Elindult a Facebook hírlevél-platformja

A Substack riválisaként indította el a Bulletint, a saját hírlevél-platformját a Facebook.

A héten elindult a Facebook Bulletin, a közösségi óriás saját, önálló hírlevél-platformja. Ez ingyenes és fizetős cikkekre és podcastokra épít, a Facebook célja pedig az, hogy megszorongassa a Substacket.

A Facebook célja, hogy versenyezzen az utóbbi idők egyik trendjét jelentő, e-mailes hírlevélpiacon – sok neves újságíró és író távozott ugyanis munkaadójától az elmúlt egy évben, hogy önállóan működjön tovább.

Az önkiadásra szakosodott Substack jelenleg a legnépszerűbb az írók körében, akik e-mailes előfizetéseket árulnak. Az ágazatba beszállt egyébként a Twitter is a Revue felvásárlásával.

A Facebook egyelőre nem vesz el a bevételekből, az előfizetési árakról is szabadon dönthetnek a tartalomgyártók.

A híriparral komoly összetűzésbe került idén a Facebook, az ausztrál kormánnyal is nagy harcot vívott – végül azonban belement, hogy 1 milliárd dollárt költ 3 éven belül a globális híriparra. A mostani platformon megjelenő cikkek és podcastok egyébként a Facebook hírfolyamában is megjelenhetnek, de a Bulletin önállóan is működik, alapvetően nem függ a Facebooktól. Egyelőre főleg az amerikai piacra koncentrálnak, a béta után toboroznak nemzetközi szerzőket.

Azóta történt

Előzmények