A közösségi média megtévesztő pénzügyi reklámjai miatt aggódnak a britek

A brit piacfelügyeleti hatóság nyomatékosan figyelmeztette a közösségi cégeket, hogy előzzék meg a megtévesztő pénzügyi reklámok megjelenését.

A brit FCA, vagyis a helyi piacfelügyeleti hatóság felhívta a közösségi cégek figyelmét, hogy eljárásokra számíthatnak, amennyiben nem tesznek többet azért, hogy meggátolják a megtévesztő pénzügyi reklámok megjelenését, amelyek egyre több visszaéléshez, csaláshoz vezetnek.

A pénzügyi csalások száma valósággal kilőtt az utóbbi években, főleg az online vásárlás, a digitális bankolás és a befektetések népszerűségének növekedésével.

Egyes szakértők a helyzetet már konkrét nemzetbiztonsági fenyegetésként értékelik, a brit fogyasztók állítólag áprilissal bezáróan egyetlen év alatt majd 570 millió fontot veszítettek befektetési csalások révén.

Az FCA nyomatékosította a cégekben, elvárja tőlük a közösség védelmét. A nagy tech cégek jelezték, csalásmegelőzésbe fektetnek, és együttműködnek a hatóságokkal.

A Google ebben a hónapban már betiltotta az olyan befektetési reklámokat, amelyeket az FCA nem hagyott előzetesen jóvá. A hatóságok elégedett a Google döntésével, és azt állítja, máris láthatóak az intézkedések hatásai. Minden más cégtől az eljárások megváltoztatását várják, ellenkező esetben intézkednek, ugyanis a csalók könnyen elrejtik a személyazonosságukat, bárhol lehetnek a világban, a közösségi média jelentette kaput pedig szabályozni kell, jelentette ki az FCA vezetője.

Azóta történt

Előzmények