A többség elfogadja a netes reklámokat

Magyarországon az internet-felhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban – derül ki a Gemius SA internetes kutatóintézet tanulmányából. A kutatás szerint a válaszadók 67 százaléka elfogadja az online hirdetéseket, amelyeknek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4 százalékuk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal. Érdekes megfigyelni, hogy a tanulmány szerint az online hirdetések 3 százalékkal informatívabbak, és 3 százalékkal kevésbé idegesítőek a tv-reklámoknál.

Az internet-felhasználók 84 százaléka szokott kattintani az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39 százaléka időnként – miután találkozott a hirdetéssel az interneten – további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14 százalékuk gyakran, 3 százalékuk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban részt vevő felhasználók 31 százaléka örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően.

A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60 százaléka választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatívtípusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert – a tartalom felett új rétegben megjelenő reklámot – a legkevésbé. Tehát a kevésbé tolakodó típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.

A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől, szolgáltatástól függ, ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6 százalék, illetve 41 százalék válaszolt így). Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53 százalékának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek, modernek. Nem kevesebb, mint 27 százalékuk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak.

A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.

Azóta történt

Előzmények