Hamarosan drágább lesz a benzines autó, mint az elektromos?

Az Envision szerint 2025-re vagy 2026-ra várható, hogy az elektromos autók költségei egy szintre kerülnek a belső égésű motorral szerelt változatokéval.

Míg egyesek a hidrogénalapú alternatíva és a nagy, nehéz, komoly nyersanyagigényű, nehezen újrahasznosítható akkumulátorok miatt zsákutcának látják az elektromos autókat, addig elmondható, hogy az iparág és a politika is teljesen erre az irányra koncentrál. Persze a helyzetet mindkét oldalról árnyalja valami szinte naponta, van például, hogy az elektromos autók töltése közel vagy pont annyiba kerül már, mint egy benzines megtankolása. Azonban sok helyen foglalkoznak azzal is, hogy az elektromos autók árai még támogatással is túl magasak a lakosság nagy része számára.


[+]

Erre a témára reagált az Envision Racing is: szerintük az elektromos autók költségei egy szintre kerülnek a belső égésű motorral szerelt autókéval, nagyjából 2025-re vagy 2026-ra. Ez Sylvain Filippi igazgató szerint meggyorsítja az iparág átállását a tisztább, zöldebb járművek felé, ugyanis hamarosan drágább lesz hagyományos autókat gyártani, mint elektromos verziót. A belső égésű motorokkal szerelt járművek gyártási költségei egyre csak emelkednek.

Ellátási oldalról a fejlett országokban már egyenlőség mutatkozik majd a két kategóriában a költségeket tekintve – közölte egy klímakonferencián Filippi. Ez elvileg a vételár csökkenéséhez is vezethetne.


[+]

Filippi szerint amint megtörténik az átfordulás, az azt jelenti, hogy ezeket az autókat nagy mennyiségben tudják gyártani, és a belső égésű motorral szerelt autókat nagyon rossz ötlet lesz megvenni, mert nem lesz semmi értékük, rossz értékké válnak és felgyorsul az átállás.

Az AlixPartners szerint egyébként globális szinten 2028-ra 33 százalékra rúg majd az EV-k eladási aránya, 2035-re pedig 54 százalékra. Tavaly az arány 8 százalék alatt volt. A szakértők szerint az igények kiszolgálására 2022 és 2026 között minimum 526 milliárd dollárt költenek el az autógyártók és beszállítóik EV-kre és akkukra (ez több mint duplája az előző 4 éves időszakra jósolt befektetésnek).

Azóta történt

Előzmények