Magyarországon az internet-felhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban – derül ki a Gemius SA internetes kutatóintézet tanulmányából. A kutatás szerint a válaszadók 67 százaléka elfogadja az online hirdetéseket, amelyeknek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4 százalékuk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal. Érdekes megfigyelni, hogy a tanulmány szerint az online hirdetések 3 százalékkal informatívabbak, és 3 százalékkal kevésbé idegesítőek a tv-reklámoknál.
Az internet-felhasználók 84 százaléka szokott kattintani az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39 százaléka időnként – miután találkozott a hirdetéssel az interneten – további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14 százalékuk gyakran, 3 százalékuk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban részt vevő felhasználók 31 százaléka örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően.
A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60 százaléka választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatívtípusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert – a tartalom felett új rétegben megjelenő reklámot – a legkevésbé. Tehát a kevésbé tolakodó típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.
A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől, szolgáltatástól függ, ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6 százalék, illetve 41 százalék válaszolt így). Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53 százalékának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek, modernek. Nem kevesebb, mint 27 százalékuk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak.
A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.
A többség elfogadja a netes reklámokat
- Írta: Napi
- Forrás: Napi Online
Azóta történt
-
Sokakat fogva tart az internet
Egy vizsgálat szerint a világháló elsősorban a 30-as, egyedülálló férfiakat szippantja be.
Közösségi média 7
-
Az online hirdetés még mindig jó üzlet
Habár az online hirdetési iparág növekedése enyhén lassul, a résztvevők még mindig elégedettek lehetnek.
Mérleg 0
Előzmények
-
A magyar netező csak elvétve fizet internetes tartalomért
Lezárult Magyarország legnagyobb online médiakutása.
Közösségi média 7
Percről percre
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- GTA V
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Vigneau interaktív lokálblogja
- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...