Nem kímélik a gyalogosokat az automata fékrendszerek az esti órákban

A jelentések szerint az esti órákban igen komoly problémák vannak a gyalogosok védelmére (is) kitalált automata fékrendszerekkel.

A nonprofit, amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által nemrég közzétett teszteredményekből az derül ki, hogy a gyalogosgázolás megelőzésére tervezett automata fékrendszerek zöme nem működik jól az esti órákban.

A csoport 23 szedánt, közepes SUV-t és kisteherautót tesztelt, ebből 12 képtelen volt érzékelni az esti teszteken a bábut, vagy megfelelően lassítani (de a 12-ből 8 nappal remekül teljesít). Az IIHS szerint a gyalogosgázolások háromnegyede az esti órákban történik.

A szervezet a következő modellévtől magasabb kritériumok esetén osztja csak ki a top ajánlását, a gyártók pedig versenyeznek ezért. Azért is koncentrálnak a technológiára, mert az effajta halálos balesetek száma egyre emelkedik az USA-ban: a 2009-es szinthez képest 80 százalékkal több az ilyen haláleset, tavaly évi 7342. A helyi kormány nem írt elő kötelező teszteket vagy szabványokat az ilyen rendszerekhez, az IIHS szerint ezek teljesítménye gyártótól és modelltől függően is erősen ingadozik, nagyban függ a konkrét, alkalmazott technológiától is.

Bár a gyártóktól kikényszerítenék a jobb technológiát, azt az is IIHS is belátja, az ilyen halálesetekben közrejátszik számos tényező: a jármű sebessége, a gyalogos viselkedése vagy az, hogy egyre több a nagyobb, nehezebb SUV és pickup.

Előzmények