Újabb bemutató Milóról, az Xboxra tervezett virtuális barátról

A Microsoft újabb bemutatót tartott tegnap a TED (Technology, Entertainment and Design) Global 2010 konferencián Oxfordban a tavaly a Los Angeles-i E3 kiállításon debütáló új játékáról, a „virtuális személyiséget” megtestesítő Milóról.

A szakma egyik nagy öregje, a brit Peter Molyneux által tervezett játék maga az Xbox 360 kiterjesztéseként megalkotott Kinecthez (korábbi nevén: Project Natal), a kontroller nélküli játékmódhoz kapcsolódik, s lényege, hogy a mesterségesen megalkotott személy reagál a felhasználó érzelmeire, testmozgására és hangjára, kvázi személyes kapcsolatba kerül vele. (Az alábbi videó még 2009-es, a friss bemutató filmje még nem került fel a TED honlapjára.)

A projekt érdekessége, hogy a Milo nagyon közel áll a mesterséges intelligencia-kutatáshoz, annak alapvető eredményeit használja ki: minden egyes felhasználó számára más, szinte valódi személynek tűnő Milo jelenik meg. Az eddigi demókból is látszik, hogy a kifinomult technológiai megoldások és trükkök döbbenetes eredményhez vezettek: a kontroller nélküli kapcsolattartás miatt a kontaktus már-már veszélyesen reális illúziót nyújt (az egyik legütősebb megoldás, amikor a felhasználó „átad” egy papírlapot Milónak, bár azt is hozzá kell tenni, hogy ezt demónak szánták tavaly, azt még nem tudni pontosan, mire is képes a program jelen állapotában).

Az alapvetően a cloudra tervezett játék teljes rendszere még nincs kidolgozva, de Molyneux ígérete szerint rengeteg meglepetést tartogatnak. A felhő például azért fontos, mivel minél több felhasználó lép kapcsolatba a szoftverrel, az annál okosabb lesz, beépíti a rendszerbe a tapasztaltakat. A Microsoft mindenesetre egyelőre nem kívánja piacra dobni, mivel még inkább kísérlet, mint termék, de eljön majd ez a nap is – jelezte a szakember.

Akadt, aki már tovább is gondolta a projektet:

 

Azóta történt

Előzmények