Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
az online hirdetések 3 százalékkal informatívabbak, és 3 százalékkal kevésbé idegesítőek a tv-reklámoknál.
27 százalékkal simább arcbőr, 19 százalékkal dúsabb haj..
egyébként mióta jelent reklámot a kreatív szó? szerintem nagyon csúnya és magyartalan, plusz félreérthető. -
spacsek
csendes tag
Érdekelne, hogy kik voltak azok a megkérdezettek, akik ''szeretik'' a reklámokat -
vagy ez is csak egy manipulált ''hír'' - súlyos hiba, alábecsülni a felhasználót. -
adalbert1
veterán
Az internet-felhasználók 84 százaléka szokott kattintani az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39 százaléka időnként – miután találkozott a hirdetéssel az interneten – további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Ez azért van, mert a legtöbb oldalon nem olyan baromságokat hirdetnek, mint a tv-ben, vagy a rádióban, ráadásul a célközönség is sokkal jobban elkülöníthető, pl.: egy IT oldalon sosem lesz mosópor hirdetés. Ezzel szemben ha azt látom, hogy vmelyik terméket amire szükségem van jó áron kínálják még szép hogy megnézem a hirdetést. Na meg itt legalább nem vágja szét a filmnézés élményét. -
Robaj
addikt
Itt a ph-n vannak reklámok, 1x nem kattoltam rájuk, de nem zavarnak. Viszont amikor freemailen előjön a flash anim, ami mindent kitakar, háááát azt azon pilanatban x-elem...
-
#51736960
törölt tag
nekem semmi bajom az internetes reklámokkal, mióta az összes ad servert letiltottam a firefoxban így a csili-vili reklámok helyett csak egy üres box jelenik meg. egyébként sokkal könnyebb így pl. az indexen olvasni a cikkeket, mert a mozgó flash-ek nem vonják el az ember figyelmét...
-
WN31RD
addikt
Nekem nem egy ember sikerült már ''függővé tennem'' a webes reklámszűrőktől.
Amikor telepítettem a számítógépükre, még nem feltétlenül értékelték vagy érdekelte őket különösebben, de később, néhány hónap elteltével, hallottam olyan megjegyzéseket, miszerint könyvtárban, iskolában vagy hasonló helyeken lehetőleg minél kevesebbet interneteznek, mert szörnyen idegesítő a rengeteg képükbe tolakodó reklám, és nem értik, másokat miért nem zavar ez.
Szóval valószínűleg kevesebben fogadnák el a netes reklámokat, ha láttak volna mást, ha találkoztak volna azzal, hogy másképp is lehet. Szerintem érdemes megmutatni minél több embernek, hogy nem szükségszerű, hogy netezés közben folyamatosan a reklámok alattomos támadásának legyen kitéve az elménk, olyan életbölcsességeket szuggerálva belénk, hogy pl. vegyél többet, vedd a miénket, akkor leszel boldog, ha ezt is megveszed, a legújabb cucc nélkül nulla vagy, stb.
A Firefox böngésző ([link]) az Adblock bővítménnyel kiegészítve ([link] az oldal elején) pl. egy kiváló megoldás a webes reklámok szűrésére. Érdemes kipróbálni, mindenkinek ajánlom, aki még nem használ valami hasonlót.''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
luciferc
őstag
én úgy vagyok vele, hogy elfogadom, hogy a sitenak kell a bevétel a reklámokból, ezért nem blokkolom őket alapból. de amint egy oldalon tolakodó, zavaró (túlmozgásos) reklám jelenik meg, azt letiltom. ha újfent, akkor az egész reklámszerver megy a levesbe. ezen azért érdemes lenne a ''kreatívoknak'' (haha!), a reklámozóknak, a reklámszerver tulajoknak és nem utolsó sorban a siteoknak elgondolkodni...
-
Jégkokó
veterán
Nekem néha IE ben fel szokott ugrani egy weboldal gyanítom, hogy valami reklám és nem látok benne semmit, szóval honnan szerezhetek olyan progit ami minden ilyen hülye reklámot lelő?
A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.
