Sokan nem tudják, hogy visszakérhető az újonnan vásárolt számítógépekre előtelepített Windows és egyéb szoftverek ára – vagy legalábbis annak egy része –, ha a vevőnek nincs rájuk szüksége. Ezt a lehetőséget a gyártók általában nem szokták reklámozni, de számos példa mutatja, hogy kellő kitartással és türelemmel mégis rávehetők a visszatérítés kifizetésére. Nemrég a The Register egyik brit olvasója a Dellnél járt sikerrel.
De nincs egységes, minden PC-gyártó által követett irányelv arra vonatkozóan, hogy hogyan kell kezelni az előtelepített Windows árának visszatérítését kérő felhasználói igényt. A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a gyártók többsége – ha egyáltalán van erre vonatkozóan vállalati policy – hivatalosan nem támogatja a szoftver jóváírását, de a gyakorlatban kitartó érveléssel mégis rávehető erre.
Graeme Cobbett az esetről egy blogbejegyzésben számolt be, melyben a tapasztalataiból leszűrt tanácsokat is leírja azok okulására, akik a példáját akarják követni. Ő történetesen egy Dell Studio 1555 típusjelű notebookot vásárolt, melyre a gyártó előre feltelepítette a Windows Vista Home Premium operációs rendszert, a Microsoft Worksöt és a Cyberlink PowerDVD alkalmazást. A vevő ezek egyikét sem tervezte használni, ezért e-mailben megírta a vállalatnak, hogy nem fogadja el az ezekhez adott licencszerződést.
A Dell a válaszlevelében arról tájékoztatta, hogy van mód a nem használt szoftvereket tartalmazó lemezeket visszaszolgáltatására, és a Windows Vista Home Premium és a Works után összesen 70 font visszatérítést tudnak fizetni. (A DVD-lejátszó programért nem volt hajlandó fizetni a vállalat.) Ezt követően elnyúló levelezés vette kezdetét, de végül a gyártó hozzájutott a lemezeihez, a vásárló pedig az ígért összeghez. Ehhez két hónapra és 14 e-mail váltásra volt szükség.
Cobbett egyébként az Ubuntu-alapú Linux Mint disztribúciót telepítette a notebookjára, a Delltől visszakapott pénzt pedig az azt karbantartó közösségnek adományozta.