Pénteken indul a Nagy Facebook Névvadászat

A világ egyik legnagyobb közösségi oldala, a több mint 200 millió regisztrált felhasználóval rendelkező Facebook újabb marketingötlettel igyekszik tovább népszerűsíteni a szolgáltatást: Blaise DiPersia, a Facebook dizájnerének ötlete nyomán péntektől a tagok saját facebookos url-t választhatnak maguknak.

Facebook

Az eddig gyakorlat az volt, hogy a felhasználói profil webcímében egy véletlenszerűen kiosztott azonosító szerepelt, pl.: #/profile.php?id=713865058&ref=profile. A változtatás után viszont az azonosító helyére a felhasználó által kiválasztott név – vanitiy url – kerülhet (valószínűleg a legtöbb esetben az illető valódi neve), így könnyebb lesz erre az oldalra navigálni, s a keresőmotorok is rátalálnak az adott személyes oldalra név alapján.

Facebook

A neveket egy erre a célra létrehozott oldalon lehet majd lefoglalni, a versenyfutás a keleti parti idő szerint péntek éjfélkor (magyar idő szerint szombat reggel hatkor) indul – a regisztrációs oldalon már fut a visszaszámlálást jelző óra. A Facebook tájékoztató blogbejegyzése szerint a névnek legalább öt alfanumerikus karakterből kell állnia, s a kiválasztott nevet már nem lehet megváltoztatni. Azok nem vehetnek részt a „landrush"-ban, akik május 31. után regisztráltak, illetve tegnap délután óta szerkesztették a profiljukat, mivel a visszaélések megelőzése érdekében lezárták az adatbázist.

A várható nagy érdeklődés miatt az érintetteknek érdemes elolvasniuk a Facebook FAQ-ját, illetve ellenőrizni, hogy a válaszott név nem védett-e.

Facebook

Azóta történt

Előzmények