Az Ian hurrikán komoly pusztítást végzett Floridában, azonban nem csak a dollármilliárdos károkkal és a tragikus halálesetekkel kellett megküzdjenek a helyiek. Számos jármű lett ugyanis vízkáros, mindez pedig komoly problémákat okoz az elektromos autók kapcsán, értelemszerűen a Teslát emelik ki a jelentésekben annak népszerűsége miatt.
There’s a ton of EVs disabled from Ian. As those batteries corrode, fires start. That’s a new challenge that our firefighters haven’t faced before. At least on this kind of scale. #HurricaneIan pic.twitter.com/WsErgA6evO
— Jimmy Patronis (@JimmyPatronis) October 6, 2022
Jimmy Patronis, a helyi tűzoltóság vezetője rámutatott, hogy a vízkáros, használhatatlan autókra példa az a Tesla Model X, amelyet a saját videóiban is megosztott. Az ilyen EV-k mind tűzveszélyesek az elmondása szerint. A vízkáros járművekben a sósvíz gyors korróziót okoz, ami az akkumulátorok meghibásodását, majd lángra lobbanását okozza. Mindez ráadásul napokkal vagy hetekkel a vízkár után történik meg.
It takes special training and understanding of EVs to ensure these fires are put out quickly and safely. Thanks to @NCFRPio for their hard work. #Hurricanelan pic.twitter.com/oN0RvQTG2U
— Jimmy Patronis (@JimmyPatronis) October 6, 2022
A Washington Times szerint a konkrét példaként hozott Tesla Model X akkutüzét 5700 liter vízzel sem tudták megfékezni. A házak mellett vagy garázsokban leparkolt EV-k esetében a legrosszabb a helyzet. Floridában már tartanak a különleges képzések a tűzoltók számára, az EV-tüzek oltása kapcsán. Floridában 100 ezer regisztrált EV van jelenleg, így az ilyen járművek számában csak Kalifornia előzi meg Floridát.