Kiemelkedő évet zárt a kirowski

Továbbra is piacvezető a kirowski Rt., miután tavaly 1,2 milliárd forint forgalmat realizált a társaság. A cég idén ambiciózus bevételi céljai mellett terjeszkedésbe kezd a térség országaiban is.

Kovács Zoltán vezérigazgató beszámolója szerint a rendkívül gyors növekedés mögött az internethasználat jelentős bővülése és a vállalatok ugrásszerűen megnőtt hirdetési és fejlesztési költései állnak. Az interaktív ügynökségek és e-business-szolgáltatók évi 8-10 milliárd forintos magyar piacán a kirowski Rt. továbbra is piacvezető, 2004-ben a vállalat 1,24 milliárd forintos forgalmat bonyolított; ez 5 év alatt ötszörös fejlődést jelent, a tavalyi évhez viszonyítva pedig közel 70 százalékos a forgalomnövekedés. A vállalat tavaly megötszörözte saját tőkéjét, amely elérte a 160 millió forintot. A tavalyi év kiemelkedő munkái közé tartozott a Magyar Nemzeti Bank intranet portáljának megvalósítása, vagy a T-mobile teljes online arculatváltásának elkészítése.

A kirowski Rt. 2005-ben a bevételek 30-40 százalékos növelését tervezi, amit a vállalat az internet-felhasználók magyarországi táborának további gyors növekedésére alapoz. A prognózisa szerint az internetpenetráció jelenlegi fejlődési üteme a következő 2 évben a tavalyihoz hasonló lesz. Az internethasználók számának növekedését a széles sávú internetkapcsolat árának évi 15-20 százalékos csökkenése, valamint az erre építő, gyorsan bővülő magyar nyelvű tartalmak és szolgáltatások vonzereje generálja. Mindez nemcsak a felhasználószámot, hanem a használat gyakoriságát is növeli az elkövetkező években.

A 2005-ös tervekkel kapcsolatban Kovács Zoltán, a kirowski Rt. vezérigazgatója elmondta, az elmúlt évek növekedése, és folyamatosan nyereséges működése lehetővé teszi számukra, hogy új befektetési lehetőségeket keressenek itthon és a régió országaiban, ahol az interaktív kommunikációs és e-business szolgáltatási piacok komoly fejlődési potenciállal rendelkeznek. Bevételei alapján a kirowski Rt. már most is a régió legnagyobb piaci szereplője. Ezért a vállalat – a magyar piacon megszerzett piacvezető szerep megtartása mellett – terjeszkedni kíván a térségben. A célországok között Kovács Zoltán Szlovákiát, Csehországot, Romániát és Horvátországot nevezte meg.

Azóta történt

Előzmények