Jerry Bautista, az Intel processzorkutató részlegnek egyik vezetője sci-fi alkotásokba illő jövőképet festett a web jövőjéről: a San Franciscóban megrendezett Semicon West 2009 konferenciasorozaton a szakember arról beszélt, hogy a valódi és a virtuális világok rövidesen egyre inkább összemosódnak, az így megszülető új szféra pedig természetes közege lesz a jövőben mindennapi életünknek. A világcég már dolgozik a digitális világ átültetését végző informatikai rendszer technológiai hátterén, a páratlan keresztezésből létrejött „valószerű webet” pedig ICE-nak (immersive connective experience) nevezte el. „Ahogy a digitális világ és a való világ összekapcsolódik, rá fogunk döbbenni, hogy mi magunk is létrehozhatunk új világokat” – bocsátkozott jóslásokba Bautista.
Az Intel már javában dolgozik a háromdimenziós avatárok automatikus elkészítésén és beágyazásán, melyet a jövőben videokonferenciákon lehetne elsősorban hasznosítani. A számítógép minden résztvevőről elkészíti a virtuális mását, majd életszerű arckifejezésekkel segítené a távbeszélgetést valósághűvé varázsolni, sőt magáról a helyiségről is készítene egy digitális lenyomatot, így mindenki ugyanabban a szobában látná a másikat kommunikálni. A vállalat emellett a vizuális számítások néven futó projektét emelte ki, mely lényegében a képrögzítők, a helymeghatározók és az okostelefonok keresztezéséből létrehozott technológia közös neve. A rendszert használók mobilkészülékük segítségével lefényképezhetnek például egy közlekedési útjelző táblát, melyet a szoftver értelmez – szükség esetén le is fordít –, a GPS megtalálja a helyzetét, a térképező alkalmazás pedig elvezet bennünket a kívánt helyszínre.
Bautista úgy véli, a Second Life és a hasonszőrű virtuális világok csupán az előhírnökei a valószerű webnek, a digitális valóságban ugyanis minden eddiginél mélyebbre fogunk megmártózni a nem is túl távoli jövőben. A fejlesztések egyik fontos állomása a 3D-s grafikus modellezés hatékonyabb megvalósítása lesz, melynek során a számítógéppel generált közeg nem csupán életszerű fizikai jellemzőkkel fog bírni, hanem képes lesz tartalmat kreálni a felhasználó egyéni háromdimenziós felvételeiből is. A különleges technológia fokozatosan áll majd bárki rendelkezésére, az Intel számításai alapján már 2014-ben beboríthatjuk az objektumokat saját felülettel. Bautista fontosnak tartotta megemlíteni azt is, hogy az online körökben jól ismert Second Life-nál jóval népesebb közönségnek örvendő virtuális világok is léteznek: a Poptropica nevű portálnak jelenleg 21 millió egyéni látogatója van, míg a Neopets oldalnak több mint 45 millió. Ezeket a felületeket főként 4 és 12 év közötti gyermekek látogatják, vagyis a virtuális világokban zajló interakciós lehetőségek lassacskán mindennapossá válnak a felnövekvő generációnak.
Összemosódik a virtuális a világ a valósággal
- Írta: Ifj. Zettner Tamás
- Forrás: V3
- Kapcsolódó cégek:
- Intel
Azóta történt
-
Súlyos milliárdok a semmire
Fűti Ázsia lakosságát a virtuális javak birtoklása. A nyugatitól gyökeresen eltérő üzleti modell immúnis a válságra.
Mérleg 18
-
Virtuális világok a látássérültek szolgálatában
Szoftverekkel igyekeznek segíteni a vakok tájékozódási képességein. A program agykutatók számára is jelentős adatokat szolgáltat.
Mérleg 1
-
Hogyan mozogjunk a jövő virtuális világaiban?
A tökéletes élményhez szükségünk van a mozgás fizikai érzéséhez – kérdés, a mérnökök miféle megoldások segítségével sétáltatnak majd bennünket a szimulált közegben.
Tech 18
-
Magatartási kódex és dress code vállalati avatarok számára
A virtuális környzetek mind aktívabb használata a Gartner szerint új szabályokat követel meg az avatarokkal kapcsolatban is.
Mérleg 9
Előzmények
-
3D-s webet álmodnak nekünk a Mozillánál
Térbeli közösségi oldalak, böngészőből futó videojátékok – egy éven belül mindez széleskörűen is valósággá válhat. Együtt a Mozilla és a Khronos.
Tech 32
-
Hitelből csillaghajót?
Valódi banki szolgáltatásokat kínálhat az online videojáték. Ön felvenne hitelt valamire, ami nem is létezik?
Mérleg 27
-
Megadóztatnák a virtuális világokat
Kína már lépett, Svédország és Dél-Korea is a virtuális javak megadóztatását szeretné, eközben a virtuális világok valós pénzforgalmi ügyletei egyre csak nőnek.
Mérleg 10
Percről percre
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Assetto Corsa Competizione
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Sorozatok
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...