Hétfőn frissítette általános szerződési feltételeit a Google. Egy új bekezdés került a szövegbe, amelyben arról tájékoztatnak, hogy a kimenő és a beérkező levelek egyaránt szoftveres elemzésen esnek át, a célzott reklámok pontosítása végett.
Semmi más nem változott, két helyen egyértelműsítették a felhasználást, illetve bekerült egy új bekezdés, amely a célzott hirdetésekre vonatkozik. „Az automatizált rendszereink analizálják a tartalmaidat (beleértve az e-maileket is), hogy olyan, személyes, releváns termékfunkciókat biztosíthassunk, mint az egyedi keresési eredmények, a személyre szabott reklámok, illetve a spam és malware szűrés.” Az analízis érinti az elküldött, fogadott, illetve az egyszerűen csak a Google-nél tárolt adatokat is.
Balra a kiegészített, bővített kiadás, jobbra az eggyel korábbi szövegezés [+]
A személyes adatok biztonságával kapcsolatban komoly viták alakultak ki az elmúlt időszakban, a Google ellen pert is indítottak a felhasználók amiatt, hogy nem volt egyértelmű, hogyan és milyen célokra használják fel a cégnél tárolt adatokat.