Levélben küld reklámot a Google

Egyes felhasználók arról számoltak be (vagy inkább panaszkodtak), hogy a Google kéretlen reklámleveleket küld a személyes postaládájukba, amik az új Gmail felületen a “Promóciók” fül alatt landolnak. A Google májusban frissítette a Gmail felhasználó felületét, akkor került be a füles megoldás és a “Promóciók” fül, ahova elvileg a más cégektől – például webshopoktól – érkező reklámok és vásárlási ajánlatok kerülnének. Úgy fest azonban, hogy a lépés csak egy nagy koncepció része volt, melynek keretében a Google némileg változtat hirdetésmegjelenítési gyakorlatán.

Az újdonságról beszámoló felhasználók szerint olyan reklámleveleket kaptak, melyekre egyáltalán nem voltak feliratkozva, hanem a Google reklámszolgáltatása által küldött ajánlatok. A lépés azért meglepő, mert a cég levelezőjének egyik nagy előnye pont spamszűrője hatékonyságában rejlik, plusz az új felhasználói felület is (elvben) azért született, hogy az ember könnyebben tudja rendszerezni a levelezését. A Google által küldött levelek a postafiókban ugyanolyan sárga kiemeléssel jelennek meg, mint a keresési felületen, és egy rövid magyarázat is jár hozzájuk, mely szerint az adott levelet a Google felhasználói fiókunk információi alapján kaptuk, viszont a beállítások között megadhatjuk, hogy milyen reklámokat szeretnénk látni a jövőben.

Fotó: Geek.com
Fotó: Geek.com

A Google VentureBeatnek elküldött állásfoglalása szerint a reklámok a postafiók felső részéről egy sokkal megfelelőbb helyre, a Promóciók közé kerültek, ráadásul azok “minősége” is magasabb, és csak azokat látjuk, amiket a rendszer relevánsnak ítél meg. Ez azt is jelenti, hogy sokszor egyáltalán nem találkozunk majd kéretlen ajánlatokkal, ha pedig mégis kapunk, azokat el is tüntethetjük a jobb oldalon található “x” megnyomásával.

Azóta történt

Előzmények