Mobilpiac: veszít a Pannon GSM és a Westel

Az év első hónapjának végén a három szolgáltató összesen 7 millió 979 ezer előfizetést tartott nyilván, a magyarországi mobilpenetráció ezzel 0,4 százalékponttal 78,9 százalékra nőtt – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság adataiból. Az előfizetések száma decemberhez képest 34 ezerrel emelkedett, ez egy hónap alatt mindössze 0,4 százalékos növekedés, a megelőző havi 2,9 százalék után, így az éves bővülési ütem 15,8 százalékról 14,6-re lassult. Az utolsó három hónapban forgalmazó aktív kártyák – azaz a legalább néhanapján használt előfizetések – száma ugyanakkor alig nőtt, csupán 6,4 ezerrel 7,401 millió fölé.

A Vodafone mind az előfizetések, mint az aktív kártyák terén növelte részesedését, súlya 16,8 százalék fölé emelkedett. A Pannon GSM (35,60 százalék) az előfizetői tortából 2 tized százalékponttal kisebb szeletet mondhat magáénak, mint decemberben, miközben a Westel kismértékben javított, 47,5 százalék fölé. Az időnként azért használatba is vett, vagyis bevételt hozó előfizetések terén más a kép, ott a Vodafone konkurensei rovására terjeszkedett: a versenytársak súlya 5-5 század százalékponttal lett kisebb. A vodafone-os mobilosok egyébként többet beszélnek, mint a 20-as és a 30-as előfizetők, a kimenő és bejövő percforgalom összegéből a 70-es szolgáltató piaci súlyánál nagyobb, 20 százalék feletti részesedéssel bír.

Azóta történt

Előzmények