-
VladimirR
nagyúr
a reklamszurosoktol kerdeznem, hogy ok, mikeppen oldanak meg kedvenc oldalaik fennmaradasahoz szukseges anyagi fedezetet?
pl ha a ph azt mondana, hogy ''na sracok, holnaptol nincs reklam'', az gondolom tetszene mindenkinek, de mi lenne, hogyha hozzatennek azt is, hogy ''cserebe 500 forint havidijert lehet csak olvasni a portalt''?
mert ugye azt senki nem gondolja, hogy ezek az oldalak pusztan a joszandek altal vezerelve es hobbibol keszulnek?
amig a reklamok visszafogott mennyisegben vannak csak jelen es nem mennek az olvashatosag es atlathatosag karara, szertintem elfernek
[Szerkesztve] -
cucka
addikt
tudod, a weboldalak tulajdonosai és az internetszolgáltatók két külön csoport. előbbi csoport tartja fenn azokat az oldalakat, amelyeket olvasol, utóbbiaknak fizeted a 10k-s havidíjat az internet kapcsolatért. akkor most ki vonjon le micsodát a 10k-s havidíjból?
(az oldal fenntartása alatt ne csak a szerver netkapcsolatára gondolj, hanem hardverre, írók tiszteletdíjára, cikkek esetleges költségeire, satöbbi)
[Szerkesztve] -
addikt
válasz VladimirR #11 üzenetére
Keressenek kompromisszumos megoldást.Az idegesítő,hogy bejön egy ablak(pl a freemailnál)De az nem mint a ph-n jobb oldalt a cd és a víz reklám.Azt kibírja minden ember és nem merad reklám nélkül senki.
Egy valakit ismerek akit nem zavar a reklám.Vírusírtó,tűzfall,kémprogrameltávolító,sp2 nélkül,ie-vel netezik.Nála bármelyik honlapon beugrik három ablak
Szerintem a tévénél lassan olan reklámok leszne,hogy meccs közben a fele képernyőn megy a meccs továbbra a másik reklám.Rtl-es kérdezte közvéleménykutatásban Erdei meccse után.Én meg szépen elmondtam neki meccs közbe be ne rakjanak ilyen reklámot,mert én más nyelven is tudok -
WN31RD
addikt
válasz VladimirR #11 üzenetére
Én a másik oldalról közelítem meg a kérdést. A reklám befogadása fejében nyújtott szolgáltatást tisztességtelen üzletnek tartom, olyan ajánlatnak, amelyet nem lenne szabad megtenni, amelyet semmilyen indok nem legitimál, és amelyért az ajánlattevő vonható erkölcsileg felelősségre, teljesen függetlenül a másik fél reakciójától.
A reklámok arra irányulnak, hogy tisztességtelen módon, a tudatos döntésünket megkerülve győzzenek meg dolgokról. Számomra ez a prostitúcióval rokon jelenség, csak éppen szellemi síkon: A testünk helyett az elménket, a döntéseink feletti kontrollnak egy részét, bocsátjuk áruba. Persze nem gondolom, hogy ne lenne joga bárkinek eladni a saját elméjét, csakúgy, mint a testét, ha ehhez van kedve. Viszont úgy gondolom, hogy nem szabad hagyni, hogy tisztességtelen ajánlatokkal környékezhessenek meg embereket. Nem szabad hagyni, hogy az előnyösebb helyzetben levők kihasználhassák más emberek rászorultságát vagy akár butaságát.
Természetesen a fenti elvi megfontolások értelmetlenek és fölöslegesek lennének, ha valami apró, jelentéktelen dologról lenne szó. Az emberek mindig is próbálták befolyásolni és átverni egymást, ebben önmagában nincs semmi új. A marketingtevékenység azonban mára mindent elárasztott, tudományosan fejlesztik, és ipari szinten űzik. Ebben a nagyságrendben már igen visszataszító és veszélyes jelenség, amelyet véleményem szerint határozottan vissza kell szorítani.
Ezért tehát a magam részéről zéró toleranciát hirdetek mindennemű reklámtevékenység ellen, kivétel nélkül. Ez persze nem azt jelenti, hogy időt és energiát nem kímélve habzó szájjal tépkedem az óriásplakátokat, de megteszem azokat a lépéseket, amelyekkel ''olcsón'', kis ráfordítással sok reklámtól tudom magam megszabadítani (pl. webes reklámszűrés), és alkalomadtán elmagyarázom másoknak, hogy miért teszem ezt.''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
-
Chili7
őstag
Gondoltam, hogy ez a gondod!
Túl egyszerűen fogalmaztam, de egy kis fantáziával azért tovább lehetne gondolni!
Példa: Amkor veszel egy dvd-n filmet, akkor sem az össz lóvé a teszkóé, hanem különböző szerződések alapján megy belőle a kiskernek a nagykernek, a filmstúdiónak, a dvd lemez kiadójának, endi vajnának, richard gere-nek, az usa államának, az usa-ban élő munkanélkülinek, jogdijak alapján a szerzőnek, stb....
