A Visitor Media Research (VMR) egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. (NRC) és a TNS készít el a hazai online médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. Magyarország legnagyobb online médiavásárló ügynökségei – az OMD, a Kirowski és a MindShare Digital – egy hároméves stratégiai együttműködési megállapodás keretei között elkötelezték magukat, hogy a jövő évi kutatási adatokat felhasználják saját médiatervezésükben.
Az elmúlt évben az online hirdetési piac 40 százalékos növekedést ért el, így a 2004-es évben várhatóan 3,5-,3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából. Ahogy növekszik az online hirdetésekre fordított médiabüdzsé, a hirdetők egyre inkább elvárják, hogy az ügynökségek a pályázatuk alátámasztásához kutatási adatokat is mellékeljenek. A Visitor Media Research Magyarország legnagyobb online felmérése, melynek fő célja, hogy a hirdetők és az ügynökségek számára összehasonlíthatóvá tegye a különböző honlapok látogatói összetételét, illetve többek közt válasz ad arra a kérdésre is, hogy milyen reklámozási technikák a leghatékonyabbak egy adott célcsoport eléréshez. A VMR (korábban VLR – Visitor Lifestyle Research) immáron 4 éves múltra tekint vissza, ám most különlegességet jelent, hogy jövőre a kutatók nem csak egy, hanem két alkalommal végzik el a felmérést.
Az NRC Piackutató Kft. (NRC) az elmúlt években végzett online kutatásaival eddig is segítette az ügynökségek munkáját, és az elkövetkező három évben – az OMD-vel, a Kirowskival és a MindShare Digitallal kötött stratégiai együttműködés keretei között – a TNS-sel karöltve tovább folytatja az internetezők szokásainak kutatását. „Célunk, hogy az online médiapiacot közösen építsük, és elérjük, hogy egyre többen hirdessenek az interneten. Reméljük, hogy a VMR online médiakutatás csak az első lépést jelenti, és az elkövetkező években további online kutatási szolgáltatások bevezetésében tudunk majd együtt dolgozni” – mondta Klenovszki János, az NRC ügyvezetője.
A tavalyi évben több mint 90 honlap neve jelent meg a kérdőívben, 2005-re pedig az előző évi résztvevők közel 90 százaléka jelezte, hogy újra részt kíván venni a VMR látogatói médiakutatásban. A VMR 2005 első adatfelvétele 2005 februárjában, míg a második 2005 szeptemberében indul, a friss tanulmányok és adatbázisok 2005. március, illetve október végén válnak elérhetővé.
Összefogás az online reklámpiac növeléséért
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Targetálási lehetőségek az interneten
Az internet számos lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy célzott megjelenéssel elérjék célcsoportjukat.
Mérleg 2
-
Szót kapnak az internetezők
Hétfőn indul Magyarország legnagyobb online médiakutatása.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Mélyponton az IT-marketing
Egy felmérés szerint a hazai IT-szektor 4,5-5,0 milliárdot költ marketingre az idén.
Mérleg 0
Percről percre
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
gp A Square Enix üzleti modellt vált: ezentúl csak a hatalmas költségvetésű megajátékokkal foglalkoznak. Talán az utolsó kivételt az Emerald Beyond jelenti, ez a kiismerhetetlenségétől nagyszerű RPG.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- További aktív témák...