Az Apple tegnap bejelentette, hogy az új, 21 országban forgalmazott iPhone 3G kiválóan indult: a bevezetés hétvégéjén három nap alatt egymillió darabot adtak el belőle. A korábbi iPhone, melyet tavaly júniusban dobtak piacra (igaz, csak az Egyesült Államokban), az első két napon 270 ezer példányban kelt el, s szeptemberben adták el az egymilliomodik darabot. Az új készülék egyébként fele annyiba kerül az Egyesült Államokban, mint elődje.
Habár az Apple-nél kifejezetten nagy sikernek tartják az iPhone által produkált számokat, az elemzők azért felhívják a figyelmet arra, hogy ezek az eredmények egyelőre még messze elmaradnak a klasszikus telefongyártók eredményeitől, hiszen a Nokia hetente 10 millió, a Samsung pedig évente több mint 100 millió darabot értékesít – igaz, az Apple esetében egyetlen speciális termékről van szó, nem termékcsaládokról, s a cég üzlet- és marketingpolitikája is jelentősen eltér a mobiltelefon-ipar más résztvevőiétől.
A pénteki indulás egyébként nem ment zökkenő nélkül, a legelszántabb rajongók, az első vásárlók ugyanis órákig nem tudták aktiválni készüléküket; a hiba hátterében állítólag az iTunes zenebolttal kapcsolatos szinkronizálási probléma állt.
Ugyanakkor nagyszerűen debütált az App Store nevű online bolt is, ahol az iPhone-hoz lehet szoftvereket letölteni, illetve vásárolni: ezekből a három nap alatt több mint tízmillió darabot töltöttek le. Az eddigi eredmények azt sejtetik, hogy az Apple teljesíteni fogja üzleti tervét, s 2008 végéig sikerül 10 millió iPhone-t eladniuk.