A Consumer Reports szerint nem kellene erőltetni az autók digitális műszerfalait

Minden eddiginél gyorsabban vesznek át új technológiákat és ötleteket az autógyártók, de a CR szerint ez nem feltétlen teszi boldoggá az ügyfeleket.

Amint arról több cikkünkben is beszámoltunk már, az egész autóipar ég a vágytól, hogy a Teslához hasonlóan hajmeresztő húzásokkal, fizetős és havidíjas funkciókkal, OTA-frissítésekkel, szoftveralapú autózással, önvezetéssel, valamint mindenhol érintőkijelzőkkel csábítsa át magához a vevőket és nyisson újabb bevételi utakat.

A Consumer Reports legutóbbi jelentése szerint azonban bár az autógyártók minden eddiginél gyorsabban veszik át az új technológiákat és ötleteket, mindez nem feltétlenül teszi boldoggá az ügyfeleket.


[+]

Külön kitértek a Tesla új „yoke” kormányára, amely a Model S szedánokba és Model X-ekbe is bekerül – ezt a tapasztalatok szerint annyira nehéz használni, hogy a világ legnagyobb piaci értékével rendelkező autógyártó már csak a 23. helyen áll a Consumer Reports autógyártókat felsorakoztató, éves toplistáján. A független tesztszervezet szerint ez átlag alatti eredményt jelent.

A „yoke” kormányról pedig közölte a Consumer Reports: állandóan frusztrálóvá teszi ezeknek a járműveknek a vezetését. Ezt a kormányt rengeteget kritizálták már, az amerikai hatóságok is vizsgálatot helyeztek miatta kilátásba. A CarWow mindenesetre igyekezett poénosan összefoglalni az ötlet gyakorlati oldalát:

A megbízhatóság fontosabb

A Consumer Reports szerint a megbízhatóság szorosan kapcsolódik az új technológiák közzétételének gyakoriságához. Az ilyen téren legjobb márkák nagyon tervszerűen teszik közzé az újdonságokat.

Az élen a japán Subaru áll, amely a szakértők szerint a biztonságra koncentrál a reklámjaiban, a technológiát pedig nem viszi túlzásba. Átlag fölötti eredményt szerzett a Honda, a Toyota, a Hyundai és a Ford is.

A CR szerint alapvetően nincsenek nagy különbségek a mainstream és a luxuskategóriát célzó márkák között. Utóbbiak ugyanakkor úgy próbálják magukat megkülönböztetni a többiektől, hogy komplex, érintőkijelzős műszerfalakat és kezelőszerveket raknak járműveikbe – ezek viszont a CR szerint az autózás élményét sokkal stresszesebbé teszik.

Azóta történt

Előzmények