Még az idén ledolgozhatja veszteségét az Axelero

Az eredeti 2005-ös dátummal szemben komoly esélye van annak, hogy már az idén nyereséget termeljen az Axelero – jelentette be sajtóbeszélgetésen Simó György, a társaság vezérigazgatója. A cég tavaly több mint 12 milliárd forint bevétel mellett 2,2 milliárd forint veszteséget halmozott fel, míg 2002-ben a 8,5 milliárd forint bevétele mellett 2,5 milliárdos veszteséget produkált. Az Axelerónak jelenleg 260 ezer ügyfele van, amiből több mint 110 ezren a széles sávot használnak, a többiek az úgynevezett betárcsázós, kapcsolt vonali (dial up) módon veszik igénybe a világhálót. A vezérigazgató szerint egyébként jó ideig még nem kell leírni ezt a módszert, azoknak ugyanis, akik az internet "közmű funkcióit" használják ki (levelezés, hírek, információk elérése), továbbra is megfelelő kapcsolatot jelent a modemes hozzáférés. Az Axelero jelenleg a kapcsolt vonali fizetős internetes piacon 43-44 százalékos részesedéssel rendelkezik.

Az idei első negyedévi adatok szerint az otthoni internetezők 19 százaléka már ADSL-kapcsolaton keresztül érte el a világhálót, további 15,5 százaléka pedig kábeles internet-hozzáférést használt. Egy év alatt – 2003 június 30-a és 2004 június 30-a között – az otthoni ADSL-előfizetések száma a teljes hazai piacon 41 950-ről 112 ezerre nőtt, ami közel 300 százalékos növekedést jelent. Valószínűleg az otthoni használatot erősítette a Sulinet program beindulása, amelynek első éve a várakozásoknál is nagyobb sikert hozott. Az egyéves időszak alatt közel 75 ezer új számítógép került a háztartásokba, 200 ezret újítottak fel a program keretében és 250 ezer család jutott számítástechnikai eszközökhöz.

Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy tavaly év végén a 14 évesnél idősebb lakosság körében a felhasználók száma elérte az 1,85 milliót, ezen belül az otthoni internetezők száma hozzávetőleg egymillió főre tehető. Simó szerint a PC-alapú internetezők piaca fejlődésének utolsó nagy fázisába jutott és a következő egy-két évben körülbelül ugyanannyi új felhasználó jelenhet meg, mint amennyi az elmúlt években internetezni kezdett, így a PC-alapú piac két év múlva 3,5-4 millió felhasználóval "érett szakaszába" érkezik.

Azóta történt

Előzmények