Vagy például a Te személyi jövedelemadódból, vagy amit eszel - kenyéren lévő áfából, hogy lesz út Sopronban vagy Gyulán?
Tehát a szolgáltatók adójából lehetne finanszírozni egy olyan alapot, mely mondjuk a látogatottság alapján ossza szét a lóvét.
Rengeteg területen működnek így a dolgok! -
Tithian
őstag
Szintén jól működik az Opera + Admuncher páros, hamarosan egy éve lesz, hogy használom, az eredmény: 623000 blokkolt hirdetés/oldal, 4900 MB megspórolt sávszélesség. Nagyon sok, pedig közel sem lógok éjjel-nappal a neten...
</örök nyugalom> Mottó: "Te nem vagy én, ezért ..."
-
cucka
addikt
gyönyörű összeesküvés-elmélet, de talán nem kéne ennyire feketén-fehéren nézni ezt a kérdést. minden terméknek kell reklám, mert reklám nélkül az emberek nem tudnának létezéséről, tehát nem vásárolnák meg. minden cég reklámoz, aki el szeretne adni valamit, ez így működik a gazdaságban. egészen biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan terméket vettél már, amelyről reklám útján értesültél. ez a reklám nem feltétlenül banner vagy tévészpot, hanem akár szóbeszéd is lehet (pl. a szomszéd mondta, hogy x mosópor jobban mos).
a probléma szerintem az, hogy sok cég nem érti/érzi, meddig mehet el egy reklámmal, mikor lesz az egész kontraproduktív. talán emlékszel, volt az index.hu-n egy pannon reklám, ahol flash-es hógolyókat dobált a szöveg közepére, elég hangos és irritáló hangeffekttel kisérve. no szerintem az a kontraproduktív reklám mintapéldánya, egyszerűen nem értem, hogy egy marketinges hogy lehet ennyire tehetségtelen. valószínűsítem, hogy ilyenek miatt utálod a reklámokat, nem pedig néhány ártatlan banner miatt. -
veterán
pl.: egy IT oldalon sosem lesz mosópor hirdetés.
Hát, nekem rémlik még az incidens amikor a fórumban ilyen intellitext-szerű reklámok próbaüzeme alatt műkuki* hirdetések és hasonlók jelentek meg...
*(szerk: lehet hogy valami potencia-pumpa volt, mittomén)And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
VladimirR
nagyúr
a hozzaszolasodat nem olvastam el, mert azzal megprobaltal befolyasolni, holott engem nem is erdekel a velemenyed a reklamokrol ;p
a kerdes viszont tovabbra is el: ha egy ilyen minimalis rahatast nem vagy hajlando/kepes elfogadni, te mikeppen oldanad meg ezen oldalak finanszirozasat?
nem elfogadni a dolgokat rendkivul konnyu, a neten talalhato dolgoknak koszonhetoen tenni ellenuk sem sokkal nehezebb, viszont ha mindneki hasonlokeppen gonolkodna, egy ido utan azon kapnank magunkat, hogy egy-ket lelkes emberen kivul, akiknek tul sok a szabadideje, senki nem csinal nekunk honlapokat, mert nem eri meg -
VladimirR
nagyúr
1: megjelenites utan is szokas fizetni reklamok eseteben, ezaltal mig ha nem nezel oda, nem tortenik semmi, azonban ha blokkolod, mar beszelhetunk kiesett bevetelrol, attol fuggetlenul, hogy egyebkent kattintanal-e, vagy egyaltalan raneznel-e a hirdetesre
2: ezek alapjan akkor ti, akik blokkoltok ugymond eloskodtok? -
cucka
addikt
elméletben szép dolog, gyakorlatban megvalósíthatatlan, hogy minden oldalt egyformán auditáljanak, ezen kívül remek táptalaja lenne a csalásoknak. az internetet nem lehet ilyen formában kormányzati eszközökkel szabályozni. például dvd filmeknél egyszerűbb a helyzet, mert pontosan lehet tudni, hogy miből hány darab fogyott, készülnek számlák, stb., erre lehet alapozni.
-
addikt
Reklámok nélkül nem maradnának fenn honlapok(gondolom nem is akarunk fizetni érte), és mivel idegesítő honlap(ablakreklám)nem sok van szerintem simán kibírjuk,hogy néha rákattintunk az x-re. Részemről ennyi
-
WN31RD
addikt
Én nem látok itt semmiféle összeesküvés-elméletet. Nem gondolom, hogy az általam leírtak egy titkos csoport által összehangolt támadás lenne az emberiség ellen. Valószínűleg teljesen természetes okokból így alakult, most pedig, miután észrevettük, hogy mégsem lesz ez így jó, közbe kell avatkozni.
