A nagyok Natalra fejlesztenek

Activision, Capcom, Disney, EA, Konami, MTV, Namco Bandai, Sega, Square Enix, THQ, Ubisoft – a videojáték-iparág szinte összes meghatározó szereplője kész fejleszteni a Microsoft 3D-mozgásérzékelős kamerára alapuló technológiájára, a nyár elején bemutatott Project Natalra.

A Los Angeles-i E3 szórakoztatóelektronikai szakkiállításon zajos sikerrel demózott megoldás lényege, hogy feleslegessé teszi a kontroller használatát az Xbox 360-on játszott játékok esetében: mi sem kézenfekvőbb, legyen a kamerákkal letapogatott felhasználó maga a vezérlőegység. Az érzékelők a felhasználó egész testének mozgását képesek követni, a rendszer felismeri a játékos arcát és hangját, továbbá képes valódi tárgyak letapogatására, s mind gesztusokkal, mind hanggal lehet parancsokat kiadni a segítségével. A Natal magja egy RGB-kamerából, mélységérzékelőből, mikrofonból és egy speciális processzorból áll, amely gondoskodik a szoftverek és illesztőprogramok egy készüléken történő futtatásáról. A jelenleg használt kamerák és vezérlők csak 2D-s mozgásérzékelésre képesek, míg a Project Natal 3D-ben képes a teljes test mozgásának követésére, reagál a parancsokra, utasításokra, s az érzelmi reakciókat is képes azonosítani a hang alapján.

Legutóbb júliusban hallhattunk a projektről, amikor Bill Gates ex-microsoftos vezér egy interjúban elhintette: a technológiát jó eséllyel Windows-rendszereken is viszontláthatjuk a nem is olyan távoli jövőben. Redmond egyelőre hallgat a berendezés megjelenési dátumáról és a várható árazásról.

Azóta történt

Előzmények