- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Zyxel NAS326
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook és Messenger
- Synology NAS
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
Új hozzászólás Aktív témák
-
3L1T3
addikt
Szerintem ti pedig évek óta az egész ipart 🤷♂️😂
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
bambano
titán
tudomásom szerint az én fejemben sincs lidar.
ennek ellenére ha lidarral lényegesen jobbra meg lehet csinálni, én támogatom.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
pusszycat
nagyúr
Mindig is érdekelt mit kezd télen az útjelzéssel egy Tesla. Ez nem önvezetés, hanem bohóckodás.
Egyébként meg mindenki magában bízik, egy jó sofőr ideges ha más vezet...
Ha baleset történik majd lecsukják a software-t vagy a kocsit?Hattyúk már.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Gargouille
őstag
Tök jogos felvetés, elnézve a videót, üres utca, jól látható felfestések, tiszta helyzet. Azért tudnék itt a kerületünkben néhány folt hátán folt + kátyútenger utcát javasolni lekopott felfestésekkel, itt-ott csálé vagy hiányzó szegéllyel Tesla tesztelésre Musk-nak.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
-
azbest
félisten
csak, hogy ízlelgessem a mondatot... visszahívnak teslákat azért, mert ha kurva hangos zene szól az autóban, akkor a gyalogosok nem hallják a vinnyogó mesterséges autóhangot a zajtól. És ha egy nagyon hangos autó jön, azt nem veszik észre, mivel a zaj elnyomja a vinnyogás effektet.
A vw pedig megmondja azt, hogy a tesla önvezetés rossz, miközben ők a kanyarban sincsenek képességekben.
[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
Musk-nak meg kellene húznia ott a határokat amikben komptetens(Cégvezetés, vállalati kultúra, pénzügyek stb), mérnöki kérdésekben meg hallgatni részlegvezetőkre. Ja, és a nagyot mondásokból is visszább vehetne egy keveset. Nem mondok többet mert mindjárt jön valamelyik helikopáter és előadja hogy én meg akarom mondani Elon-nak hogy mit mondhat és mit csinálhat(érted, a faszi azt se tudja hogy a világon vagyok, tök életszerű hogy egy PH fórumon, komment szekcióban kifejtett véleménnyel parancsolni akarok a ,,főmérnök" úrnak...)
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
A VW nagyon fordítva ül a lovon, meg úgy az egész autóipar. Lófasznál sem járnának, ha nem jött volna a "fenegyerek" és lehet rá sok szart dobálni, de hogy betolta a szart a teljes autóipar arcának ventillátorába, az nekem nagyon bejön. A világháborúk előtt óta bohóckodunk itt belső égéssel, DAFUQQQQQQ ? És CO/CO2 ide vagy oda, az erőműben termelt áramot legalább lehet szűrni tisztességesen, nem az van, hogy reggel megmoccan X-száz millió autó, aminek katalizátora az első fél órában mintha ott sem lenne.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
L3zl13
nagyúr
Én sem értem, hogy ha egy ember pusztán szeme alapján el tudja vezetni az autót akkor miért lenne lehetetlen lidar nélkül megvalósítani a dolgot.
@Pussycat: Miért? Te mit csinálsz télen az útjelzéssel?Nem tudom, hogy a jelenleg használt kameráikkal és a számítógéppel megoldható-e a dolog (az ai egyértelműen nem áll még készen a dologra), de magát a koncpciót nem tartom kizártnak.
Aki hülye, haljon meg!
-
bambano
titán
ha raknának két rendes kamerát az autóba, amik esetleg forgathatóak, akkor elvileg meg lehet csinálni az önvezetést. gyakorlatilag nem, mert azt a masszívan párhuzamosított természetes intelligenciát, amit elvileg az emberek a két fülük közé szorulva hordanak, nem tudja a hardver ipar leutánozni, és, szerintem, még nagyon sokáig nem is fogja tudni.
másrészt ha tudunk jobbat, az nem baj.
