Saját YouTube-alkalmazást adott ki iOS-re a Google

A Google és az Apple között dúló, több éves vita végeredményeként az almás cég kiszedte a mobileszközökre szánt operációs rendszerének legújabb, hatos számmal jelzett verziójából az eddig natívan résztvevő YouTube-klienst. A keresőóriás nem dőlt a kardjába a lépéstől, inkább lefejlesztette a saját alkalmazását iOS-re, ami ugyan nem szerves része a rendszernek, de az App Store-ból letölthető.

A cégek közötti megállapodás végével végre fellélegezhet a Youtube; az Apple az első generációs iPhone óta maga fejlesztette a videóklienst, a Google utasításait követve. A végeredmény egyszer sem lett túl rózsás, ráadásul a kliensre érkező frissítések is meglehetősen rendszertelenek voltak. Francisco Varela, a YouTube egyik munkatársa szerint az Apple mobileszközök használói eddig meglehetősen korlátozott felhasználói élményben részesülhettek, ez főként az alkalmazásban elhelyezkedő reklámok kitiltásának volt köszönhető – ennek végeredménye az volt, hogy a szerzői jogok védelme alatt álló tartalmak nem voltak elérhetőek a felhasználók számára. „Mostantól aki Lady Gagát akar nézni mobilról, már megteheti” – tette hozzá Varela.

Talán említeni sem kell, hogy az iOS-re szánt új kliens a vállalatnak jelentős többletbevételt jelent. A cég nyilatkozata szerint naponta egymilliárd videót néznek meg mobileszközről a felhasználók – a reklámok engedélyezésével a vállalat egy teljesen új közönséget lesz képes elérni. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mennyi reklámra is számíthatnak a mobileszközök cowboyai. Varela elmondása szerint megközelítőleg annyira, amennyit az asztali verziónál is feltűnik: „A tartalomtulajdonosoktól függ, hogy mit szeretnének, de nem tervezzük elárasztani sem a közönséget.”

Azóta történt

Előzmények