A magyar internetezők 67 százaléka már mobilról csatlakozik

A mobil oldalak betöltési sebessége viszont elmarad a fogyasztók által elvárt átlagtól.

A Google megbízásából a Kantar TNS 2017-ben is elkészítette a Connected Consumer Study című jelentést, amely internet- és mobilhasználati szokásokat mérte fel. A tanulmány elkészítéséhez összesen 79 ezer embert kérdeztek meg 63 országból , ami több mint 2 millió percnyi interjúanyag feldolgozását jelentette. A felmérés rávilágít a globális  trendekre, ugyanakkor olyan regionális és helyi különbségeket is megmutat, amelyek jelentős hatással vannak a vállalkozásokra.

Mobil a világ

Az okostelefonok 2017-re olyannyira elterjedtek, hogy a felmérésben szereplő mind a 63 országban meghaladta az 50 százalékot a mobilról internetezők aránya. A tanulmány szerint globális szinten átlagosan az emberek 76 százaléka  mobil eszközről megy fel a világhálóra. Az egyes országok között jelentős különbség látható: míg Szaúd-Arábiában 96 százalékos, Ukrajnában 51 százalék, Magyarországon 67 százalékos volt ez az arány. Emellett a 63 országból 62-ben mondták azt a megkérdezettek, hogy ha internetezni szeretnének, akkor gyakrabban fordulnak a mobiltelefonjukhoz, mint az asztali számitógépükhoz.

Magyarország a mobilhasználat terén

Magyarországon 2017-ben a lakosság 81 százaléka használta az internetet magáncélra – ez néhány százalékkal magasabb, mint a 77 százalékos globális átlag. Az adatokból az is látható, hogy a magyarországi internethasználók 89 százaléka napi szinten netezik.

Az eszközök terén is történt változás: a tavalyi év folyamán a magyar lakosoknak átlagosan 2,5 csatlakoztatott eszköze volt. Az okostelefonok tekintetében is jelentős volt a növekedés: míg 2013-ban a helyi lakosságnak mindössze 34,3 százaléka rendelkezett okostelefonnal, addig ez az arány 2017-ben már 65 százalékos volt.

A számok azt mutatják, hogy a legkülönbözőbb korosztályok hasonlóan nagy arányban veszik igénybe a világhálót. Az internezetők 45 százalékát teszi ki a 45 év feletti korosztály, és érdemes azt is megemlíteni, hogy az 55 év feletti internetezők 43 százaléka mobilkészülékről netezik.

Mit jelent mindez a vállalkozások számára?

A mobilnet gyökerestül megváltoztatta az internetezési szokásainkat. Magyarországon 2017-ben az internetezők 51 százaléka keresett információt, 43 százaléka nézett online videót, és 19 százaléka vásárolt online legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számitógépról vagy tabletről. A 2013-as adatokhoz képest óriási növekedés dokumentálható: 4 évvel korábban a keresések esetében ez az arány 15 százalék, az online videók esetében ez 10 százalék, az online vásárlás esetében mindössze 4 százalék volt, vagyis a vásárlások esetében 475 százalékos növekedésről beszélhetünk.

Sebességben nem állunk jól

2017 novemberében a Google felmérte, hogy hogyan teljesítenek mobil eszközön az európai weboldalak. 21 országban és összesen 10 különböző szektorban nézték meg, hogy a mobil hirdetésekről az érkezési oldal teljes betöltése hány másodperc alatt történik meg. Magyarország átlagos oldalbetöltési sebesség terén kismértékben ugyan, de elmarad a 9,124 másodperces európai átlagtól, hazánkban ugyanis 9,4 másodpercre nyúlik átlagosan egy oldal betöltése. A vizsgált országok közül Németország és Románia teljesített a legjobban, a 8,1 másodperces átlagos betöltési idővel.

Országonként
[+]

A szektorok tekintetében hazánkban az üzleti és ipari oldalak teljesítettek a legjobban az átlagos 6,9 másodperces betöltési idővel, míg a technológia területén ez átlagosan csak 12 másodperc volt.

Azóta történt

Előzmények