harmadrészt a teljes önvezetési koncepció úgy ahogy van, marhaság. ebben mindenki fordítva ül a lovon. nem úgy kell számítógépnek autót vezetni, mint egy ember, hanem úgy, mint egy számítógép. tehát nem azt kell csinálni, hogy belenézünk a világba, és megpróbáljuk kideríteni, hogy mi van ott, hanem azt, hogy központilag eldöntjük, hogy minek kell ott lenni, és megoldjuk, hogy az legyen ott. beülsz az autóba, megmondod, hogy hova mennél, az autó ezt jelenti egy központnak és kér útvonal engedélyt. a központ pedig megfelelő időközönként utasít a következő útszakasz megtételére. az autó csak annyit csinál, hogy radarral ellenőrzi, hogy van-e előtte valaki vagy sem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
pusszycat
nagyúr
Engem nem izgat az útjelzés, de a Tesla keresi, és ha nem találja max leáll, vagy nyafog segítségért. A váratlan helyzetekről meg ne is beszéljünk. Ha majd minden autó kommunikálni fog egymással a forgalomban talán úgy 10 év múlva látok némi esélyt rá. Ez saját vélemény nem kell ekézni.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Dißnäëß
veterán
Csak idô kérdése, hogy az AI jobban kisilabizálja egy téli, erdei úton, szakadó hóban 60-al "repesztve" hogy merre is az út, mint az ember. Innentôl +1 a gépnek, részemrôl.
Baleseti statisztika és önvezetés dettó. Nem az a lényeg, hogy kit ültetnek le vagy sem, az nem segít az elütött gyalogoson, hanem hogy megtörténik-e a baleset és milyen gyakran. Ha az önvezetéssel minden területen bemegyünk a humán vezetésbôl fakadó balesetszámok alá (különösen a halálos, súlyos gázolásokra), megintcsak +1 részemrôl a gépnek.
Attól nem fog Jancsika lába kinôni, hogy a mattrészeg Bélât lecsukják.
És az sem javít a baleseti statokon, ha szankcionáljuk az okozókat. Ha ez így lenne, csodás fejlôdési görbének lennénk szemtanúi.
Ennél az AI tudhat jobbat idôvel. És igen, lehet, benézeget dolgokat majd. De amíg ezt "jobban" csinálja, mint az ember, akárhogy nézem, már nyertünk.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Penge_4
veterán
"Nem az a lényeg, hogy kit ültetnek le vagy sem, az nem segít az elütött gyalogoson, hanem hogy megtörténik-e a baleset és milyen gyakran."
Ezt mondhatod az egyszeri véresszájú Facebook kommentelőnek (az emberek többségének mintapéldánya), aki már egy főcím hallatán úgy felspanolja magát, hogy legszívesebben máglyán látna elégetve valakit. Mindezt sokszor úgy, hogy nemhogy nem az ő hozzátartozójával történt, hanem neki még a közvetlen rokonságában sem történt soha ilyen. Ha meg igen, na akkor aztán jön az érzelmi vulkán, még egy pszichológus se tudná lenyugtatni a nagydarab legények nélkül, akik hozzák a szurit meg a fordítva gombolós kabátot.Amíg ezek teszik ki a társadalom többségét, a szavazóképes lakosságot, addig a száraz számokkal itt nem rúgsz labdába...
"Attól nem fog Jancsika lába kinôni, hogy a mattrészeg Bélât lecsukják."
Ez meg megint sajnos nagyon mély társadalmi szocializáció, felelős kell, lehetőleg megszemélyesíthető valaki, cégnél is "fejeknek kell hullani", ahogy mondani szokás.
"És az sem javít a baleseti statokon, ha szankcionáljuk az okozókat. Ha ez így lenne, csodás fejlôdési görbének lennénk szemtanúi."
Egyetértünk, de ezt gyerekkorban kéne már elkezdeni nevelés terén. És még ennek se járunk az elején sem, kezdetnek én egy szigetet javasolnék, ahol a társadalomból önkéntes jelleggel kiemelt gyerekeket nevelné fel egy tudósokból, pszichológusokból, szakemberekből álló csoport, hogy vajon ők mennyire lennének 18-25 év után fejlettebbek, mint a jelenlegi elcseszett példányok.
-
Teljesen egyetértek veled abban, hogy a mai önvezetési koncepció életképtelen konstrukció.
Az ember számára kitalált és többé-kevésbé rosszul megvalósított jelzőrendszert logikátlanul használunk.
