Az új EU-s törvények értelmében a big tech cégek kötelesek lesznek egyértelműen felcímkézni a platformjaikon megjelenő politikai hirdetéseket: ki fizetett azokért, mennyit és melyik választás kapcsán.
Az új előírásokról az EU-s tagországok és az EP törvényhozói hétfőn állapodtak meg. A jövőben így a közösségi óriások is kötelesek átláthatóbbak és elszámoltathatóbbak lenni. A hirdető éves bevételeinek 6 százalékát is kiróhatja az EU büntetésként, ha valaki megszegi a szabályokat.
Tiltják majd a harmadik országból származó felek politikai reklámszponzorálását 3 hónappal a választások előtt, továbbá az embereket vallás, szexuális vagy egyéb hovatartozás alapján profilozó reklámokat is.
Azt remélik, hogy a külföldi rosszakarók nem tudnak majd tévinformációkat terjeszteni és beavatkozni a szabad, demokratikus folyamatokba.