A Roblox szerint nagyon nehéz rendet tartani a virtuális világokban

Botok bevetésével küzd a veszélyes tartalmak ellen a Roblox a virtuális világokban, de szélmalomharcnak tűnik a dolog.

Miközben egyre több botrány alakul ki a különböző online világokban elszenvedett sérelmekből, a Roblox vezető tudósa, Morgan McGuire nem is olyan régen arról beszélt, hogy a virtuális világokban közel lehetetlen megtalálni a veszélyes tartalmakat – ez ugyanis nem olyan, mint kiszúrni azt egy videóban.

A 3D-s világok moderálása McGuire szerint óriási kihívás, annak ellenére is, hogy a biztonságra törekednek. A felhasználók által generált elemeket botokkal kutatják és ellenőrzik, szűrendő a veszélyes tartalmakat.

A BBC már korábban kitért rá, hogy sokan privát tereket hoznak létre a virtuális világokban, ahol a digitális avatarokkal virtuális szexet kezdeményeznek. McGuire szerint a helytelen tartalmakat moderátorok és AI-alapú szoftverek segítségével percek alatt tudják törölni, amit nem sikerül, az nem kirívó probléma, de szabályszegés.

A Roblox azonban így is olyan pert kapott a nyakába, amely szerint egy felnőtt férfi a platformján lépett kapcsolatba egy 2009-ben született lánnyal, akit rávett a Discord, Snapchat és Instagram használatára, majd ivásra, gyógyszerszedésre, képküldözgetésre és öngyilkosságra buzdította.

McGuire az esetre nem reagált, de szerinte tiltják a mobilszámok és platformon kívüli linkek megosztását, mivel egyre többen kapcsolnák össze a digitális világokat, ezért a cégeknek együtt kell dolgozniuk az eltérő szabványok és rendszerek miatt. A nagy kihívást a nyitott metaverzumban látja, mivel megőriznék, amit építettek, és nem engednének bármit a platformjukra.

Azóta történt

Előzmények