A Meta megtiltotta, hogy a politikai kampányokhoz és a politikai hirdetésekhez használják az új generatív AI-alapú hirdetői eszközeit. Ezek azok az eszközök, amelyek kapcsán a törvényhozók figyelmeztettek: elképesztő tempóban segíthetnek választási álhíreket terjeszteni.
Ezeket a funkciókat egyébként számos más, szabályozott és érintett területen sem használhatják a hirdetők, így az egészségügy, gyógyszeripar, pénzpiac, ingatlanpiac is érintettek, többek között. A változtatásokról nyilvánosan is beszéltek a súgóközpontban.
Azt remélik, hogy az érintett ágazatokban jobban védekezhetnek az AI kapcsán felmerülő kockázatokkal szemben, abban a korszakban, amikor a hirdetők kezébe AI-alapú reklámeszközöket adnak. Ezek képesek azonnal háttérképeket, képváltoztatásokat generálni, de egy-egy reklámot is átvariálnak szöveges utasításra. Tavasszal még csak kevesen tesztelhették ezeket, de jövőre már mindenki eléri majd globálisan.
A Meta intézkedése nagy húzásnak számít, ugyanis a tech cégek általában alig adnak bármi információt arról, hogy milyen biztonsági intézkedéseket alkalmaznak az effajta rendszereknél. A Google egyébként a múlt héten ugyanilyen eszközöket mutatott be, a politikát szintén távol tartanák ezektől, továbbá rögzíteni kellene, ha egy reklám mesterséges tartalmat is hordoz, és hiteltelenül fest le valódi vagy valószerű embereket, eseményeket. A Meta tiltja, hogy a virtuális AI-asszisztenssel valaki valódinak tűnő képet generáljon közismert személyről, az AI-generálta tartalmat továbbá vízjeleznék is.
A Meta már a brit AI-csúcs előtt figyelmeztetett: a kormányok és cégek fel kell készüljenek, az AI-t sokan használják majd a választások manipulálására.
Tiltja a politikai reklámokat a TikTok és a Snapchat, de az X még nem kínál generatív AI-alapú hirdetői eszközöket.
Utóbbi platformon éppen nagy gondot jelent viszont, hogy a kutatók sorra mondják le vagy függesztik fel a tanulmányaikat, mert Elon Musk intézkedései miatt alig férnek adatokhoz a platformról és az azon terjedő információkról.