Holnap érkezik az új Firefox

Holnap jelenik meg a Firefox jelentősen megújult, 1.5-ös verziója – legalábbis Christopher Beard Mozilla-alelnök a ZDNetnek úgy fogalmazott, hogy "nagy a valószínűsége".

Az viszont biztos, hogy a nyílt forrású böngésző legújabb változatával egy nagyszabású marketingkampány is kezdetét veszi, amivel a kevésbé hozzáértő felhasználókat is meg szeretnék szólítani. Ennek jegyében elkészül az eddig csak "helyfoglalóként" funkcionáló Mozilla.com weboldal, valamint egy az egész világra kiterjedő közösségi reklámfilmkampány is elindul.

A mindenki számára nyitott videópályázat célja, hogy ne a szoftver készítői, hanem az átlagfelhasználók beszéljenek az új böngésző előnyeiről, osszák meg tapasztalataikat egymással és a Firefoxot még nem ismerő többi felhasználóval. Az elkészített házi videóját bárki feltöltheti a Mozilla site-jára, ahol átnézik, majd kiteszik a SpreadFirefox közösségi oldalra – itt a világtérképen egy fehér pötty fogja jelezni a helyet, ahonnan az adott videót beküldték. Természetesen a legjobbakat a kampány végén díjazni is fogják, ennek részleteiről azonban még nem tudunk.

A Mozilla szeretne a jövőben az eddiginél sűrűbben – körülbelül 6-9 havonta – egy jelentősen új verzióval jelentkezni. Ezen új stratégia szellemében a Firefox 2.0 megjelenését 2006 közepére, a 3.0-s verzióét pedig 2007 első negyedévére ígérik.

Azóta történt

Előzmények