Természetesen, ha nem fajult volna el ennyire rettenetesen nagyon a marketingtevékenység, akkor nem foglalkoznék a kérdéssel. Nem azt akarom, hogy egy bolt ne rakhassa ki a bejárata fölé a cégért, vagy ne létezhessen hirdetési újság. Azt pedig, ha a szomszéd - őszintén, nem anyagi megfontolásból - dícséri a mosóport, nem tartom reklámnak, nem erről írtam. Egyszerűen úgy gondolom, hogy annyira elszaladt velünk a ló ilyen szempontból, hogy igen drasztikusan vissza kell fogni ezeket a dolgokat.
A flash-es reklámra nem emlékszem, mert egyrészt már idétlen idők óta szűröm a reklámokat, másrészt a flash-t különösen rühellem (már ha nem kifejezetten a tartalom által indokolt bonyolult animáció megjelenítése miatt van rá szükség, teszem azt, egy mechanikus szerkezet mozgásának bemutatásához), úgyhogy csak kivételes esetben indítok el flash plugint tartalmazó böngészőt.''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
WN31RD
addikt
válasz VladimirR #25 üzenetére
Úgy gondolom, hogy a finanszírozás kérdése másodrendű az általam említettekhez képest. Konkrétan: Szerintem inkább szűnjön meg rengeteg szolgáltatás, mint hogy a ma tapasztalható mennyiségű és minőségű reklámáradattal bombázzák az embert. Egyébként a fizetőssé válás egy kézenfekvő alternatíva, ez ellen (önmagában) kifogásom nincs. Mellesleg abban is biztos vagyok, hogy nem elhanyagolható mennyiségű lelkesedésből fenntartott szolgáltatás maradna meg reklámok nélkül (vagy nagyságrendileg kevesebb reklám mellett), és ezek jellemzően nem az átlag alatti színvonalúakból kerülnének ki...
Szerk.: Egyébként én ezt a jelenséget nagyobb léptékben nézem, a webes reklámok számomra csak a mindent elárasztó és megfertőző marketingtevékenység egy szeletét jelentik, nem foglalkozom velük külön (legfeljebb technikai szempontból).''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
cucka
addikt
nem egy titkos csoport, hanem a kapitalizmus összeesküvése ez, ellened.
a szóbeszéd pedig igencsak hatékony marketing, legalábbis bizonyos területeken. egy ilyen példa, ha egy számtechbolt korrekt, garanciális problémánál nem köcsögök, stb. ilyenkor előbb-utóbb fel fog tűnni bizonyos körökben a bolt neve, mint olyan hely, ahol érdemes vásárolni. ellenpélda mondjuk a tv shop, ahol kínai dzsunkát árulnak forradalmi, kítűnő minőségű termékként, és hát nagyon sokan emiatt elvből nem vesznek onnan semmit.
abban egyetértünk, hogy a flash-t a weboldalak 99%-án hibásan használják. (egyébként a pdf-et is) -
VladimirR
nagyúr
megkerdezhetem, hog hol leptem a tyukszemedre? az addig stimmel, hogy megmondtad, hogy vege annak, amit megengedtem magamnak, de nem tudom, hogy ebbol hogyan kovetkezik az, hogy ha elmondom a velemenyem, ellenerzeseim egy post-oddal kapcsolatban, akkor jon, hogy ne pattogjak, meg caps lock, meg a fejemhez vagod, hogy te mennyit tettel a ph-ert (ami egyebkent szinte tokeletesen lenyegtelen jelen kerdeskorben)
-
luciferc
őstag
válasz VladimirR #25 üzenetére
Belegondoltál már abba, hogy ha jóval kevesebb reklám lenne, akkor a termékek ára érezhetően csökkenhetne? ugyanis iszonyat mennyiségű marketingköltsége van a cégeknek. és akkor az így spórolt pénzeket az emberek elkölthetnék fizetős tartalmakra, és akkro tényleg az a tartalom kapna támogatást, amire az embereknek szüksége van, nempedig az, amelyik jól eladja magát a reklámpiacon. És ezzel a módszerrel valószínűleg még jobban is járnának az emberek, meg szerintem a cégek is. Csak az a pár marketinges szívna. de hát istenem, van még oly sok szép munka.
