Fizetős hírlevelekkel segítene átalakítani az újságírást a Facebook

Úgy tűnik, hogy megirigyelte a területet a Facebook a Twittertől – Mark Zuckerberg cége azonban saját megoldást fejleszthet, az ügyvezető szerint átalakulóban az újságírás.

Saját hírlevél-szolgáltatás fejlesztésébe kezdett a Facebook. A The New York Times forrásai szerint az óriás ezzel szolgálná ki a független írókat és újságírókat, a Facebook Journalism Project részeként.

Bár a projekt fejlesztése még nagyon kezdeti szakaszban van, állítólag a cél az, hogy hasonló szolgáltatást nyújtsanak, mint a többi hírlevél-szolgáltató. Vagyis a hangsúly többek között az előfizetéseken lesz, valamint, hogy emelkedjen a hírlevélküldők követőinek száma a Facebookon.

A hírlevélipar nagyot nőtt az utóbbi években, és főleg tavaly lőtt ki igazán, amikor sok újságíró a karanténhelyzet miatt önálló munkába kezdett. A szektor egyik legnagyobb szereplője a 250 ezer fizetős ügyféllel rendelkező Substack, amely számára a top 10 partnere évi 7 millió dolláros árbevételt hozott. Ezért aztán nem meglepő, hogy a közösségi óriások is be akarnak lépni a piacra. A Facebook mellett a Twitter is, utóbbi viszont egyből felvásárolta az egész Revue szolgáltatót.

A Facebook-féle projektet állítólag maga Mark Zuckerberg sürgette meg; mert azt látja, hogy az újságírók egyre inkább úgy döntenek, hogy egyedül dolgoznak tovább, és fizetős hírlevelek segítségével keresnek pénzt. Éppen ezért a Facebook fejlesztőinek előírta, hogy ez a projekt legyen számukra az elsődleges. A szolgáltatás már a nyáron elindulhat.

Azóta történt

Előzmények