Hány router kell egy ADSL-előfizetőnek?

A német Katharina Nickel története szokványosan indult néhány héttel ezelőtt: Észak-Rajna-Vesztfália egyik településének lakója kezdte lassúnak érezni ISDN internetkapcsolatát, ezért elhatározta, hogy ADSL-re vált, és meg is rendelte a szolgáltatást a Deutsche Telekomnál. Kicsit furcsállotta ugyan, hogy a társaság alkalmazottja felhívta a figyelmét, hogy jelenleg alig állnak rendelkezésre routerek, komolyabb hátráltató körülményt azonban nem jeleztek. Különös volt az is, hogy a Telekom telefonon négyszer is felhívta a rendeléssel kapcsolatban, de aggodalomra okot adó dolog ekkor sem merült fel.

Néhány nap múlva két csomaggal állított be a postás: az egyikben az ADSL-kapcsolathoz nélkülözhetetlen splitter és router lapult, a másik további öt routert tartalmazott. Nickel asszony a felesleget természetesen azonnal visszaküldte. Másnap ismét kapott öt csomagot összesen 50 útválasztóval, de persze ezeket is rögtön visszairányította a feladónak. Az igazi meglepetés ugyanezen nap délutánján érte az új előfizetőt, amikor megállt egy teherautó a háza előtt, és a sofőr 496 darab router megérkezéséről értesítette. Nickel asszony persze nem vette át a rakományt, ehelyett a Telekomnál érdeklődött az eset felől, de az illetékesek nem tudtak számára magyarázattal szolgálni.

Később a T-Com szóvivője azzal indokolta a különös esetet, hogy a társaság munkatársa a router típusszámát (Speedport 501) véletlenül a darabszám rovatba írta be. Hogy a maradék 51 router hogyan került az ügyfélhez, azt továbbra is homály fedi. A T-Com elnézést kért Nickel asszonytól, és a kavarodás ellenére hamar aktiválták is ADSL-kapcsolatát, amelyet egyetlen megmaradt routerével azóta bizonyára már használatba is vett.

Azóta történt

Előzmények