-
WN31RD
addikt
(A spontán kialakult szóbeszéd ellen egyáltalán semmi kifogásom nincs, ezt nem sorolom a marketingtevékenységek közé, hiába van marketingértéke. Persze ha szándékosan generálják és manipulálják a ''szóbeszédet'', az teljesen más tészta.)
''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''
-
#51736960
törölt tag
válasz VladimirR #36 üzenetére
mi az, rii szabadságon van? általában őt szoktad basztatni...
on: a fő gond (szerintem) az, hogy a reklámozott dolgok nagy részére nincs is igazán szükségünk, ha nem látnánk a tévében eszünkbe sem jutna megvenni azokat a szarokat. de hogy minden film szünetében (vagy akár a neten) állandóan sulykolják hogy csak akkor lehetsz menő/boldog/cool ha vásárolsz, így hát az emberek vásárolnak. a reklám nem csak idegesítő de veszélyes is. -
cucka
addikt
válasz #51736960 #39 üzenetére
a fő gond (szerintem) az, hogy a reklámozott dolgok nagy részére nincs is igazán szükségünk, ha nem látnánk a tévében eszünkbe sem jutna megvenni azokat a szarokat.
szerintem ez nem feltétlenül gond. ha hirtelen mindenki tudatos fogyasztó lenne, akkor rengeteg munkahely szűnne meg, mert minek annyi mindent gyártani, ha nem veszi meg senki. az rossz oldala ennek, hogy a nagy cégek tudatosan gerjesztik a fogyasztást (pl. most már nem 20 évnyi működésre terveznek egy tévét, hanem mondjuk 5-re). szvsz ez is baj, de a fő gond ezzel a fajta fogyasztói társadalommal a borzalmas környezetszennyezés, amit generál, ezért ez a rendszer nem lesz túl sokáig fenntartható.
[Szerkesztve] -
Chili7
őstag
Elméletben szép dolog? Akkor a gyakorlatban meg ki kell dolgozni!
Nem azt mondtam, ogy ez a megoldás, csak hogy ezen elvek alapján kéne rá megoldást találni.
Változatlanul az a véleményem, hogy 10 pénz elég sok ahoz, hogy azt csináljon a júzer a nettel amit akar. Beleértve sokmindent!!
Szerintem meg megoldható a látogatottság számlálás, vagy az online-percek mérése.
Egyszóval az a véleményem, hogy ha valami ngem zavar, és tudok ellene tenni, akkor hagy csináljam már! -
cucka
addikt
vannak hasonló, elméletben szép dolgok, amelyeket már csak ki kell dolgozni. ilyen például a netes pedofil anyagok terjedése, a terroristák internetes kommunikációs csatornáinak felszámolása, stb.
ez a ''mindenki alanyi jogon befizet a nagy kalapba, aztán majd szétosztjuk'' megoldás se nem igazságos, se nem működőképes, valahogy így osztják a pénzeket az artisjus-nál is. -
VladimirR
nagyúr
mi koze az esetleges tragarsagaimnak (amik nem hinnem, hogy jelen topicban feltuntek, de ha tevedek javits ki), meg annak, hogy a modok elnezobbek, mert esetleg ismernek ahhoz, amit jelen topicban irtam?
mi koze van annak, hogy nincs kint piros tabla ahhoz, hogy eloskodesnek tartom az adblock hasznalatat?
ezek utan akkor most nem irhatok neked ellenvelemenyt, mert ezt minden esetben a fejemhez vagod?
de azt hiszem mondtam mar, ha ugy erzed szukseges, tegyel ki
viszont ez ne jojjon mar elo minden mas esetben is -
anulu
félisten
megfelelően belőtt MyIE2, és nincsenek reklámok (vagy legalábbis minimális). személy szerint idegbajt kapok tőlük. ha valamit meg akarok nézni/utána akarok érdeklődni, akkor google egyébként pedig hagyjanak békén.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
anulu
félisten
nagyon remélem, hogy nem lesz birka módjára ez a lehúzás (is) elfogadva!
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
Új hozzászólás Aktív témák
- Epson EcoTank L3250 nyomtató!
- Új Lenovo ThinkPad L15 Strapabíró Érintős Laptop -40% 15,6" Bivaly i7-1265U 10Mag 16/512 FHD IPS
- Xbox Series S+ Astro A10 fejhallgató+ Seagate 2TB külső merevlemez
- Új Lenovo Ideapad Pro 5 Profi Gyors Laptop -30% 16" RYZEN 5 7535HS 16/512 2,5K Radeon 2GB 120Hz
- Macbook Pro 15 2018 16/512 Radeon Pro 560X
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest