Microsoft: nem az OpenGL-re

E szerint a Microsoft úgy döntött, hogy kivonul az OpenGL ARB nevű szervezetből, amely az OpenGL-szabvány továbbfejlesztésével foglalkozik. A redmondiak a jövőben kizárólag a saját fejlesztésű 3D-API-val, vagyis a Direct3D-vel (Direct X-szel) akarnak foglalkozni.

Nyílt titok, hogy az OpenGL mindig is szálka volt a Microsoft szemében, ugyanis arról álmodoztak, hogy lesz egy olyan világ, ahol minden szoftverfejlesztő a DirectX-et veszi majd alapul. Ez az álom azért is lenne jó valóságnak MS nézőpontból, mert a DirectX teljes egészében saját "gyermek", és a Linux, illetve a Mac a múlt homályába süllyedhetne ezáltal. Mint tudjuk -- több bíróság mondta ezt már ki --, a Microsoft persze nem él vissza piaci erőfölényével, és nem igyekszik kizárni a versenytársakat. Ez sem egy ilyen lépés...

A Microsoft 1994 decemberi alapítása óta tagja volt az OpenGL ARB-nek. A szervezet többi tagja egyelőre még nem kommentálta az óriáscég döntését.

Azóta történt

Előzmények