Másfél évvel ezelőtt egy számítógépes játék miatt lett öngyilkos egy 13 éves kínai iskolás, akinek a szülei most pert indítottak a forgalmazó ellen. Csang Hsziao-ji azt követően ugrott le egy 24 emeletes társasház tetejéről, hogy megállás nélkül 36 órán keresztül játszott a Warcraft: Orcs and Humans című stratégiai játékkal. Mint búcsúlevelében indokolta: azért, hogy csatlakozhasson a játék általa imádott hőseihez – írja a Hszinhua kínai hírügynökség. A játékról vezetett terjedelmes naplójának átolvasása után egy pekingi kórház orvosai felállították a diagnózist, mely szerint „Csang mértéktelekül rákapott az egészségtelen játékokra, és komoly internetfüggőség alakult ki nála.”
A szülők most nagyjából 12 500 amerikai dollárnak megfelelő jüant követelnek kártérítésként a játékot Kínában forgalmazó Aomeisofttól. Mint mondják, az Egyesült Államokban a szoftver T (teen) minősítésű, azaz 13 év alattiak számára nem ajánlott, ám ők erről nem tudtak. Ezért azt is szeretnék elérni, hogy a helyi forgalmazó a csomagoláson figyelmeztesse a hasonló játékok veszélyeire a vásárlókat. Csang Hsziao-ji az öngyilkossága előtt két éven át játszott a Warcrafttel. A szülők korábban megpróbálták beperelni az amerikai fejlesztőt, a Blizzard Entertainmentet is, ám a helyi bíróság ezt a beadványt elutasította.
Hírügynökségi beszámolók szerint a mostani vád is gyenge lábakon áll, mert igaz ugyan, hogy a játékot jelenleg az Aomeisoft forgalmazza, de csak tavaly augusztusa óta, tehát a 2004-es öngyilkosság idején még nem ők voltak terjesztők. A cég szóvivője ugyanakkor jelezte, a jövőben figyelmeztetni fognak a függőség kialakulásának veszélyeire.
A Warcraft miatt lett öngyilkos
- Írta: Barna József
- Forrás: Hszinhua
Azóta történt
-
Kína a világelső it-exportőr
Az ázsiai ország már 2004-ben átvette a vezető helyet az Egyesült Államoktól, s előnye 2005-ben tovább nőtt.
Mérleg 0
-
Számítógépes játék lett az iszlám történetéből
Csökkenteni szeretné a muszlim és a nyugati világ közötti feszültséget a százezer dolláros költségvetésű produkció.
Szoftver 4
-
Nem létező világba küldött riportert a Reuters
A hírügynökség a világon elsőként foglalkoztat főállású tudósítót egy internetes szerepjátékban.
Közösségi média 5
Előzmények
-
Igazi aranybánya a massive multiplayer online?
Növekszik az online játékok magyar piaca is.
Közösségi média 10
-
Netkávézók ezreit zárták be Kínában
A helyi hatóságok szerint az internetkávézók nem válnak a fiatalok hasznára.
Közösségi média 0
Percről percre
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
gp A Square Enix üzleti modellt vált: ezentúl csak a hatalmas költségvetésű megajátékokkal foglalkoznak. Talán az utolsó kivételt az Emerald Beyond jelenti, ez a kiismerhetetlenségétől nagyszerű RPG.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Fotók, videók mobillal
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...