A közlekedés szabályait részlegesen nem tartjuk meg. Ehhez a helyzethez próbáljuk hozzáigazítani az önvezető rendszereket. Nagy számítási kapacitást és drága érzékelőket felhasználva sem jutunk előre.Helyette az utak önvezetésre alkalmassá tételével olcsóbban, biztonságosabban lehetne önállóan közlekedtetni járműveket. Első körben a pályákon és gyorsforgalmi utakon. Az utak zártak, a fel és lehajtósávok előre jelezhetők. A sávváltások tervezhetők.
Egy modern autóban minden megvan hozzá, csak elszigetelt rendszerekben. Ráfutás megelőzés. Sávelhagyás gátlás. Sávváltáskor figyelmeztetés a másik sáv foglaltságára. ...
Utána lehetne az utak felújításakor a fontosabb útszakaszokkal folytatni az áttérést.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Hieronymus #17 üzenetére
Egy komplex rendszerrel mini helikopterek, drónok mozgathatnák már a nagyérdemût, fôleg mikor nem a 200m-re lévô Aldiig kell menni, hanem beingázni 10-50 km-eket, vagy átmenni zuglóból óbudára, belvárosból madárhegyre, satöbbi.
De ha csak a Batman-ben látott magasépítésû vasutat, vagy a Seattle-ben megvalósított ugyanilyet nézzük, már óriásit hozna az is.
Egyszerûen hihetetlen ez az 1 síkon gondolkodás, hogy mindenki ugyanazon a talajszinten közlekedjen.
Ötödik elem rulz. Persze, az antigravitáció még mindig a fiókban (sajnos).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
geekthink
csendes tag
Common misconceptions.
Amennyiben egy zajos élhetetlen disztópikus környezetben szeretnél élni hajrá. Szerencsére ahol előttünk járnak már rájöttek, hogy nem ez a jövő:
Cities Aren't Loud: Cars Are Loud
https://www.youtube.com/watch?v=CTV-wwszGw8Továbbá:
Flying Cars Will Never Be A Thing, Here's Why
https://www.youtube.com/watch?v=UZ5vTRE4DLQWhy Monorails Are A Bad Idea
https://www.youtube.com/watch?v=9f__nhlHC1gThe Skybus: The Transit Revolution That Never Was
https://www.youtube.com/watch?v=O1-32Y2wADo[ Szerkesztve ]
“We are what we repeatedly do. Excellence, therefore, is not an act, but a habit.” – Will Durant
-
"Egy komplex rendszerrel mini helikopterek, drónok mozgathatnák már a nagyérdemût.."
Khh.hmmm.
Nem. Ennek több oka van.
1. a légi-közlekedésben nagyobb távolságot kell tartani mivel 3D-ben mozognak a járművek. Ráadásul nehéz kellő számú leszállóhelyet készíteni. A repülő eszközök sem maradhatnak egy helyben mert kell a terület egy másik légijármű számára.
2. A légi szállításkor nem csak a tömeget kell mozgatni és az ellenállásokat leküzdeni. A tömeg levegőben tartásához is munkát kell befektetni. Ez hatalmas energia pazarlás egy nagyvárosban a parkolási gondok okán is.Az emelt szinten üzemelő vasutak jó megoldások. Főleg ott, ahol a földrengések miatt a földalatti közlekedés használatban tarthatósága költséges. Például japán ideális terep a magasvasutak számára. Felénk inkább a metró a jobb megoldás. Nem vagy kevés területet foglal az utca szinten. A magas épületeket sem kell kerülgetni, mint a magasban vezetett vasutak esetében.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Dißnäëß
veterán
A lónak 2 oldala van, most az egyiken vagyunk.
Ez nem azt jelenti, hogy át kellene bukdácsolni a másikra, hanem hogy k*ra elô kéne venni a koponyaüregben lévô szervünket és használni.Nem, nem a középfülre gondolok.
Klassz lenne, ha tudnád Te is, melyiket használd, mikor ilyenekkel jössz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Hieronymus #24 üzenetére
Egyetértek.
De (!!)... nézzük meg, mennyi metróvonalunk van, milyen a minôsége a rendszernek, mennyibe került kialakítani, mennyi idô alatt, és hogy néz ki utána a felszíni közlekedés.
