedig az ipari létesítményeket és a berendezéseket célozza meg a beruházások zöme.

Azóta történt

Előzmények