Az NHH vizsgálódik a T-Mobile-nál

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa felügyeleti vizsgálatot indít a T-Mobile Magyarország Rt.-nél, mivel megítélése és a rendelkezésére álló adatok szerint a társaság nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási áraiban a Tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat. A hatóság határozata szerint ugyanis a 2004. decemberi díjszabáshoz képest a T-Mobile-nak és a Pannon GSM-nek egyaránt 10,38, míg a Vodafone-nak 16,48 százalékkal kellett csökkentenie a hálózatába érkező hívások átlagos végződtetési díját, és az újonnan megállapított díjakat május 25-től alkalmazniuk kellett.

A Tanács a korábbi szabályozástól eltérően azért állapított meg átlagdíjakat, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítson a szolgáltatók számára, mint a korábbi gyakorlat, amikor a csúcsidejű és csúcsidőn kívüli díj külön-külön volt szabályozva. Ez azzal jár, hogy a mobilcégek saját döntésük alapján alakíthatják ki a csúcsidőben és azon kívül érvényes végződtetési díjat, de – figyelmeztet a hatóság – ez nem járhat azzal, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne. Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy a szolgáltató eltér a határozatban foglalt átlagártól, az NHH élni fog az Elektronikus hírközlési törvény szerinti szankcionálási jogával, amely szerint akár a szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet.

Azóta történt

Előzmények