Kb. mintha semmi nem történt volna.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Penge_4
veterán
Igazából az a nagy probléma, hogy amíg ilyen esetek megfékezhetnek egy-egy forradalmi kutatást (Elon Musk cége beismerte, hogy a tesztelés során elpusztultak a majmai, de az állatkínzás vádját visszautasítja). Eddig viccelődtünk olyanokon, hogy "a növények is éreznek fájdalmat: egyél követ" de sajnos az élet mindig rácáfol, hogy a legabszurdabb dolgok is idővel teljesen természetessé válhatnak.
És ez nem is fog változni, amíg ezeket az unatkozó, elkényeztetett first world büfészakos csodabogarakat be nem vágják a mélyvízbe vagy az élet nem ad nekik egy jó nagy pofont. Addig csak termelődik a sok semmittevő a magas GDP-vel rendelkező országokban és hogy létének funkciót és értelmet adjon, elkezd valami aknamunkát végezni, amiért sajnos még fizetést is kap.
-
KISDUCK
addikt
"
"Attól nem fog Jancsika lába kinôni, hogy a mattrészeg Bélât lecsukják."
Ez meg megint sajnos nagyon mély társadalmi szocializáció, felelős kell, lehetőleg megszemélyesíthető valaki, cégnél is "fejeknek kell hullani", ahogy mondani szokás."Hát sajnos az is előfordul hogy valaki jogsi nélkül részegen vezet és azért nincs jogsija mert ittas vezetésért már elvették neki aztán még valakit halálra is gázol...
-
bunfi
őstag
Van más jellegű vizsgálat és visszahívás is: [link]
Egyébként nekem továbbra is rendkívül fura, ez a pozitivizmus, hurráoptimizmus az önvezetés és az elektromos autó körül. Vagy az, hogy mindenhonnan ez folyik, még a politkusok szájából is, az pedig nem jó ómen.
A belső égésű motorrral hajtott autó 50-60 év alatt érte el azt a formát, amilyen most (pédálok, váltó, kormány, kapcsolók elhelyezkedése). Az önvezetés ennél százezerszer bonyolultabb feladat, de mindenhonnan csak azt hallom, hogy mindjárt kész van és már most is tök jól működik. Szerintem inkább rohadtul sehol sem tart, csak a BigData nyomán ezt is úgy próbálják megoldani, hogy majd a felhasználói inputokból fejlesztjük a szoftver, kitoljuk OTA-ban a javítást. Az eredmény meg a fenti cikkben olvasható.
Ahogy bambano is írta, nem biztos, hogy nem fordítva ülünk a lovon. Erre jó példa a varrógép, az alapkoncepció, hogy a kézi varrás mozdulatait kell utánozni tévedésnek bizonyult, azonban ameddig ezen dolgoztak számos újítást találtak ki, ami nélkül Singer varrógépe (amely teljesen más elven működött) sem működött volna olyan jól.
[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
emelhu
aktív tag
Ahogy látom a sok hibát, és értelmezem szoftverfejlesztőként, bennem az a vélemény alakult ki, hogy alkottak egy hatalmas katedrálist, egy széditő nagy szalmakazalt, amit nagyon nehezen tudnak kézben tartani.
Nem önálló célhardverek vagy legalább önálló, kvázi docker szerűen szétválasztott programcsomagok hálózata a rendszer, hanem egy nagy hardver és abban egy nagy kódgubanc, ahol bármi bármit szétzilálhat.
Legalábbis kívülről ilyennek tűnik.
Ahol megtörténhet hogy a szórakoztató zenei központnak szánt módosítástól nem megy az ablaktörlő és ezért átszáguld a piros jelzéseken.
A videón egyértelműen látszik, hogy nincs egy olyan elkülönített "isten" vezérlő rendszere vagy legalábbe gy olyan "core" rendszer a kód alatt, ami egyszerűen nem képes nekimenni akadályoknak. Azt megpróbálja elkerülni vagy megállítja az autót.
Ha a "nagy rendszer" azt mondja erre kell menni, akkor az autó még a betonfalon keresztül is arra megy. Semmi önkontrol, semmi olyan automatika-visszacsatolás-kontrol rendszer, ami pl. már a szériakocsikban is minimális ma már az ütközésvédelemre.[ Szerkesztve ]
-
emelhu
aktív tag
"A VW nagyon fordítva ül a lovon, meg úgy az egész autóipar."
Tippemre meg mint régi motorosok, akkor adnak ki egy terméket, amikor készen van.
Értem én hogy mára a tömegeket nem zavarja ha bétatesztelés szintű, vagy akár zsákutcás termékeket vesznek is, mégha csillagászati áron is, ha egyszer a közösségi médiában lehet vele csillogni.
De vannak konzervatívabb vevők is, akik egy autó 10+ évre vesznek és az ár/érték arány fontosabb nekik, mint a hype. -
emelhu
aktív tag
"Miért? Te mit csinálsz télen az útjelzéssel?"
MI-vel... ja bocs, nem... emberi intelligenciával pótolja a nem látható jelzéseket.
Ilyen mesterséges intelligencia nincs és még a fasorban sem látható.Látható, hogy a tesla szoftvere nem hogy MI területen nincs sehol, de a hagyományos játékprogramok szintjét sem éri el, miszerint nem megyek át a falon, ha meg akadály jön szembe akkor oldalra kikerülöm.
-
nagyúr
> Tippemre meg mint régi motorosok, akkor adnak ki egy terméket, amikor készen van.
En, mint tulajdonosa a VW-konszern egyik friss termekenek, tisztelettel jeleznem egyet nem ertesemet. Nekem nem is kell onvezetes, csak olyan aprosagok, hogy mondjuk sikeruljon terkepet frissiteni es ne azt irja, hogy Downloading """"", aztan Update failed, vagy a hangvezerles ne legyen teljesen hasznalhatatlan, vagy hogy a kozepkonzol digitalis kijelzoje ne tok mas logikaval mukodjon, mint a sofor elotti digitalis kijelzo, vagy hogy az 600e forintos felaru extra infotainment/navigacios rendszer ne szaggasson allandoan, meg hogy az allofutes bekapcsolas mobilapplikacion keresztul ne 80%-ban mukodjon, hanem inkabb 100%-ban, meg ilyesmi.
(De legalabb a motor az fasza, meg kenyelmesek az ulesek.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Noukoum
veterán
Ha megnézzük a Tesla önvezető rendszerének az évek alatti fejlődését akkor láthatjuk hogy elképesztő az ugrás ami évről-évre történik. Nyilván az elmúlt időszakban átlag szem számára belassult, nem is kell arra számítani hogy egyik-napról a másikra kihozzák a tökéletes rendszert. Mert olyan valószínűleg sosem lesz. Az hogy a Tesla ezt úgy állítja be hogy majdnem kész van, gondolom nem kell magyaráznom miért történik.
Azt viszont tegyük hozzá hogy a hulladék sajtó clickbait cikkjeire kár forrásként tekinteni. Általában a szövegkörnyezetből kiemelnek 1-2 mondatot, nyilván szintén nem kell magyarázni miért. Ha valaki elolvassa, meghallgatja a teljes szöveget akkor igazából ki szokott derülni hogy egyáltalán nem hazudik, kamuzik Musk.Az meg hogy fent van a linkelt eredmény, ezen mindig csak mosolyogni tudok. Nagyképűnek érzem azt az emberi társadalmat aki úgy fikázza ezeket a rendszereket hogy közben mennyi (halálos)balesetet okoz. Pedig ott nincs gép, az okos ember vezeti az autót. Mégis megtörténnek. Meg van az eredménye hogy az emberek vezetik az autókat, tiltsuk ezt be mert alkalmatlanok a feladatra?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
bambano
titán
"ami egyszerűen nem képes nekimenni akadályoknak": nem vagyok biztos benne, hogy az a probléma, hogy nincs valami, ami nem megy neki az akadálynak.
komolyan hiszek benne, hogy az a probléma, hogy az érzékelése ócska, és nem tudja, hogy ott van egy akadály, amiről felhívná a figyelmét a központi vezérlésnek, és azért megy neki. kvázi vak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
úgy érted, hogy a tesla önvezető rendszere évek alatt fejlődött, és próbálja leutánozni azt, ahogy évmilliók alatt kifejlődött az állatok, főemlősök, később az ember látása?
most eltekintek attól, hogy pár rongyos tranzisztor akar vetélkedni többmilliárd neuronnal, akkor se hiszem, hogy 10 év fejlesztéssel át lehet ugorni azt a tudásszintet, ahova az ember eljutott (őseit is beleszámítva) millió évek alatt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
emelhu
aktív tag
válasz Hieronymus #24 üzenetére
"metró a jobb megoldás. Nem vagy kevés területet foglal az utca szinten."
Soha nem értettem, hogy a magukat politikusnak nevezők miért nem képesek csak kicsit is távlatosabban gondolkozni.
Pl. a metrómegállók nyugodtan lehetnének nagy bevásárlóközpontok vagy irodaházkomplexumok alatt. Azok földalatti munkálataival egybekötve megépítve.
Persze ehhez valóban kellenének település szerkezeti tervek meg település építési rendeletek. (Megjegyzem utoljára ilyen távlatosan a "gyűlölt szocializmusban" gondolkodtak)Egyszerű a képlet, az kap ilyen nagy építkezésre engedélyt és ott, ahol ezek a földalatti építési elképzelések összeérnek.
-
emelhu
aktív tag
Vagyis túlságosan hisznek benne, hogy a jelenlegi sw és kamera elegendő?
Hát ezt mondják nekik (a cikkben is), hogy nem, nem elegendő.És az én heppem meg az, hogy attól hogy a main rendszer azt mondja menj jobbra, attól egy helyi lokális (akár még egyedi érzékelőt is használó rendszer, mint pl. a jelenlegi autókon használt ütközésgátló rendszerek) azt mondják a féknek, hogy felülbírálom a main rendszert és márpedig állj meg.
Először egy core rendszer kell, ami nem megy neki, kikerüli, nem üti el... és ha ez bolondbiztos, akkor lehet építeni fülé egy réteget...
... nem tovább spagettikódozni a core-t! Nem, az szent és sérthetetlen kell hogy legyen, egyszerű, kevés feladattal, de szénnétesztelve és blackbox-ként elzárva.
De építhető fölé újabb réteg.Ez az alapokra épített újabb és újabb réteg dolog, ez egyszer már bejött a sw fejlesztésben
Na jó, ez is recseg és ropog, de legalább működik, erre építettünk fel egy civilizációt.
-
nagyúr
> Ez az alapokra épített újabb és újabb réteg dolog, ez egyszer már bejött a sw fejlesztésben
Van, ahol bejott, van, ahol nem. Peldaul lathatoan a deep learning szenne alazza a klasszikus mernoki / layerezett / strukturalt megoldasokat egy csomo teruleten, a protein foldingtol a sakkig.
while (!sleep) sheep++;
-
bunfi
őstag
Ha a sajtó clikbait, akkor mennyire kellene hitelt adnom egy olyan ember szavának, aki anyagilag is érdekelt abban, hogy vedd meg a termékét, függetlenül annak készültségi fokától? Hazudni meg egy helyen nem szokott, a részvényeseknek készült éves jelentésben, mert annak vannak következményei. Minden más csak porhintés, mert lassan tényleg elhiszi, hogy ő Tony Stark...
Tehát az emberi hiba az nem jó, de az, hogyha hamis illúziókat keltünk, amitől az emberi hiba mellett még megjelenik a gépi hiba is, az jó? Mert a gép majd jobb lesz? Mikor? Egy nyomorult prediktív szövegbevitelt nem tudott még megugrani hibátlanra a technológia, most tényleg higgyem el, hogy a megbízható önvezetés meg 3-5 év kérdése?
Ha tényleg komolyan vennék a dolgot, akkor számításba vennék azt is, hogy ha megszaporodnak az ilyen incidensek, akkor az csak az önvezetés ellenesek malmára hajtja a vizet, mert a semlegesek is átállnak az ő oldalukra, mesterségesen felnagyított sajtóvisszhang ide vagy oda.
Én nem vagyok a technólógia ellen, sőt! De egy félkész szoftver egy telefonban vagy a laptomon zavaró. Egy félkész szoftver egy autóban már egy más kérdés...
#44 emvy
A deep learning nagy előnye, hogy őt nem zavarja, ha ugyanazt kell csinálni többszázezerszer.[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
bambano
titán
az, hogy ki aláz kit az autóvezetésben, az alábbi két kis kérdés egyértelműen eldönti:
1. az-e a valóság, hogy engem hagynak vezetni az autógyártók és a jogalkotók, de a biztonság kedvéért van egy deep learning mi az autóban, ami átveszi a vezérlést, ha hülyeséget csinálok
2. vagy minden autóban, amelyekben nagy ritkán lehetőséget kap az mi, hogy vezessen, vagy kell legyen egy supervisor (=ember), aki belenyúl (és figyelmezteti a cucc, ha nem figyel arra, hogy cselekvőképes legyen), (megengedő) vagy a felelősséget a komplett műsorszámért egy ember viseli.a sakk régen is arról szólt, hogy azért nehéz játszani, mert a játék-gráfja túl nagy. Az ember nem tudja átlátni, ezért intuícióra meg emlékekre hagyatkozva választ részfát (és megy be időnként az erdőbe), viszont a gépek növekvő kapacitása egyre nagyobb részfák bejárását teszi lehetővé, ezzel egy határon túl előnybe kerülnek addig, amíg végül belefér a teljes gráf a gépbe, és akkor nem találgat, hanem kiszámolja a végéig. de a gépi sakk nem mesterséges intelligencia, hanem brute force daráló.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Dehat pont azt mondom, hogy meglepo modon a DL sakkban is megveri a megtervezett sakk-algoritmusokat (azonos kapacitas eseten is). Arra hoztam ezt peldanak, h a klasszikus rendszertervezesi elvek alapjan osszerakott rendszereket sok esetben a black-box DL legyozi.
while (!sleep) sheep++;
-
Foglalt név
addikt
Ez tök jól hangzott, szerintem még el is hitted, '97-ben nem is állt volna távol a valóságtól.
Ami hiányzik nálad is, meg emelhu-nál is, annak a belátása, hogy mennyire nyomik vagyunk. Nálunk egy generáció több évtized, szoftverben ezt órákban lehet mérni, azt hiszem nem kérdés, ki fejlődik gyorsabban. (többé kevésbé, annyit tudunk tanulási oldalról ilyen elnagyolt becsléssel, mint egy 10 éves gépi tanuló rendszer)
Ráadásul a gépek több dimenzióval elvernek minket, mert amíg neked kb. fix térfogatú a koponyád és a tanulási folyamat sem változik, az MI-nél szabad keze van a mérnököknek. Az amit leírtál, kb. 15-20 éve volt igaz. Azóta rengetegen dolgoztak ezen és ma már öntanító rendszerek vannak, kreatív folyamatok, figyelem és társai vannak napirenden.
Ez mind lehetne bla-bla, de már annak is 5 éve, hogy goban legyőztek a gépek, aminél a gráfos brute force ugye szóba sem jöhet.Messze nem tudunk minden a saját elménkről, de egyre jobbak vagyunk a közelítésében viszont a gépeknél nincsenek meg a saját fizikai korlátaink, utoljára a mátrixban nem álltunk a "veszetes" oldalon.
[ Szerkesztve ]
-
bunfi
őstag
válasz Foglalt név #48 üzenetére
Azt is eldöntik, hogy mit kell/érdemes megtanulni, vagy azért azt még nekünk kell nekik megmondani?
Egy vállfahajtogató gép is megaláz vállfahajtogatásban. Feltéve, hogy mindig vállfára van szükség.
[ Szerkesztve ]
János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett
-
nagyúr
Ez a lenyeges kerdes egyebkent, es ezert nem igaz az, amit lentebb irtal:
"A deep learning nagy előnye, hogy őt nem zavarja, ha ugyanazt kell csinálni többszázezerszer."
-- nem ez az elonye; az az elonye, hogy ha magasszinten megmondod neki, hogy mit kellene megtanulni, akkor o 'magatol' kitalalja, hogy ez alacsonyabb szinteken mit is jelent
tehat nem azt tanitod meg neki, hogy kell egy bizonyos megnyitast megcsinalni sakkban, hanem azt mondod neki, hogy 'itt vannak a szabalyok, nyerd meg a jatekot'
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Asus K95VJ, 18,4" FHD, I7-3630QM 8x3,40 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD+1TB HDD, 1GB VGA ,WIN 10, Számla,
- Asus R751L, 17,3" FHD, I7-4510U, 8GB DDR3, 1TB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla, garancia
- IdeaPad 1 15ALC7 15.6" FHD Ryzen 5 5500U 16GB 512GB NVMe SSD (PCIe 4.0) gar
- Asus N73S, 17,3" FHD, I7-2670QM 8x3,10 GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD,500GB HDD, 2GB VGA ,WIN 10, Számla,
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen